Kendo M7 tablet, på expert.se

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av evil_ed, 24 nov 2010.

1. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag uppdraderade till twk.m7-series.006d-ll, så jag gissar att det är samma. Det kan mycket väl vara så att batteriet blir bättre med tiden även om det är tveksamt. Jag har nog tänkt att jag skall i lugn och ro ta reda på vad som drar ström och inte. Wifi policyn kan vara något att titta på, jag får för mig att den är på jämt, att det är det som drar ström. Jag skulle kunna leva med att man får vänta tills den kopplar upp sig när man slår på den, men det skall i så fall vara automatiskt eller en av/på ikon på skrivbordet, typ. Som det var innan uppgraderingen så hade man plötsligt inte något wifi. Det syntes inte att den tappat wifi men man kom inte ut på nätet.
    Efter uppgraderingen fungerar det klockrent i alla fall.,

/putte

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

kanske även lägga in en task-killer? Finns en del processer som drar mycket ström. Sen kan man ju dra ner styrkan på skärmbelysningen något.

3. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Task-killer kan vara bra i troubleshootingsammanhang, möjligtvis. Men det handlar mest om dålig standby-tid, inte förbrukning när man har skärmen igång...
    Den här plattan skall ligga på bordet i vardagsrummet, för att vem som helst i familjen skall ha nära till nätet, så det skall vara enkelt att få igång en browser när man behöver den.

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Hittade en annons på denna idag via Expert och blev sugen.

Har inte läst igenom alla trådar om den så jag hoppas ni orkar svara på mina frågor ?

- Fungerar vanliga Android market om man uppdaterar den med senaste SW via
    Kendo M7 ?

-Fungerar Spotify på den ?

Blev lite sugen då det inte är så mycket pengar i den och bara Spotify fungerar har jag lite användningg av den även om resten är sisodär ;-)

Tack på förhand

5. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ja, vanliga "riktiga" android market funkar efter firmwareuppdatering. Ta TWK006d den är bäst i mitt tycke.

Spotify (du måste ha premium) fungerar och finns även i liggande läge så man kan använda stödet på baksidan och komma åt hörlursuttaget. (kör så själv)

Spring å köp, ta sen en kaffe och skumma igenom trådarna på forumet :-)

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Tackar o bockar för informationen

Sent from tapatalk

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Så har jag ÄNTLIGEN fått igång min Kendo och uppdaterat den till TWK 006d,
    tog en enorm tid att bara få datorn att ladda drivrutinerna till tableten.

Det blev en enorm skillnad på den allafall och nu fungerar riktiga Market också,nu är den absolut värd 799:- ;-)

Någon som vet vad skillnaden är på denna mjukvara (twk.m7-series.007-beta4.zip) ? Har läst i Tråden för LL men inte fattat troligtvis ;-)

Vill dock inte börja laborera nu när den fungerar bra men om den mjukvaran fungerar ÄNNU bättre kanske.......

8. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Egentligen är det bäst du frågar Twk eller läser hans inlägg, både 006d och 007 kom i slutet på maj vill jag minnas men observera att 007 är beta. Testa den gärna och ge feedback. Nu när du har drivrutinerna på plats kan du byta fram och tillbaka mellan versionerna.
    Jag ser att du korspostar i båda trådarna men det behövs nog inte. Vi har länge försökt få Mod att slå ihop dessa trådar eftersom plattorna i stort sett är likadana men de som är intresserade läser nog båda trådarna.

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Har försökt läsa genom både denna tråden och även den om LL men har inte fått riktigt grepp om skillnaderna på dessa mjukvaror.
    Håller med om att trådarna borde vara ihopslagna då det verkar vara samma enheter,blir lätt lite rörigt att hållla koll på 2 trådar om samma sak.

Om man ska lägga in 007 beta,är tillvägagångsättet precis som med 006d ?
    Tog mig mod att försöka lägga in den tidigare i dag men det kom upp en ruta innan jag
    ens han påbörja som jag inte vet om jag ska klicka ok på eller avbryta,jag tog det säkra alternativet o avbröt :-). Det stod något om boot ??

