kass gps lås på GT-i9103?

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av kochan10, 19 okt 2011.

  1. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Hej! Har ni märkt att det tar ett par timmar innan man låser gps? Jag överdriver självklart, men hos mig tar det även 15-20 minuter (på bilen/bussen och även på promenaden). På min gamla Legend med cm7/stock gick det omedelbart. Inga större problem på HTC incredible s heller på samma sträckor. På galaxy r som i övrigt är en ojämförligt bättre mobil fungerar gps otroligt segt.

    radioversion: I9103XXKG8
    anroidd:2.3.4

    Edit: Fixat :) !!!

    Efter ominstallation av senaste (den samma alltså) programvaran och factory reset via recovery fungerar mitt GPS lås hur bra som helst. Jag har aldrig haft lika rapp gps fix som nu. Låser satelliter inom ett par sekunder.
     
    Last edited: 6 nov 2011
  2. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Känner inte alls igen detta från min lur. Visst kan det vid vissa tillfällen vara en skugga segt, och med det menar jag nån minut eller två men aldrig så lång tid.
    Nån form av HW fel???
     
  3. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    det tror jag inte, hade det varit hw-fel hade det inte funkat överhuvudtaget tycker jag. Ibland går det snabbare (en minut typ), men oftast tar det betydligt längre tid. Kanske någon radio uppgrade kommer förbättra låset.
     
  4. shaq

    shaq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tycker snarare att den är rapp. Men då jämför jag med min gamla Galaxy Spica...
     
  5. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det är konstigt, asså är vart första försök (inom ca 24 timmar) otroligt segt. Det tar alltid ett par minuter innan man låser satelliten. Däremot är den jätte rapp varje nästa gång - 30 sek - 1 min typ. Mycket märkligt. Jag kan inte riktigt komma på något kausalt samband vf det är så :)

    EDIT! Jag flashade om FW igår sedan factory reset, och nu får jag GPS fix inom ett par sekunder, en minut max !!! :)
     
    Last edited: 6 nov 2011