[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ok, då har vi det bekräftat att ni försöker mörka. Tack. Jag själv göra allt för att sprida ordet.

    Edit: Vi kan göra det ännu lättare för er. Om jag istället säger Katshing i Norden AB, nuvarande Swedish Mobile King AB då? Vad har ägare, styrelse och medarbetare med de att göra? För det är ju exakt samma pack.
     
    KTM, induktion och DroidJunkie gillar detta.
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Kan vara värt att nämna att Energikometen AB tidigare hette Ringson AB (det är för Ringson recensionerna ovan är för) och att de aktivt försöker sopa bort sina spår där också.
    Det mesta kan även knytas till att finnas eller ha funnits på Trollebergsvägen 14 i Lund. Där hittade man även detta finfina bolag:
    75-åriga Airis telefon togs över av oseriöst telekomföretag

    Men för att vara seriös, är det något som INTE tror att det är dessa personer själva, eller åtminstone personer i deras absoluta närhet som vet allt om dem som sitter här på forumet och svarar?
    När jag hittade dessa kopplingar och skrev i den här tråden så trodde jag på ett par olika scenarier:

    1. Inget svar alls
    2. "Jag jobbar bara på kundtjänst så jag kan inte svara på sådana frågor"
    3. "Vi har lärt oss och kommer inte syssla med sådant än"
    4. "Dessa personer har inte med företaget att göra, uppdateringarna från Bolagsverket har inte gått igenom än"

    Men att blåljuga att de inte vet något om det, och inte vara intresserade av att kolla upp det hade jag inte ens drömt om att de skulle göra
     
    iterva, svenix, Zooklubba och 4 andra gillar detta.
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Utöver det föregående talare har tagit upp så har jag svårt att se att man som ett litet bolag beställer något, får produkten/tjänsten och bara glömmer av att betala så länge så leverantören går till Kronofogden.

    Saker brukar inte vara gratis och det skriker inte direkt professionellt om er när ni skyller på digitalisering och sedan på leverantören.
     
    Cupcakes och Ivan gillar detta.
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Dustin, som det är frågan om, är ju såklart kända för att slarva och skickar fordringen vidare till Intrum direkt bara för att jävlas. Och Intrum är ju också kända för att skicka in ansökan till KFM dag 0 utan att påminna beställaren ;)

    Min personliga teori är att Katshing råkade säga/skriva sin gamla adress Trollebergsvägen 14 (som de aaaaaldrig har hört talas om) och att det då gick lite fel ;)
     
    Zooklubba och DroidJunkie gillar detta.
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Tack för input. Kan inget om Dustin och Intrum så vet inte om du skämtar eller ej :-D

    En av mina tankar bakom det jag skrev var att de skulle ju kunna ringa upp och fråga Dustin. De vet ju att de har beställt men inte fått någon faktura.

    Utöver att man borde dubbelkolla sina uppgifter när man beställer.

    En sista edit:

    Det skriker mer professionalism om man skriver "Vi gjorde ett misstag och slarvade med en beställning så fakturan kom till vår gamla adress. Vi har gjort fel och vi ska förbättra oss och har lagt in kontroller så det inte sker igen" versus "inte vårt fel, digitalisering" och "nä inte vårt fel, leverantören gjorde fel".
     
    DroidJunkie och iterva gillar detta.
  6. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Det vi försöker förklara är att de personer som sitter i styrelsen under resterande 2020, och som sedan kommer att bytas ut, representerar de tidigare ägarna av varumärket katshing, som då ägdes av katshing i Norden AB.

    Vi som köpare har ingenting med deras tidigare förehavanden att göra.

    Med det sagt så stänger vi den här diskussionen i och med detta svar, tiden får helt enkelt utvisa vem av oss som har ”rätt” i denna fråga.

    Faktum är att vi inte har beställt något överhuvudtaget. Dustin har däremot släppt igenom en beställning på ett gammalt katshing konto, och sedan har Intrum drivit den fordran mot katshing Mobile AB. Detta är nu korrigerat, dom har bett om ursäkt och vi har gått vidare.

    Så kan det gå.
     
    Zooklubba gillar detta.
  7. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ursäkta mig men HUR I HELVETE kan ni låta bedragare sitta kvar i styrelsen för ett företag ni köpt???
     
    DroidJunkie, pitrus-, iterva och 3 andra gillar detta.
  8. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    1 012
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det verkar som om Katshing numera väljer att försöka tiga ihjäl kritiken om underligheterna i företaget. I och med augustis utgång tiger de i tråden här och även motsvarande tråd på Flashback.
     
    DroidJunkie och KTM gillar detta.
  9. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Kom väl någon intern överenskommelse att efter 31a augusti så tiger vi på alla forum, förutom Facebook som dom själva kan moderera.
     
    induktion, DroidJunkie och KTM gillar detta.
  10. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Vi har inte försvunnit, vi arbetar för fullt med att utveckla vår affär och kommer inom kort med ett par positiva nyheter. Men vi har ingen vinning i att gå i polemik med skribenter som har förutfattade och felaktiga uppfattningar om vår verksamhet.
     
    CABBAN05 gillar detta.
  11. htiawe

    htiawe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    191
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag gillar att ni lägger kraft på er verksamhet men om jag ska ge ett råd så borde ni tona ner den negativa och nästan påhoppande tonen i ert bemötande.

    Jag förstår att det nog är väldigt irriterande att möta en massa halvt anonyma kommentarer men ni gör er själva en tjänst genom att bemöta dem något mer diplomatiskt.

     
    induktion, Hakan2 och DroidJunkie gillar detta.
  12. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ingen ska ta er seriöst när ni inte tar det seriöst när ni har bedragare i styrelsen. INGA nyheter som helst kommer spola bort ert agerade i detta. INGEN om kan använda Google kommer vilja ha er som operatör NÅGONSIN.
     
