[katshing] Tråden om Katshing

Discussion in 'Allmänna diskussioner' started by R3b0rn, Apr 8, 2020.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 461
    Likes Received:
    8 369
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Verkar vara katshing som har flest krav mot användaren vad gäller användande av deras abonnemang. Mycket friskrivningar och nu detta..
     
    induktion likes this.
  2. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jan 29, 2014
    Messages:
    25
    Likes Received:
    73

    MINA ENHETER

    Finns ingen annan operatör vad jag vet som tvingar användare att flytta numret, är ju hur jävla dumt som helst, konstiga var att när jag beställde simkortet på deras hemsida så fanns ingen information om detta utam man kunde ta ett nytt nr, när jag nu i dag som jag skrev tidigare skulle aktivera kortet och det inte gick utan att byta nummer, så frågade jag dom på tjatten, och dom svarade ätt dom nyligen hade ändrat reglerna och att dom även ska ändra i foldern framöver, men jag tycker att har man beställt ett kort hos dom när reglerna var annorlunda och dom inte har ändrat i foldern så borde det ju gälla, men dom kommer förlora mycket kunder på att göra på detta sätt blir att berätta för så många som möjligt att inte vända sig till dessa jävla skojare
     
    induktion likes this.
  3. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2018
    Messages:
    598
    Likes Received:
    448
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    Det här tilltaget blir ju lite löjeväckande med tanke på hur lätt det är att portera nummer från kontantkort. Hela upplägget känns lite gammalmodigt där man försöker begränsa användningen av ett obegränsat abonnemang. Det är väl exv ganska vanligt att använda mobilen som hotspot för surfplatta eller laptop. Därifrån till att använda simkortet i en router blir väldigt hårfint. Vad spelar det för roll var jag tittar på en film? Visst, datamängden blir ju högre beroende på upplösning. Det är så verkligheten ser ut. Välkomna till 2020.
     
    Wofflan likes this.
  4. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Joined:
    Apr 14, 2020
    Messages:
    44
    Likes Received:
    44
    Mycket spekulationer i tråden gällande nummerportering, låt oss reda ut detta.

    1. Som ny kund behöver man portera in ett aktivt mobilnummer till oss.
    2. Befintliga kunder kan nyteckna abonnemang genom Mitt katshing

    Med andra ord så förbjuder vi inte nyteckningar, men vi reglerar dessa.
    Förklaringen till detta ligger i hur vår affärsmodell ser ut.
     
    katho, htiawe and pki like this.
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2017
    Messages:
    927
    Likes Received:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Så då är det alltså helt korrekt att man inte bara kan bli ny kund hos er, som hos andra operatörer.
    Känns onödigt kundfientligt och komplicerat.
    Och ni lämnar ingen som helst förklaring. Att det är er affärsidé, är ju uppenbart.
     
    Wofflan, Hakan2 and Cupcakes like this.
  6. Wofflan

    Wofflan Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jan 29, 2014
    Messages:
    25
    Likes Received:
    73

    MINA ENHETER

    Dom är ju inte kloka någonstans, underligt att dom har kunder överhuvudtaget
    Skitföretag
    Affärsidén var ju helt annorlunda för ett tag sedan
    Kolla på bilden med foldern jag fick,där kan man teckna ett nytt abonnemang
    Jävla lurendrejeri
     

    Attached Files:

  7. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Joined:
    Apr 14, 2020
    Messages:
    44
    Likes Received:
    44
    Vid nykundsförsäljning vänder vi oss till de 99,9% på marknaden som redan har ett mobilabonnemang, av affärsmässiga anledningar. Befintliga kunder kan sedan vid behov nyteckna abonnemang till ex sina barn.

    Den folder som du refererar till är ett generiskt utskick som vi av kostnadsskäl använder till såväl nya kunder som till befintliga kunder som nytecknar abonnemang, därav formuleringen.
    Det viktiga i sammanhanget är den information som du får ta del av innan, och vid avtalets ingång. Där är vi väldigt tydliga med vad som gäller.

    Att villkor ändras hos leverantörer är i sig inget anmärkningsvärt.
     
    pki likes this.
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 461
    Likes Received:
    8 369
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ni har otroligt mycket begränsningar i jämförelse med andra operatörer som finns på svenska marknaden. De flesta operatörerna verkar vilja förenkla, men den affärsidén verkar inte katshing stå bakom. Sveriges krångligaste operatör?

    Borde det inte vara av ert högsta intresse att information ni skickar ut till nya kunder faktiskt stämmer överens med verkligheten? Foldern som avses kan väl nästan klassas som marknadsföringsmaterial, vilket då gör det till falsk marknadsföring. Om du tycker att det är okej med felaktig information är det ju galet.

    Det är inte anmärkningsvärt att villkor ändras hos leverantörer. Det är anmärkningsvärt att ni skickar ut information som inte stämmer med verkligheten.
     
    Wofflan, KTM, jnsson and 3 others like this.
  9. htiawe

    htiawe Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 13, 2016
    Messages:
    349
    Likes Received:
    215
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag tycker inte det är jättekrångligt att man ska ha ett befintligt abonnemang när man tecknar hos Katshing.

    Att däremot skicka ut felaktig information och säga att den är generell och att det är det som gäller vid slutskedet på ordern som gäller känns väl i min värld mer som falsk marknadsföring.
     
