Kendo M7 tablet, på expert.se

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av evil_ed, 24 november 2010.

1. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det kraschar förmodligen för att det inte finns något hårdvarustöd för 3G modemen i den versionen du har. No offense men just nu är det inget du kan rätta till på egen hand. Som sagt, ingen idé förrän twk007 släpps.

2. mikaelj

mikaelj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag erbjöd mig just att hjälpa till med utvecklingen av TWK007... ;-)

3. Geron

Geron Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med market

Försöker installera FBReader på min m7 men det klagas på paketets signering och det är inte första appen som krånglar. Någon som sitter med en lösning?

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag kan inte ansluta till Enterprisenätverk (eduroam) som vi har på universitetet. När jag väljer att ställa in alla inställningar (anv.namn, lösenord, authentication etc) så kommer jag till en annan sida där jag kan välja grafiskt lösenord och sånt. Är det "fel" i koden eller är funktionen borttagen i twk006?

5. captain

captain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    Platta:
    Huawei matebook m5
    Tjenare.

Min Kendo verkar redan ha gått sönder, satte den på laddning igår kväll och nu när jag skulle använda den så är den helt död. Någon som varit med om något liknande eller som har ett tips på hur man återupplivar en död platta :)

Edit: Nu började den helt plötsligt att leva igen.... märklig liten platta det här måste jag säga :)

Edit igen: Jaha nu dog den igen, eller den är lite halvdöd, skärmen helt svart och det går inte att göra någonting men när jag tog ut minneskortet så lät den så tydligen är den påslagen... Vad tror ni om det här? mjukvara eller hårdvara som krånglar?

Last edited: 12 mars 2011
  6. Geron

Geron Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske ska ta och förtydliga lite. Jag kör den pre-rootade uppdateringen från http://www.netlogic.se/Kendo-M7.aspx. Och även om Market klagar på signeringen av paketet, så verkar det snarare vara ett problem att FBReader försöker ersätta "EBook Reader". Testade nämligen att installera FBReader via nedladdad .apk, och då får man det problemet. Är det så att man inte kan ersätta/uppdatera förinstallerade appar på denna maskin?

7. danielc.se

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Har du testat reset-knappen på baksidan? Har hjälpt mig flera gånger.

8. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Det är inget jag medvetet rört, och har heller inget sådant nätverk att testa mot. Prova med orginal-firmware (som jag just lyckats leta fram äntligen, ligger i LL-tråden) och rapportera ifall det funkar med den.

9. danielc.se

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Okej, får kanske testa det.

Är det någon på forumet som har en Kendo/LL-platta med original firmware installerat? Om du då vill hjälpa mig genom att testa detta jätteenkelt och snabbt, hör av dig i tråden eller pm.

Tack på förhand!

10. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jo det skall gå att ersätta. Vet att twk eller almighty tog bort ebook-readern i en tidigare release men att den kom tillbaka på "allmän begäran". Denna release är medvetet så "ren" som möjligt då liksom hela poängen är att man skall få ett väl fungerande basic system som möjligt och sen fylla på efter tycke och smak. Prova att avinstallera med Titanium backup det funkade för mig.

11. rhod

rhod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Kendo M7 är stendöd. Den är totalt död, när jag kopplar in den i windows så upptäcker Windows att enheten inte går att identifiera.

12. rhod

rhod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Plattan vaknade till liv.

Härligt.
    Var nog batteriet.

13. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

ibland tar det några minuter innan den tar laddning och som väldigt många här på forumet så är det lika bra att erkänna att ibland har jag stoppat laddkabeln i hörlursuttaget :P

I vilket fall så är det mycket bättre batteritid med senaste mjukvaran.

14. rhod

rhod Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men är det normalt att plattan flippar ur när man stoppar in kontakten i väggen?

15. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Nej, men vanligt, tyvärr.

Av någon anledning har min Kendo dock blivit otroligt mycket mer stabil efter att jag installerade Advanced Task Killer och sa åt den att stänga av alla appar så fort jag låser skärmen. Har i princip inga problem längre och batteriet håller jättebra (med twk-006).

Vet inte om det hänger ihop, men jag är glad och nöjd i alla fall. Majoriteten på nätet säger att man inte ska använda task killers - har blivit nån slags hipp grej att säga för att låta som att man vet något om Androids minneshantering - tro dem inte! ;)

16. mmr

mmr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vi kör enterprise på jobb och kendon fungerade inte med orginalrom, tror inte ens enterprise-alternativet fanns med (har inte provat med twk)

17. danielc.se

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Nej, det verkar vara något fel även i orginalromen. Och de WiFi-appar jag testat har inte löst problemet. Väldigt surt.

18. mmr

mmr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tror inte det handlar om "fel" utan ett merjobb eller extra kostnad. Vet att jag sett varianter där enterprise funnits men inte rätt krypteringsteknik t.ex. att inte stödja alla varianter av PSK, AES, TKIP osv

19. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Klart att det är något fel men det verkar som om fler har detta problem. Såg att det diskuterades i Archosforum så kanske denna tråd kan hjälpa dig? Användaren "Hupie" verkar ha lödat ihop någon lösning

http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=81&t=49652

Jag skall kolla med tillverkaren idag så får vi se vad de svarar. Ovan nämnda lösning är "grekiska" för mig. Kanske twk eller almighty förstår vad som skrivs?

20. danielc.se

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Ja det där lät inte helt enkelt. Men om det fungerar på Kendo och någon vill översätta hur man bör gå tillväga så är jag dig för evigt tacksam!