[katshing] Tråden om Katshing

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av R3b0rn, 8 apr 2020.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 549
    Mottagna gillanden:
    5 821
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Verkar vara katshing som har flest krav mot användaren vad gäller användande av deras abonnemang. Mycket friskrivningar och nu detta..
     
    induktion gillar detta.
  2. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Finns ingen annan operatör vad jag vet som tvingar användare att flytta numret, är ju hur jävla dumt som helst, konstiga var att när jag beställde simkortet på deras hemsida så fanns ingen information om detta utam man kunde ta ett nytt nr, när jag nu i dag som jag skrev tidigare skulle aktivera kortet och det inte gick utan att byta nummer, så frågade jag dom på tjatten, och dom svarade ätt dom nyligen hade ändrat reglerna och att dom även ska ändra i foldern framöver, men jag tycker att har man beställt ett kort hos dom när reglerna var annorlunda och dom inte har ändrat i foldern så borde det ju gälla, men dom kommer förlora mycket kunder på att göra på detta sätt blir att berätta för så många som möjligt att inte vända sig till dessa jävla skojare
     
    induktion gillar detta.
  3. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Det här tilltaget blir ju lite löjeväckande med tanke på hur lätt det är att portera nummer från kontantkort. Hela upplägget känns lite gammalmodigt där man försöker begränsa användningen av ett obegränsat abonnemang. Det är väl exv ganska vanligt att använda mobilen som hotspot för surfplatta eller laptop. Därifrån till att använda simkortet i en router blir väldigt hårfint. Vad spelar det för roll var jag tittar på en film? Visst, datamängden blir ju högre beroende på upplösning. Det är så verkligheten ser ut. Välkomna till 2020.
     
    Wofflan gillar detta.
  4. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Mycket spekulationer i tråden gällande nummerportering, låt oss reda ut detta.

    1. Som ny kund behöver man portera in ett aktivt mobilnummer till oss.
    2. Befintliga kunder kan nyteckna abonnemang genom Mitt katshing

    Med andra ord så förbjuder vi inte nyteckningar, men vi reglerar dessa.
    Förklaringen till detta ligger i hur vår affärsmodell ser ut.
     
    katho, htiawe och pki gillar detta.
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Så då är det alltså helt korrekt att man inte bara kan bli ny kund hos er, som hos andra operatörer.
    Känns onödigt kundfientligt och komplicerat.
    Och ni lämnar ingen som helst förklaring. Att det är er affärsidé, är ju uppenbart.
     
    Wofflan, Hakan2 och Cupcakes gillar detta.
  6. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Dom är ju inte kloka någonstans, underligt att dom har kunder överhuvudtaget
    Skitföretag
    Affärsidén var ju helt annorlunda för ett tag sedan
    Kolla på bilden med foldern jag fick,där kan man teckna ett nytt abonnemang
    Jävla lurendrejeri
     

    Bifogade filer:

  7. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Vid nykundsförsäljning vänder vi oss till de 99,9% på marknaden som redan har ett mobilabonnemang, av affärsmässiga anledningar. Befintliga kunder kan sedan vid behov nyteckna abonnemang till ex sina barn.

    Den folder som du refererar till är ett generiskt utskick som vi av kostnadsskäl använder till såväl nya kunder som till befintliga kunder som nytecknar abonnemang, därav formuleringen.
    Det viktiga i sammanhanget är den information som du får ta del av innan, och vid avtalets ingång. Där är vi väldigt tydliga med vad som gäller.

    Att villkor ändras hos leverantörer är i sig inget anmärkningsvärt.
     
    pki gillar detta.
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    13 549
    Mottagna gillanden:
    5 821
    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max 256GB
    Övrigt:
    MacBook Air M1
    Ni har otroligt mycket begränsningar i jämförelse med andra operatörer som finns på svenska marknaden. De flesta operatörerna verkar vilja förenkla, men den affärsidén verkar inte katshing stå bakom. Sveriges krångligaste operatör?

    Borde det inte vara av ert högsta intresse att information ni skickar ut till nya kunder faktiskt stämmer överens med verkligheten? Foldern som avses kan väl nästan klassas som marknadsföringsmaterial, vilket då gör det till falsk marknadsföring. Om du tycker att det är okej med felaktig information är det ju galet.

    Det är inte anmärkningsvärt att villkor ändras hos leverantörer. Det är anmärkningsvärt att ni skickar ut information som inte stämmer med verkligheten.
     
    Wofflan, KTM, jnsson och 3 andra gillar detta.
  9. htiawe

    htiawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag tycker inte det är jättekrångligt att man ska ha ett befintligt abonnemang när man tecknar hos Katshing.

