Kies 2.0 finns nu tillgänlig (NU ÄVEN TILL MAC!)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Akillles, 6 jan 2011.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Förtroendet var redan lägsta möjliga, men jag provade ändå att uppgradera till Kies 2.0.

SUCK! Bloatwaren är nu ännu mer bloatware.
    Herreguuud vilken tid det tar att starta.
    Herreguuud vilken tid det tar innan telefonen upptäcks.
    ...och finesserna är mig helt ointressanta - jag vill bara lite enkelt kunna synka kontakter och kalender mot min outlook. Får ta och se om det finns någon alternativ lösning som är enklare och bättre.

PS. Efter install + sedvanlig reboot startade jag Kies för första gången. Det krashade min dator. Någonting (förmodligen USB-drivrutinerna) gjorde att interruptsen på datorn gick upp till 100%, dvs datorn gjorde inget annat än att ta hand om interrupts. Till slut frös den helt. ...och då är det en gammal vanlig Windows XP, dvs inte 64bit eller så.
    Efter omboot startar iaf Kies 2.0 utan att interruptsen slår i taket.

Inte direkt förtroendegivande.

2. Zworykin

Zworykin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur lång tid skall det ta att updatera till 2.2? Kies har laddat ned firmware men upgradering till telefonen har stått och tuggat på 33% snart en timme. Kan man avbryta?

Tacksam för rappa svar.

3. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hmmm, det ska bara ta nån minut.

Efter en timme låter det som att den inte kommer tugga vidare, utan du blir tvungen att avbryta. Har du otur har telefonen halv-flashats och kan i allra värsta fall bli totalt brickad.

Sannolikheten är dock stor att:
    * den funkar och du kan prova igen
    * vanliga telefonen funkar inte, men recovery/download-läget funkar - då kan du manuellt lösa läget via t.ex. https://swedroid.se/wiki/index.php?....A5r_helt_fel_och_ominstall_inte_hj.C3.A4lper

4. dannovarius

dannovarius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har faktiskt aldrig haft problem med Kies. Varken med förra eller nuvarande version, ta i trä. :)

Dock stör jag mig på att den nya versionen är en total ripoff av iTunes, kan Samsung sluta snegla på Apple hela tiden?

5. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Problem och problem... Jag tycker att det är ett stort problem att det ska ta minst två minuter att starta upp Kies och hitta min tfn via USB innan jag ens kan BÖRJA synka.

...sen att synkningen ibland dessutom har sabbat både kontakter på tfn och i Outlook, samt raderat alla mina stående påminnelser i Outlook... ja då blir man inte glad.
    Verkligen ett stort bloatware.

6. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ny version av Kies för att förbereda för Gingerbread 2.3.2 ? (version 2.0.0.11032_12)

Nedan är iofs. inte från officiellt håll, men ändå intressant... då vi brukar få nya versioner av Kies innan uppdatering av OS sker...
    http://androidandme.com/2011/03/phon...laxy-s-phones/

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Den *enda* gång en uppdatering av Kies krävts för att uppgradera en telefon är när de släppte Kies 2.0, och det var för att Kies 2.0 använder andra servrar än de tidigare versionerna, inte för att firmwaren i sig kräver det.

Vi får nya versioner av Kies hela tiden vartefter de fixar någon bugg eller lägger till nya telefonmodeller. Det är *aldrig* för att det kommer en ny firmware. Hittills kan *samtliga* officiella firmwares för SGS flashas med Odin 1.0, vilket betyder att inget har ändrats i hur firmwaren fungerar eller flashas in.

Last edited: 24 mar 2011
  8. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du har nog rätt Micke. Lätt att man blir lite "carried away" inför den stundande 2.3.x uppdateringen. Det är möjligtvis genom att man släppte 2.0 inför 2.2.3 som gjorde att jag räknande med att detsamma gällde nu med...

9. mvts

mvts Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag får inte Kies att funka alls bra.

Den hittar telefonen och talar om att det finns nya uppdateringar..

Men den hittar inte mina kontakter, går inte att synka kontakter med gmail, går inte att exportera kontakter till datorn.

Någon som har nåt bra tips? Eller något annat sätt att backa upp sina kontakter? (som alla är sparade i telefonminnet)

10. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Nedladdning: se första posten.

edit: Firmware uppgradering verkar inte vara tillgängligt.

Last edited: 1 jun 2011