Kendo M7 tablet, på expert.se

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av evil_ed, 24 november 2010.

1. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Om man köper en sån där adapter, micro-USB-hane <--> USB-hona, kan man då plugga in sin kamera och kolla på bilder direkt på plattan?

Vore grymt att kunna förhandsgranska sina bilder på lite större skärm. :)

2. Brodroid

Brodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

IX : jag har "adapter" (skarv egentligen) så kan prova imorgon om jag får hem kendon då!

3. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Vore toppen! :)

4. mikaelj

mikaelj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det bör fungera om du kan ställa in kameran på MSC / Mass Storage. Desvärre har kameror oftast PTP/Picture Transfer Protocol som kräver en drivrutin som antagligen inte finns med. Däremot borde en kortläsare fungera!

Jag köpte först en mini-B-hane->A-hona som fungerar bra. Eftersom den är ganska stor ville jag ha alternativ. Kom på att en vanlig mini-B->A-hane-sladd och en A-hona<->A-hona-adapter borde fungera alldeles utmärkt och det gjorde det mycket riktigt. Åtminstone för USB-tangentbord och 3G-dongel (Huawei E1550) (kan dock inte ställa in något), mitt USB-minne ansluter sig och kopplar sedan direkt ifrån sig. Inte provat om det är likadant med den lilla adaptern nu också eller inte.

5. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tack så mycket för tipsen. Jag kollade i min kamera och lyckligtvis kan jag ställa om till "Mass Storage"! :)

Nu blir det en beställning från DealExtreme inom kort.

6. Brodroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min kamera fungerade icke, men jag kunde å andra sidan inte välja mass storage.

Min Kendo crashade efter att jag drog ur strömkabeln o skärmen var igång, hänt någon annan eller en freak incident?

Och måste säga att visst hårdvaru mässigt kan den ligga på gränsen, men med TWK006 i den så fungerar den förvånansvärt bra (touchen också!) .
    För det jag gav för den är den riktigt grym!

7. mikaelj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Huawei E1550 låst till Tre. Finns det något manuellt trolleri (något i /etc?) göra för att ställa in APN?

8. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Min kamera funkade inte heller men jag kunde inte heller välja mass-storage, tror det är det som måste till.

Jag har upplevt det du beskriver någon enstaka gång men det löstes med reset.

9. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Du kan glömma att få det att fungera i de firmwares som finns ute just nu. Jag har dock testat med en alpha release och några olika Huaweimodem och det fungerar :cool: om än lite svajigt :cry:

I den firmwaren går det att aktivera mobildata under wireless och sen går man in i en undermeny och lägger in parametrar för APN, de som finns här https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar

10. Brodroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, man är tvungen att reseta den sen fungerar den igen!
    Jag gjorde (av misstag) ett till test, och fick samma resultat.
    Skärmen ballar ur och maskinen låser sig om skärmen är igång när jag drar ur laddningen! Väldigt mysko, nästan som den får ett spänningsfall eller liknande när laddaren kopplas ur.

11. mikaelj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du firmware för hårdvaran eller kernel+OS+extraprogram?

Var hittar jag den?

Mm. Nytt APN -> "Processen com.android.settings stoppades oväntat". Det är därför jag undrade var inställningarna sparas någonstans, så att jag kan ändra det manuellt.

12. mikaelj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade att lägga till dem i /system/etc/apns-conf.xml, men de dök inte upp ändå. Hmm...

13. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Uppdatering till TWK-006 finns på Netlogics hemsida http://netlogic.se/LL7ck100.aspx ifall du vill ha originalmjukvaran så har jag den också men jag ser ingen anledning att gå tillbaka till den.

14. phermansson

phermansson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul att testa lite USB-enheter! Ställde in Kendon på att fungera som host och kopplade in min adapter. Kollade sedan med dmesg vad som hände.

-USB-minne Sandisk Cruzer. Upptäcks.
    -Ljudkort Noname: Upptäcks. Vad det nu ska vara bra till...
    -Hub Noname. Ok. Men när minet sätts i hubben tycker den att det finns otillräckligt med ström.
    -Trådbundet nätverkskort Noname. Verkar inte identifieras korrekt.
    -Bluetoothdongel Hama. Ingen reaktion.
    -Targus RF presenter/mus. Upptäcks.
    -Bluetoothdongel #2. Diod tänds, plattan hänger sig...

