Keep awake med släckt skärm

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av rschneberger, 30 dec 2016.

  1. rschneberger

    rschneberger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Jag försöker hitta ett sätt att hålla nätverkskortet vaket på min 6P för inkommande anslutningar, helst som skärmen samtidigt ska kunna vara släckt. Dvs telefonen ska inte gå i sleep mode vid skärmsläckning.
    Jag har testat många program för det här, och samtliga verkar misslyckas. Jag har provat att med en pinger skicka en ping mot en server från telefonen, men den blir passiv då telefonen går i sleep-läge.
    Det borde inte vara omöjligt då ex.vis Spotify klarar av att fortsätta spela musik när skärmen släcks/låser sig.
    Jag använder telefonen för närvaro-detektering och vill kunna få en PONG från den var 30 sek som jag skickar en PING till den.
    Någon som har en fungerande, verifierad, lösning?
    mvh //Ricky
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har du testat att ändra inställningen "Keep Wi-Fi on during sleep"?

    Servern måste köra som en service med ett WakeLock. Då kvittar inställningen för "Wi-Fi during sleep" eftersom telefonen inte sover.
    Vad är det för server du använder? Den borde ha allt som behövs implementerat för att ens få kalla sig för server.
     
  3. rschneberger

    rschneberger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kör inte någon server på telefonen, men det kanske är det sista att testa. Jag vill bara ha ett PING-reply från telefonen. "Keep Wi-Fi on during sleep" Gör ingen skillnad. JAg skrev först att jag itne hittade den, men det var fel. Den är inställd på "alltid".
     
    Last edited: 30 dec 2016
  4. rschneberger

    rschneberger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Testade en app "SSH Server" och startade upp en SSH-server med Wakelock på WiFi. Nät telefonen går i sleep så slutar telefonen att svara på PING.
    Int ens inställningen "Keep the device fully alive" klarar av att hålla liv i telefonen när skärmlåset kickar in. Att lämna telefonen med olåst skärm är inte heller det en option.