Problem: Katastrofalt dålig batteritid! S6 Edge

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av Cygnus, 14 jul 2015.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    [​IMG] [​IMG]

    Vad säger ni om nedan batteritid? Det är detta jag har haft i cirka två månader nu och då har jag både resetat luren samt nyss uppdaterat till 5.1.1. För övrigt så försöker jag använda mig utav alla tips och tricks för att optimera batteriet men detta känns ju som ett skämt? Ni som skryter med skärmtid på 4-5 timmar måste ju köra med ultraläget på samt inte använda några appar alls?!
     

    Bifogade filer:

  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Jag hade också fruktansvärt dålig batteritid fram till jag Flashade Xtrestolite, nu är telefonen vad den borde varit från början. Dåligt att man ska behöva byta mjukvara och optimera den... Dock är jag väldigt nöjd numera men telefonen.
     
  3. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tycker bara att det är så sjukt att man ska behöva göra det för att ens få en hyfsat ok batteritid?! Förstår inte alla som säger att de tycker batteriet är helt ok? Hur använder ni luren?
     
  4. kabel87

    kabel87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag är väldigt nöjd, varar längre än min opo som jag kör som jobblur [​IMG]


    Edit: Har dock fått lite sämre batteritid med 5.1.1
     
  5. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Håller i 3-4 dagar mellan laddningarna. Men som TS skriver, det beror på vad man använder för appar och hur mycket.
     
  6. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det måste vara något brutalt fel! Jag klarar lätt en hel dag med 2-3 timmar skärmtid. Testat att flasha om mjukvaran? Det där ser konstigt ut. Dock använder du ju snapchat en hel del, och kameran drar ju alltid massor med batteri oavsett telefon
     
  7. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    [​IMG]
    Har full skärmstyrka med auto, blåtand, WiFi, alla Google tjänster med plats är på
     
    Last edited: 14 jul 2015
  8. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jo men du Kryckan tex så har du inga appar som drar batteri i topp. Vad exakt gör du med telefonen när du använder den? Så som det ser ut så använder du ju inget som drar batteri i särskilt stor utsträckning?
     
  9. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Har ingen screenshot men klarar mig lätt en dag på batteri. Då kollar jag mailen flera gånger, slö surfar och kollar facebook rätt ofta och ändå ha skärmtid på 4-5 timmar. Kan lägga in en bild ikväll på en dags användning.

    Känns som att ditt är app beroende. Typ snapchat som ligger i toppen.
     
  10. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag läser mail, laddar ner dokument, facebookar flitigt och lägger upp bilder på Tumblr dagligen. Har alltid Bluetooth och wifi samt GPS på. Skärmtid ca 3-4 timmar per dag.
    Hade 18-20% batteri kvar på kvällen med 5.0.2 och har nu 25-28% kvar på kvällen med 5.1.1. Inga problem för mig alltså.
    Ni som har batteriproblem, har ni provat factory reset?
     
  11. Andyroid

    Andyroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8T
    Jag har ca 4 timmars skärmtid. Tycker det är kasst, kanske för att jag jämför med min iphone 6 plus jag kör parallellt. Kör en del ingress vilket slukar batteri.
    Tycker den slukar ordentligt med batteri i "viloläge", tex under natten då den ej används sugs ca tio procent av batteriet under 7 timmar.
     
  12. karhart

    karhart Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Jag har haft både S6 och edge och batteritiden är överkomlig. Visst, sitter man med skärmen på så är den inte bra. Men överlag är jag nöjd. Har stängt av plats, wifi-scanning och inaktiverat alla appar jag inte använder. Ljusstyrka runt 20%, stängt av auto. Klarar mig lätt en hel dag.

    Igår kväll lade jag mig med 100% batteri och installerade Gsam Battery Monitor för att se vad som åt batteri på natten. Vaknade med 25% batteri och en glödhet telefon. Gsam hade helt ätit upp batteriet över natten...
     
  13. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag surfar en jäkla massa, mycket kamera och Youtube. Har alltid waze på när jag kör för trafikinformation, google play music som ofta streamas på högsta kvalitet istället för nedladdat på telefonen. Så jag vet inte om jag är någon som bara låter telefonen ligga i fickan hela dagarna.
     
  14. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Haha på Android är 4 timmars skärmtid ruskigt bra på ett sånt litet batteri. Du ska vara mer än nöjd.
     
  15. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER


    Kryckan, då borde åtminstone Waze och Youtube synas i din förbrukningsbild men de syns ju inte? Så den skärmdumpen kan inte vara relevant?
    Jag menar verkligen ingenting illa, bara tacksam för all respons men det känns konstigt att folk lägger upp skärmdumpar på förbrukningen där man inte ser att telefonen har använts med appar som kopplar upp sig, typ Waze, Youtube, Facebook etc. Jag hade gärna velat se en sån skärmdump med 3-4 timmars skärmtid.
     
  16. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER


    Kan du skärmdumpa detta så man får se? Jag resetade telefonen för en vecka sen, tyckte att den var bra första dagen sen började allt gå utför...
     
  17. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Just pga att det dygnet hade jag inte använt just dom apparna. Men det är i snitt vad jag får ut vid den användningen. Varför måste alla bevisa med skärmdumpar? Kan du inte bara lita på vad vi säger? Vad har vi för anledning att ljuga för dig? Vi lägger ner tid på att svara dig för att hjälpa till. Det vi säger är att något velat konstigt med att du har så dålig batteritid. Antingen gör du en factory reset, flashar NY mjukvara (original men en annan än den som ligger på telefonen nu. Har gjort skillnad tidigare) eller byter ut telefonen.
     
  18. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Orkar inte skärmdumpa och ha mig. Vilka appar finns listade under "onormal batterianvändning" (under "optimering av batteriladdning") på din mobil då?

    Och har du verkligen uppdaterat till 5.1.1? Den var ju inte ens släppt när du gjorde factory reset förra veckan. Det blir ju lite konstigt att diskutera hur bra/kass mobilens batterihantering är om man inte ens uppdaterat till senaste firmware.
     
    Kryckan gillar detta.
  19. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER


    Jag resetade luren för en vecka sen och i förrgår fick jag 5.1.1. Det ska väl inte behövas resetas för varje uppdatering som släpps liksom!
     
  20. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Det är dessvärre ett välkänt faktum att många besvärliga egenheter åtgärdas av en factory reset. Och tråkigt nog är det oftast själva uppdateringarna som ställer till det. Med andra ord är just efter varje uppdatering som det är viktigt med en återställning, annars kan man inte riktigt lita på sin telefons beteende.

    Edit: Och vilka appar var det som fanns listade under onormalt?
     
    Kryckan gillar detta.