Kendo M7 tablet, på expert.se

Discussion in 'Övriga tablets' started by evil_ed, Nov 24, 2010.

1. willz

willz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej skulle ju vara gött att kunna lira annars, finns det custom roms ännu?

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

3. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte bara tipsa om spelet yumsters som funkar bra, och är roligt :)

4. MrHenke

MrHenke Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har äntligen fått CifsManager att fungera så nu är det inga problem att få direkt tillgång till utdelade mappar på nätverket. :) Tyvärr verkar det vara problem med vissa tecken (typ åäö) men jag har inte forskat djupare i det...

Skulle också vilja ha en videospelare som klarar att spela upp mina inspelade TV-program (.ts-filer). Den inbyggda videospelaren vill inte kännas vid dessa alls.

5. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Vad är det för box du har som spelar in i .ts? *nyfiken*

Jag tror det blir svårt tyvärr, särskilt om du försöker streama det trådlöst. Det kan bli problem t o m med .mkv-filer för dedikerade mediaspelare. .ts har en extremt hög bitrate i förhållande till sin upplösning som du säkert vet (om det är en .ts-inspelning (transport stream) så dumpar den ju rakt ned till disk det som kommer in. Har du kollat bitraten? För HD-material kan den ligga på en bra bit över 100Mbps...

Jag får tyvärr vara pessimist o hävda att du aldrig kommer få det att funka på en surfplatta för en dryg tusing utan att det står still mer än det spelar, även om du skulle hitta en app som klarar .ts ;) Konvertera dem till divx eller möjligen mkv istället, kanske "on-demand" från servern?

(åäö och t ex mellanslag i filnamn är som vanligt att be om problem, speciellt mellan olika plattformar. Det går såklart att lösa, men är inte värt jobbet normalt)

6. MrHenke

MrHenke Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Spelar in på dator (Asus Eee Box) via ett externt USB TV-kort. Mjukvaran är MediaPortal. Har dock inga HD-kanaler.

Men du har helt rätt, det skulle aldrig funka på grund av den höga bandbredd som krävs. Tror att bitraten ligger runt 20mbit? Spelar jag en "vanlig" xvid-film ifrån samma dator så hackar det också ifall man inte har mycket bra mottagning ifrån routern.

Finns alla möjligheter att konvertera TS-filerna direkt på servern så jag får väl kika på det istället.

Tack för dina synpunkter!

/Henke

7. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju vara lite ful och lägga in applanet som apk. fil och få market med alla apps gratis.

8. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

gjorde det först, men insåg sen att det finns ju apk överallt på nätet.
    och nu har jag almightcasey's haxx på plattan med riktig market. nice!

9. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

sidärja. v3 skickat till testare.

10. Lucifear

Lucifear Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som på ett enkelt sätt kan förklara exakt hur & vad man gör för att få tillgång till Android 2,2 & market m.m.
    Har en KENDO M7 & en HTC desire... en djävla skillnad på gränssnitt... inta vad jag väntade mig när jag köpte den...
    Behöver en punkt till punkt beskrivning...
    Tack på förhand

11. HBG

HBG Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

2,2 får du ta det lite lungt med ...finns inte än
    men market och lite annat skoj hittar du här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30320

12. darknessviking

darknessviking Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    jag är total noob vad gäller android och Kendo,men jag är rejält sugen på att köpa den,men har tyckt att den verkar lite vek,men nu ser jag ju här att det kanske går att förbättra den och sånt?

hur/var börjar man?

13. drnashlenin

MINA ENHETER

-du börjar förslagsvis på närmsta Expertbutik :-)
    -sen lusläser du de trådarna som handlar om Kendo M7 och Sibas Limited Label 7CK100 då dessa två i stort sett är samma platta
    -eftersom du enligt dig själv är "noob" så antar jag att du är villig att lära och då är läsa i trådarna väldigt bra men givetvis skall du fråga också (efter att ha läst :-) )
    -två medlemmar på forumet -twk samt almightycasey har utvecklat modifierade firmwares. Den senaste från twk är utannonserad till idag. Jag har fått förmånen att förhandstesta den och den "rockar".

KÖP!

14. darknessviking

darknessviking Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

coolt! då ska jag kolla runt lite.
    har alltid föredragit windows,men priset på Kendo m7 är så galet bra så man blir ju sugen :)

15. Steinsk

Steinsk Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite å finne om Kendo M7 i Norge, alle steder lenker til dette forumet! Jaja.. Må til Sverige for å finne kompetanse :)
    Jeg har kjøpt en M7 i dag. Jeg har ikke fått koblet til Internett ennå siden jeg sitter med datamaskin og modemoppkobling, så jeg har ikke fått prøvd tableten direkte mot nett. Så langt virker den absolutt helt bra til prisen, men med en enorm hodepine. Jeg bruker CalenGoo for å synce kalenderen min mot Google Cal, funker utrolig bra. MEN: Det er et MUST for meg å bruke tableten som adressebok, og det er jo ingen adressebok installert.. Kan noen komme med forslag om hva jeg kan bruke for å få en velfungerende Contact Manager/Adressebok som kan synces mot Gmail-kontaktene mine?

16. drnashlenin

MINA ENHETER

När du kommer till civilisationen med bredband så ladda ner tex twk006 firmware (länk finns i tråden om Limited label) efter det har du förutom stor prestandaförbättring även tillgång till market och alla googleapps. Finns många program på market som syncar kontakter. Den inbyggda emaillienten tror jag faktiskt gör det, funkar i alla fall att synca mail mot pop,imap och exchange även tex gmail

17. Steinsk

Steinsk Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Da var det gjort - det var jo så lett som bare det. Topp, da har jeg det jeg trenger, og ikke noe behov for å levere den tilbake.

Takktakk :)

18. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

getjar.com + getandroidstuff.com
    2st andra sidor
    man kan ladda ner apk filer

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ta och svara på mitt PM jag skickade till dig, du verkar ha missat det eftersom du gjort flertalet poster på forumet men inte svarat mig

20. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det kom fram, och jag har svarat. Tack

Fortsätt skicka PM till mig för vidare frågor så vi inte förstör tråden för mycket ;)