    Att däremot skicka ut felaktig information och säga att den är generell och att det är det som gäller vid slutskedet på ordern som gäller känns väl i min värld mer som falsk marknadsföring.
     
    Wofflan och Ivan gillar detta.
  10. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Väldigt onödig tvångsåtgärd. Varför vill ni inte ha andra kunder?
     
    Wofflan och Ivan gillar detta.
  11. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    De som vill prova på tjänsten innan de flyttar sitt nummer kommer ju bara att skaffa ett kontantkort med nummer som kan porteras. Sedan säger de upp abonnemanget och skaffar ett nytt med sitt ordinarie nummer. Då sitter ni i slutändan med en massa porterade nummer helt i onödan. Bra jobbat.
     
    Wofflan gillar detta.
  12. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Katshing kan inte ha tänkt geom sin "affärsidé" helt och hållet, innan de började trassla till det.
     
  13. fryguy

    fryguy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    403
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Känns som dom bara vill ha kunder som inte gör av med så mycket data.
     
    Wofflan gillar detta.
  14. htiawe

    htiawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag tolkar det som att de inte vill ha personer som byter operatör hela tiden utan vill ha kunder som byter och då stannar kvar. Sen om det fungerar återstår väl att se.
     
  15. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Ja fast det krångliga är ju inte att byta från Katshing, utan det krångliga är att testa deras tjänst innan man eventuellt vill portera sitt nummer. Att undvika att folk stoppar in simkortet i en router gör de ju inte ändå.
     
  16. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    575
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,VodafoneDE
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi 8
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A41
    Det är ju helt uppenbart att de inte vill att man ska testa.
     
    Hakan2 gillar detta.
  17. pki

    pki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Katshing
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Katshing
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 8
    Men jösses vilket gnäll.
    Har ni frågor, fråga. Är ni här för att gnälla, starta en gnälltråd om Katshing.

    Om ni nu är så nöjda med er nuvarande operatör, så byt då inte. Är du mindre nöjd, så testa byt. Är väl bara att byta tillbaka eller byt till annan operatör.

    Jag är hittills väldigt nöjd.
     
    LNK2005, katho och schrödinger gillar detta.
  18. htiawe

    htiawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Helt klart så är det ingen operatör som är till för snabba byten men jag ser själv inte problemet med det. Vill man byta så är det väl bara att göra det.

    Men som pki skrev, vi kanske kan fokusera på frågor än klagomål på deras affärsmodell? Vill ni förändra deras business så har nog budskapet gått fram.
     
    katho gillar detta.
  19. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Vi har ett väldigt enkelt upplägg med endast två abonnemangsformer utan bindnings- eller uppsägningstid. Så jag är inte riktigt med på vad du menar med att vi har otroligt mycket begränsningar?

    Gällande SIM-kortsfodralet så är detta inte någon marknadsföring.

    Vi har, i ärlighetens namn, inte haft några frågetecken kring detta, utöver en användare i denna tråd.
    Men vi tar givetvis åt oss av kritiken och kommer att förtydliga detta ytterligare framgent.

    Ett förtydligande, detta gäller absolut inte i ett slutskeende utav en order, det enda som har skett är att vi har skickat ut ett inaktivt SIM-kort kostnadsfritt. Det är först om man väljer att aktivera detta som det blir ett abonnemang.

    Det finns faktiskt ett flertal anledningar till att vi inte är intresserade av att sälja nyteckningar till kunder som redan har ett befintligt abonnemang. Är detta kontroversiellt? Kanske, men då får det vara så. Det är viktigare för oss att kunna erbjuda marknadens bästa abonnemang till de kunder som har ett befintligt abonnemang och vill ersätta detta.

    Det är inte något problem för oss i sammanhanget.

    Du har rätt i det faktum att vi faktiskt har förändrat en hel del sedan vi lanserades.
    Och vi kommer snart att komma med ytterligare några nyheter.
     
    katho, htiawe och frassedylan gillar detta.
  20. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    44
    Kul att höra att du är nöjd.

    Jag kan hålla med om att tråden har fått en ganska syrlig smak, vilket är tråkigt. Jag kan också tycka att det är en onödigt hård jargong ifrån vissa användare. Ord som "lurendrejeri" etc är att ta det ganska långt när man har beställt ett kostnadsfritt inaktivt SIM som man själv väljer om man vill aktivera till ett abonnemang eller inte, ett upplägg som vi för övrigt är ensamma om att erbjuda och vilket är ljusår ifrån hur försäljningen i den här branschen såg ut för några år sedan.

    Missförstå mig rätt, vi har inga problem att ta kritik och svara på frågor. Men låt oss vara sakliga och hålla en god ton.
     
    LNK2005, katho, htiawe och 2 andra gillar detta.