Jag köpte mig en Kendo 7 för någon vecka sedan. Betalade för mycket, inser jag när jag läser här, 1265 inkl frakt via nätet, men det kan jag leva med.
Tanken var att köpa en billig surfplatta, endast för surfning d.v.s. spel, youtube etc. var inte prioriterat och eftersom vi har en dator med trådlöst tangentbord och en flatscreen som skärm, var vi lite oroliga för att det skulle bli ytterligare en teknisk leksak som ingen använder...
Innan jag uppgraderade firmware var den rätt kass. Market saknades, den var lite skakig i operativet och framför allt så tappade den vårt WLan efter att den varit inaktiv någon timme (fick stänga av och återansluta WLan).
Men efter firmware så fungerar den över förväntan, just att ligga på vardagsrumsbordet och man kan greppa den för att kolla en snabbis i
Kjell & Co, vädret eller en TV-tablå.
Det enda jag reagerar på och det kan bero på att jag inte vet vad jag väntade mig, är att stanbytiden för strömmen är irriterande kort. Eftersom den inte har telefon, räknade jag med att den skulle kunna ligga på bordet i ett par, tre dagar om man inte rör den, men så är inte fallet. Laddar man den inte varje dag, är den tom på ström och har dött dag 2.
Nu är det kanske precis så som en surfplatta fungerar, vad vet jag och det är kanske inte värre än att man gör en rutin att sätta plattan på laddning när man går och lägger sig på kvällen.
Jag tror inte Kendon blir för evigt hos oss, men håller den laddningen någorlunda så kan den gott få göra sitt jobb i ett år eller tills surfplattorna blir bättre och billigare. Då har man koll på behovet och vet vad man vill lägga pengarna på och hur mycket.
/putte
Click to expand...