ROM: [kernel] Kernel med CIFS och NTFS stöd [2012-06-11]

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av kallt_kaffe, 11 jun 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag slog på CIFS och NTFS och kompilerade en egen kärna till S3:an. NTFS-stöder är bara read-only och jag har inte testat det. Med största sannolikhet stöder inte vold NTFS så det är nog manuell montering som gäller.

    När det gäller CIFS så använder jag CifsManager och det har jag testat och spelat upp film från mitt NAS.

    Detta är alltså en kernel, men eftersom jag inte fått Koush anykernel metod att fungera på S3:an så byter den ut hela boot.img, dvs kernel + initiala ramdisken. Jag har utgått från boot.img filen från den S3:a jag förfogar över (I9300XXALE8_I9300NEEALE3_NEE).

    Inga garantier utlovas och allt görs på egen risk. Förutsättning är att man har installerat Clockwork Recovery. För att sedan montera CIFS eller NTFS enheter så krävs att enheten är rootad.

    Installation görs m.h.a. Clockwork och jag rekommenderar att man har gjort en backup av som firmware i Clockwork innan så att man enkelt kan återställa boot.img om det skulle behövas.

    Nerladdning: http://www.mediafire.com/?h55i1wocoaojaa1

    Observera att med egenkompilerad kärna så slutar exFAT modulerna att fungera. Jag har dock själv aldrig haft något behov av exFAT men det bör ändå nämnas.
     
    Last edited: 11 jun 2012