Får fortsätta sen :)

-ix- gillar detta.
  15. captain

captain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    Platta:
    Huawei matebook m5
    kendo

Hejsan.

Efter att ha varit sugen på en surfplatta ett tag så slog jag nyss till på en begagnad kendo, först tänkte jag köpa en samsung galaxy tab men eftersom jag inte riktigt visste vad jag egentligen skulle använda en surfplatta till så lyckades jag besinna mig och testa en sån här billig en först.

Jag är faktiskt ganska imponerad hittills av den lilla plattan, visst den är ju inte perfekt på något vis men för dom 600 jag betalade så känns den klart prisvärd.

Dock så har jag några funderingar/frågor som jag hoppas att någon här inne skulle kunna hjälpa mig med.

För det första så undrar jag varför spel flyter på så enormt mycket bättre på min legend än på kendo plattan, har dom inte ungefär likadan hårdvara? handlar det om att kendon måste rita upp bilden på en större skärm eller handlar det om att kendon inte har någon grafikprocessor? eller är det någon helt annat jag missat?

Hur ser det ut på mjukvarufronten? min levererades med något som jag tror heter twk m7s 006 eller liknande, som jag fattar det så är det en modd som supportas av leverantören och som tydligen skall vara mycket bättre än original mjukvaran. Sen har jag ju läst här på forumet om en annan mjukvara som verkar utvecklas av almightycasey, är den mjukvaran bättre och isåfall på vilket sätt? vad skiljer dom åt? finns det någon jämförelse någonstans där man kan läsa? Vill helt enkelt veta om det kan löna sig för mig att byta, jag bryr mig inte om garantier eller liknande utan testar gärna nya saker om det gör min platta bättre.

Sen har jag lite funderingar på widgets, finns det några appar som har widgets som är utvecklade för att fungera på en platta, jag har enorma problem med att få widgets att fungera på min kendo, vissa fungerar inte alls och de flesta andra ser helt enkelt väldigt fula ut då de är anpassade för mindre skärmar. Finns det någon som har tips på widgets som fungerar bra på kendon?

Sist men inte minst så undrar jag hur det ligger till med svt play, har någon fått det att fungera? jag hittar inte ens svt play i market längre. Är den enda lösningen att försöka google upp apk filen och sen installera det den vägen?

Det var allt för mig för den här gången, hoppas att någon kan hjälpa mig lite i mina funderingar :)

16. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Grattis till bra pris :-). Mitt råd är att du kör vidare på twk006 den funkar bäst just nu. Spel är inte plattans starkaste sida, kolla igenom de olika trådarna (se även trådarna om LL 7CK100). Jag själv är ingen gamer så jag använder den inte till det men tex angry birds funkar inte och det beror på om jag minns en begränsning i chipsettets stöd för OpenGL. Plattformen heter Rockchip RK2818 så du kan googla lite om den för att få svar på ev begränsningar eller vilka spel som stöds/inte stöds. Ang widgets så kolla tråden LL klubb av arianmesh som tipsar om olika program han testat. SVT-play funkar utmärkt som egen app. Om du inte hittar så skicka PM :-)

17. mikaelj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Utmärkt!

1. Vad är förbättrat sedan TWK-006 för Kendo M7 som jag har installerad?
    2. Kan jag lägga till APN i den versionen utan att inställningsprogrammet kraschar?

18. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hej
    1. du missförstår mig nog, det är inte en uppdatering av twk006 filen som ligger där utan när den kommer så kommer nog den heta typ twk007.

Det är samma twk006 version till både Kendo och LL men de ligger på olika ställen på netlogics hemsida ifall det blir olika releaser pga hårdvaruskillnaden (trackballen och minnet) i framtiden. Just nu är det dock ingen skillnad.

2. Nej, detta blir det inte förrän i framtida versioner, ingen idé att testa just nu.

19. Brodroid

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Trackballen är förövrigt en helt underbar detalj!

20. mikaelj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra, då är jag med. Har du någon aning om varför det kraschar? Är det något jag kan hacka på själv?