Keynote-aktig app till Android?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Cee, 24 jan 2013.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Står och väger lite mellan olika tablets att använda i jobbet. Det är egentligen två saker jag värderar mest, möjligheten till att visa och skapa presentationer och bra möjligheter till att anteckna.

    Har länge kollat på en Nexus 7 pga av priset och smidigheten. Har sett något blåtandstangentbord och det lär väl komma fler. Någon annan tablet med tangentbord kan också vara aktuell, köper genom jobbet så jag sparar en del pengar där.

    Det jag fastnat mest på nu är presentationsmöjligheterna. Har en iPad med tangentbord och keynote till låns här på jobbet och den är riktigt smidig att jobba med. Keynote är både väldigt enkelt och samtidigt väldigt kompetent. Men hittar jag något liknande på Android?

    För jobbets skull kan jag skaffa en iPad, det är ändå en bra produkt. Men för min egen del så håller jag mig ändå inom android/googles ekosystem då det är där jag har alla mina grejer idag.
     
  2. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det finns en uppsjö av appar till Android som kan visa presentationer, Kingsoft Office eller Documents2Go exempelvis.

    En Nexus 7 lär dock inte fungera så bra då den inte har någon videoutgång, satsa på en platta med MHL eller ännu hellre HDMI direkt ut.
     
  3. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Note 8 kanske kan vara något att hålla koll på. Efter JB har jag iaf slutat tråna efter "senaste versionen". Sen brukar ju Samsung vara rätt snabba med uppdateringar.
     
  4. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Någon form av videoutgång är inte viktigt. Är mest för små möten med 2 personer där man kan kolla på samma enhet, eller för min egen del. Att göra dem och sedan maila vidare kommer nog vara ett ganska troligt scenario med.

    Har apple tv:s i alla konferensrum, även det är väl tyvärr en fördel för iPaden om man nu ändå vill visa sin grej på projektorn.