Katastrof, SMS går till fel personer. Generellt Androidproblem?

Diskussion i 'Allmänt' startad av M!!!, 28 okt 2011.

1. M!!!

M!!! Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Med risk för att bli en forumsurgubbe.

Nu har det (kanske) hänt igen. Jag trodde jag skickade (ett mycket privat formulerat SMS) till min flickvän igår förmiddag. När jag idag tittar bland mina SMS-konversationer ser jag att detta SMS står i konversationstråden med min chef. Hon har inte svarat på detta. Jag är helt säker på att jag skrev det i konversationen med min flickvän.

Jag börjar panikskriva ett mail till min chef som ursäktar och förklarar att jag skickat mess till fel person. I samma sekund ringer min flickvän. Hon säger att hon fått det tidigare nämnda SMSet. Jag är nu smått konfunderad. Har både min chef och min flickvän fått messet eller inte? Det märker jag förmodligen när jag träffar min chef nästa vecka.

Min flickvän (som också använder en Android-telefon) har varit ute för liknande problem. SMSen har för henne gått till fel person fast SMSet dykt upp i rätt konversation. Hädanefter censurerar hon sig ganska hårt när hon skriver SMS med rädsla för att samma sak ska hända igen.

Jag använder en HTC Wildfire med Android 2.2.1 (senaste versionen HTC erbjuder). Jag har tidigare läst om SMS-buggar på Android men trodde inte min Androidversion/telefon var drabbad.

Det spelar faktiskt ingen roll hur många tuffa appar som finns eller hur mycket jag gillar Android som smartphone-OS. Att sådana här basala grejer inte funkar är inget annat än pinsamt och det känns som jag måste välja ett annat OS/tillverkare som jag kan lita på.

Någon annan som haft samma problem?

2. Grytter

Grytter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror det var en bugg, att texten stod under din chef. Alltså tror jag inte smset skickades till chefen.

Håller helt med dig dock oavsett om smset skickades eller inte, såna buggar ska f*n inte finnas.

3. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

jJag har ägt en Android mobil i över 1 år, min bror lika så även min fader har ägt sin i 1 år. Ingen av oss har någonsin råkat ut för detta problem. (Totalt har vi ägt ca 15 android telefoner tillsammans). Jag skulle inte tro att det är ett vanligt problem.

4. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Det har nog bara blivit någon sorts bugg.
    Din flickvän fick smset, inte din chef.

Vad använder du för smsklient?