    Wofflan and Ivan like this.
  10. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2017
    Messages:
    927
    Likes Received:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Väldigt onödig tvångsåtgärd. Varför vill ni inte ha andra kunder?
     
    Wofflan and Ivan like this.
  11. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2018
    Messages:
    598
    Likes Received:
    448
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    De som vill prova på tjänsten innan de flyttar sitt nummer kommer ju bara att skaffa ett kontantkort med nummer som kan porteras. Sedan säger de upp abonnemanget och skaffar ett nytt med sitt ordinarie nummer. Då sitter ni i slutändan med en massa porterade nummer helt i onödan. Bra jobbat.
     
    Wofflan likes this.
  12. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2017
    Messages:
    927
    Likes Received:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Katshing kan inte ha tänkt geom sin "affärsidé" helt och hållet, innan de började trassla till det.
     
  13. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Joined:
    Feb 26, 2010
    Messages:
    1 323
    Likes Received:
    902
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Känns som dom bara vill ha kunder som inte gör av med så mycket data.
     
    Wofflan likes this.
  14. htiawe

    htiawe Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 13, 2016
    Messages:
    349
    Likes Received:
    215
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Jag tolkar det som att de inte vill ha personer som byter operatör hela tiden utan vill ha kunder som byter och då stannar kvar. Sen om det fungerar återstår väl att se.
     
  15. Hakan2

    Hakan2 Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2018
    Messages:
    598
    Likes Received:
    448
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S21 FE
    Info:
    Android 14
    Ja fast det krångliga är ju inte att byta från Katshing, utan det krångliga är att testa deras tjänst innan man eventuellt vill portera sitt nummer. Att undvika att folk stoppar in simkortet i en router gör de ju inte ändå.
     
  16. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jul 12, 2017
    Messages:
    927
    Likes Received:
    1 065
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det är ju helt uppenbart att de inte vill att man ska testa.
     
    Hakan2 likes this.
  17. pki

    pki Adult Droid Medlem

    Joined:
    Aug 1, 2009
    Messages:
    512
    Likes Received:
    134
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
    Men jösses vilket gnäll.
    Har ni frågor, fråga. Är ni här för att gnälla, starta en gnälltråd om Katshing.

    Om ni nu är så nöjda med er nuvarande operatör, så byt då inte. Är du mindre nöjd, så testa byt. Är väl bara att byta tillbaka eller byt till annan operatör.

    Jag är hittills väldigt nöjd.
     
    CABBAN05, katho and schrödinger like this.
  18. htiawe

    htiawe Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 13, 2016
    Messages:
    349
    Likes Received:
    215
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Helt klart så är det ingen operatör som är till för snabba byten men jag ser själv inte problemet med det. Vill man byta så är det väl bara att göra det.

    Men som pki skrev, vi kanske kan fokusera på frågor än klagomål på deras affärsmodell? Vill ni förändra deras business så har nog budskapet gått fram.
     
    katho likes this.
  19. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Joined:
    Apr 14, 2020
    Messages:
    44
    Likes Received:
    44
    Vi har ett väldigt enkelt upplägg med endast två abonnemangsformer utan bindnings- eller uppsägningstid. Så jag är inte riktigt med på vad du menar med att vi har otroligt mycket begränsningar?

    Gällande SIM-kortsfodralet så är detta inte någon marknadsföring.

    Vi har, i ärlighetens namn, inte haft några frågetecken kring detta, utöver en användare i denna tråd.
    Men vi tar givetvis åt oss av kritiken och kommer att förtydliga detta ytterligare framgent.

    Ett förtydligande, detta gäller absolut inte i ett slutskeende utav en order, det enda som har skett är att vi har skickat ut ett inaktivt SIM-kort kostnadsfritt. Det är först om man väljer att aktivera detta som det blir ett abonnemang.

    Det finns faktiskt ett flertal anledningar till att vi inte är intresserade av att sälja nyteckningar till kunder som redan har ett befintligt abonnemang. Är detta kontroversiellt? Kanske, men då får det vara så. Det är viktigare för oss att kunna erbjuda marknadens bästa abonnemang till de kunder som har ett befintligt abonnemang och vill ersätta detta.

    Det är inte något problem för oss i sammanhanget.

    Du har rätt i det faktum att vi faktiskt har förändrat en hel del sedan vi lanserades.
    Och vi kommer snart att komma med ytterligare några nyheter.
     
    katho, htiawe and frassedylan like this.
  20. teamkatshing

    teamkatshing Kid Droid Medlem

    Joined:
    Apr 14, 2020
    Messages:
    44
    Likes Received:
    44
    Kul att höra att du är nöjd.

    Jag kan hålla med om att tråden har fått en ganska syrlig smak, vilket är tråkigt. Jag kan också tycka att det är en onödigt hård jargong ifrån vissa användare. Ord som "lurendrejeri" etc är att ta det ganska långt när man har beställt ett kostnadsfritt inaktivt SIM som man själv väljer om man vill aktivera till ett abonnemang eller inte, ett upplägg som vi för övrigt är ensamma om att erbjuda och vilket är ljusår ifrån hur försäljningen i den här branschen såg ut för några år sedan.

    Missförstå mig rätt, vi har inga problem att ta kritik och svara på frågor. Men låt oss vara sakliga och hålla en god ton.
     
    CABBAN05, katho, htiawe and 2 others like this.