Hejsan.
Efter att ha varit sugen på en surfplatta ett tag så slog jag nyss till på en begagnad kendo, först tänkte jag köpa en samsung galaxy tab men eftersom jag inte riktigt visste vad jag egentligen skulle använda en surfplatta till så lyckades jag besinna mig och testa en sån här billig en först.
Jag är faktiskt ganska imponerad hittills av den lilla plattan, visst den är ju inte perfekt på något vis men för dom 600 jag betalade så känns den klart prisvärd.
Dock så har jag några funderingar/frågor som jag hoppas att någon här inne skulle kunna hjälpa mig med.
För det första så undrar jag varför spel flyter på så enormt mycket bättre på min legend än på kendo plattan, har dom inte ungefär likadan hårdvara? handlar det om att kendon måste rita upp bilden på en större skärm eller handlar det om att kendon inte har någon grafikprocessor? eller är det någon helt annat jag missat?
Hur ser det ut på mjukvarufronten? min levererades med något som jag tror heter twk m7s 006 eller liknande, som jag fattar det så är det en modd som supportas av leverantören och som tydligen skall vara mycket bättre än original mjukvaran. Sen har jag ju läst här på forumet om en annan mjukvara som verkar utvecklas av almightycasey, är den mjukvaran bättre och isåfall på vilket sätt? vad skiljer dom åt? finns det någon jämförelse någonstans där man kan läsa? Vill helt enkelt veta om det kan löna sig för mig att byta, jag bryr mig inte om garantier eller liknande utan testar gärna nya saker om det gör min platta bättre.
Sen har jag lite funderingar på widgets, finns det några appar som har widgets som är utvecklade för att fungera på en platta, jag har enorma problem med att få widgets att fungera på min kendo, vissa fungerar inte alls och de flesta andra ser helt enkelt väldigt fula ut då de är anpassade för mindre skärmar. Finns det någon som har tips på widgets som fungerar bra på kendon?
Sist men inte minst så undrar jag hur det ligger till med svt play, har någon fått det att fungera? jag hittar inte ens svt play i market längre. Är den enda lösningen att försöka google upp apk filen och sen installera det den vägen?
Det var allt för mig för den här gången, hoppas att någon kan hjälpa mig lite i mina funderingar

Click to expand...