Last edited: 9 jul 2011
  10. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ja det är samma tillvägagångssätt. Du kan få upp ett meddelande i rkbatchupgrade om att bootloadern kommer bytas ut, det är bara att trycka ok.

Fredriks gillar detta.
  11. Umeaboy

Umeaboy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som vet hur man kommer in i Recovery-mode på denna?

12. JeppeSthlm

JeppeSthlm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Video uppspelning?

Hallå

Jag har sedan någon månad en Kendo M7, och har lyckats få in twk.m7-series.006d-II.img. Efter en genom läsning av denna tråd fick jag nyss ordning på svenskt tangentbord.

En sak som slår mig är att många skriver att videouppspelning fungerar, jag har inte fått fart på en enda videofil jag testat. Svtplay funkar sisådaär och YouTube appen fick jag också fart på. Men avi, mpg eller mkv lyckas jag inte få fart på. Vilken app använder ni som får det att funka, jag har testat den medföljande samt ArcMedia den fria. Har någon nyligen tagit någon video via piratbukten som funkat så jag kan ladda ner samma och testa?!

Så var det 3G, många frågor om det funkar, inget entydigt svar på att någon fått det att fungera, så är det någon som fått någon 3G dongel att fungera att surfa via i en Kendo eller LL ?

/Jeppe

13. B.Höijer

B.Höijer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3G fungerar med rätt dongel, bara läsa igenom trådarna så har jag för mig det finns beskrivet vilka donglar som funkar Huawai är det iaf men exakt modell kommer jag inte ihåg

14. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

3G dongel fungerar med de flesta Huaweimodem om än lite svajigt men det funkar, kolla i trådarna om Kendo och LL 7CK100. Använd firmware twk006d eller twk007 beta annars funkar det inte och du får kolla wikin här på forumet för APN-inställningar för just din operatör. Glöm inte att lägga in *99# i dial-up, har för mig att man måste lägga in något på just den raden annars går det inte att spara APN'n.

Ang. videoformat så kan jag spela avi, mkv, mp4 mfl men inte mpeg, osäker på om det stöds i Android faktiskt. Rock player och Meridian skall tydligen vara 3e partsprogram som det tipsas om på andra forum men jag har inte testat själv. Om du ändå håller till i "bukten" kanske det finns någon video conversion tool som du kan använda ;) Stora filer på 1.3GB eller liknande tar ca 5 sekunder innan de laddar men det kan jag leva med.

15. Emptydroid

Emptydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jaha, då har man köpt sig en Kendo M7,fungerar grymt än så länge. Men hur uppdaterar jag min tablet? Kan jag göra detta via tableten eller måste det göras via datorn? Väldigt tacksam för svar! :D

16. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Du uppdaterar via datorn. Det ska finnas länkar här i tråden där du kan hämta både programmet och mjukvaran. Det blir en helt ny enhet efter uppdateringen.

Sent from tapatalk

17. Emptydroid

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Tackar för svar, hur lång tid tar det att uppdatera enheten?

18. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Själva flashningen tar ca 10 minuter. Förberedelser med nedladdning installera drivrutiner mm beror på din bandbredd mm.

19. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Här är länken om du inte redan hittat den

För mig tog det en jäkla tid, inte att uppdatera mjukvaran i enheten utan att få till drivrutinerna till Kendon i datorn. Min dator var inte intresserad av dom drivrutinerna men till slut accepterade tokfan drivisarna

20. Emptydroid

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jaha, då har man laddat ner alla saker man måste ha för att uppdatera och jag har gjort allting som man ska i manualen tills att jag ska hålla in styrkulan och ansluta min enhet och datorn ska automatiskt börja söka efter en diskenhet men min dator vill inte göra detta utan den gör inte ett skvatt! Kan man ta bort drivrutiner någonstans i datorn? För när jag öppnar RKAndroidBatchUpgrade.exe och har min enhet på och ikopplad så kommer det bara upp en rosa ruta och det står 4-5 under, istället för att det ska vara en grön ruta, vad kan mitt problem vara? Någon som kan hjälpa?