    Ivan, induktion och KTM gillar detta.
  13. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Låter bra med positiva nyheter :-)
     
  14. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Vi har inga som helst problem med att ”reda upp situationen”.

    Vi har förvärvat ett varumärke och delar av en verksamhet. Det finns ingen som helst vinning ifrån vår sida att gå in och ändra på saker som, för tillfället, fungerar tillfredsställande i verksamheten för sakens skull.

    Av den anledningen valde vi att behålla den revisor som redan var insatt i verksamheten. Denne blev dessvärre sjukskriven nyligen och byttes således ut. Vi lägger inte så stor vikt vid vilka övriga bolag vår revisor arbetar med, utan det är viktigare för oss att denne har rätt kompetens.

    Av samma anledning har vi låtit viss anställd personal sitta kvar på ovan nämnda adress tills vi är färdiga med tillsättandet av ny styrelse samt nyckelpositioner i verksamheten. Först då vet vi varifrån vi kommer att utgå ifrån rent geografiskt. Vi har idag personer på olika positioner som arbetar på distans runtom i landet.

    Som du säkert har noterat så valde vi att anlita ett rekryteringsföretag till ovan nämnda tjänst.
    Det är då totalt ologiskt att den person som du nämner skulle rekrytera åt oss på sin privata FB, då vi de facto har köpt rekryteringen av vår leverantör.

    Det är nog mer logiskt att han rekryterar till den operatör som han själv sitter som VD för.

    Allting som du har skrivit om finns det en logisk förklaring till, nämligen att vi befinner oss i en övergångsperiod mellan ägare och leverans, som kommer att fortgå under resterande 2020.

    Visst gör det :-)
     
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ni som publicerat personuppgifter i tråden behöver ta bort dem. Det är ej tillåtet att publicera personuppgifter enligt forumreglerna. I annat fall kommer moderatorerna att ta bort berörda inlägg.
     
    CABBAN05 gillar detta.
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nu skrev ju inte jag originalinlägget men två saker: Arbetsfömedlingen är ju inget rekryteringsbolag. Eller menar du att ni använt ett annat externt bolag för rekrytering? Adressen är ju fortsatt intressant... Det svaret du ger på det är alltså att det fortsatt är den tidigare styrelsen som sköter bolaget idag? Den historik för dessa har borde ju gjort det intressant att byta styrelse omgående tänker jag?

    Även omdömena på Trustpilot kräver väl en liten förklaring. Det ser ju inte jättebra ut att företagsledningen eller närstående till denna jobbar för att höja betygen.
     
    KTM och svenix gillar detta.
  17. fkt67

    fkt67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Finns det någon som har erfarenhet av deras "surfa" med 1Mbps begränsning?

    Det finns ett par recensioner på trustpilot som är relativt negativa, att det är oanvändbart i praktiken.
    Kan dock vara tid och platsberoende men 1Mbps känns som lite för begränsat.
     
  18. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Jag har inte använt deras 1Mbps-tjänst men hade en motsvarande tjänst från Universal för några år sedan (också obegränsad). Den funkade utmärkt och jag använde den i en 4G-router på sommarstället. Netflix funkade perfekt och det såg ut att vara HD-upplösning. SVT Play funkade mindre bra dock med många buffringar. Kanske hänt saker med deras kodning sedan dess dock. Ett tips är att skaffa ett kontantkort som du sedan porterar och testar tjänsten med. Det är väl 14 dagars ångerrätt och vilket fall som helst ingen bindningstid.
     
    fkt67 gillar detta.
  19. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Jag testade deras 1 Mbps-abonnemang. Tyckte det funkade bra. Youtube streamar oftast i 360p eller 480p och jag märkte inga svårigheter att surfa överlag. I Spotify tar det en liten längre stund innan musiken kommer igång, ofta runt 4-5 sekunder, men sen streamas det som vanligt. Bilder på webbsidor och sociala medier är ungefär likadant, det tar ett par sekunder extra innan de dyker upp.

    Katshing tillåter ju om inte annat uppgradering till deras dyrare abonnemang, men de tillåter inte nedgradering. Så det är ju ett utmärkt sätt att pröva om 1 Mbps duger för dig eller inte.

    Hastigheten uppåt är också 1 Mbps så jag upplevde aldrig några problem att t.ex. skicka bilder till vänner och bekanta.
     
    fkt67 gillar detta.
  20. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Ja, vi köpte rekryteringen av ett rekryteringsbolag som i sin tur publicerade annonsen på Platsbanken. Vi har låtit personal sitta kvar på den adressen tills vidare vilket innebär att den person vi rekryterade också är stationerad där tills vidare.

    Nej, det är det verkligen inte. Vi har förklarat varför dessa personer sitter i styrelsen resterande 2020 tidigare i tråden. Dom har huvudansvar för leverans av plattformen.

    Vi validerar att alla omdömen kommer ifrån genuina kunder, vilket är fallet även gällande dessa personer. I övrigt är det fritt fram för vem som helst att lämna ett omdöme, det är inget som vi kontrollerar och vi censurerar heller inte omdömen. Vår ambition är att ha 10ggr så många omdömen på Trustpilot inom ett år, då är ett par omdömen ingenting som kommer att påverka vårt helhetsbetyg.

    Kul att det funkade bra, din upplevelse bekräftar det vi har skrivit om detta tidigare i tråden.