Kies funkar inte med mitt Windows 7 x64, blir tokig!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av 940 Guldboxen, 16 okt 2010.

  1. roadrunner11

    roadrunner11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    KIES SAMSUNG GALAXY S

    Har nu varit i kontakt med samsung support och min telefonoperatör/återförsäljare.

    Efter lång tids forskning fick jag prata med en vettig människa hos återförsäljarens tekniksupport som själv hade en samsung galaxy s. Han hade själv heller inte lyckats connecta med windows 7 och felet är påtalat till samsung. Anledningen är en ostabil programvara, KIES och samsung måste rätta till felet.


    Vid samtal med samsung support sitter dem som frågetecken i telefonluren och blånekar att ett fel kan finnas. Dem vill enbart tysta ner detta för allmänheten. Jag har gett upp med att försöka få igång KIES nu med min windows 7 version. Jag har läst bland massor av forum utan någon lösning. Ska idag testa hemma hos en polare som har windows XP vilket var rekommendationer av den trevliga teknikern. De är ingen lösning på windows 7 men åtminstone kanske man kan lyckas göra en uppdatering av programvaran iaf.

    Riktigt dåligt samsung! Vore bättre om dem gick ut med att dem har ett problem och att dem försöker lösa det så fort som möjligt... de ger i min mening ett seriösare intryck än att blåneka när en sökning på google visar att tiotusentals personer har samma problem.
     
    Last edited: 22 okt 2010
  2. Ivil

    Ivil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag hade problem innan med att Kies inte hittade telefonen i Win7 x64, telfonen visade ansluten men kunde inte hitta den varken i utforskaren eller i Kies. Lösningen för mig! startade om telefonen med kabeln i och det funkade. Jag har inte läst igenom hela tråden så nån kanske har föreslagit detta redan...
     
  3. infentanyl

    infentanyl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hjälp!

    Telefon: Samsung Galaxy S
    Model: GT-I9000

    Programvara: Kies (Nedladdat från Samsungs egna hemsida)
    v: Kies_1.5.3.10093_82

    Dator: HP 64x
    OS: Windows 7

    Jag vill uppdatera min telefon från Android 2.1 till 2.2

    Men...

    Installationen av Kies funkar superb, inga problem "what so ever".

    När jag kopplar in telefonen som då är inställd på "Samsung Kies" i "USB-inställningar" och telefonen reagerar som den ska och hamnar i "USB-läge"


    Detta står på skärmen med en USB symbol
    Initierar....
    Tryck på hem knappen om du vill att Samsung Kies ska avslutas.....

    Datorn indikerar på att något anslutits till den via de underbara blippljudet :P
    och även Kies reagerar och de kommer upp en ruta där de står: Ansluter enhet.. Vänta..

    Väntar gör jag men inget händer ...

    Jag kan ställa in mobilen på masslagringsläge på telefonen och komma åt filerna med datorn så de är inget fel på någon kabel eller något sånt!

    Efter att ha testat ett par ggr så upptäcker jag att något går fel med installationen av drivrutinerna.
    På enhetshanteraren så har jag ett varningstecken på "MTP USB Device"**

    **har hämtat hem nyaste drivrutinerna till MTP USB Device både genom Kies och på nätet och testat på så sätt installerat dom separat

    Jag har letat som en galning på massa forum o testat lite tips o trix men inget hjälper verkligen
    så jag hoppas verkligen att någon av er där ute kan hjälpa mig med detta (Samsungs egen support sa bara att dom skulle lägga en notis på problemet men fick ingen hjälp med problemet) :@
     
  4. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 571
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    När du säger att du hämtat senaste drivarna via Kies har du då kört "drivrutinsåterställning" i Kiesmenyn?

    /qsec
     
  5. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Drivrutinsåterställning utan att Kies startar upp i Win7 x64

    Hur gör man det när inte Kies programmet kommer upp på skärmen när man klickar på Kies ikonen?
    (Vare sig i startfältet, startmenyn eller på skrivbordet)

    Min Galaxy kommer upp som usb enhet och jag kan skyffla skit in och ut på samma sätt som extern hårddisk.

    Men programmet Kies går inte att få upp, hur kör man då drivrutinsåterställning?

    Kies är ett skämt, så finns det någon skojare här mottages lösningen tacksamt!

    /Silverbullit
     
  6. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varken Samsung eller någon här har koll...

    Jag är helt förbluffad,

    Är det verkligen så att varken Samsung eller någon här har någon som helst koll på hur man får igång Samsung Kies i Windows 7 x64?




    Eisa vinnarens Windowsprogram funkar inte med... WINDOWS!
    Har svårt att fatta något så patetiskt...:sealed:

    /Silverbullit
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Inte nödvändigt med ännu en tråd om detta, flyttade ditt inlägg till denna tråd.
     
  8. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tjenare Bernard, sitter du oxå oppe o nattugglar?

    Nja alla trådar verkar i grunden handla om att man inte får kontakt med USB och Kies/Dator med Win7 etc.

    Mitt dilemma är att Kies ligger och ikoniserar i tray och jag har kontakt via USB men själva programmet fungerar inte.
    När jag skriver och beskriver detta problem i redan existerande trådar drunknar mina inlägg bland USB dysfunktionella datorer, därför testade jag starta en ny tråd.
    Men om du tror att någon kommer att svara i någon redan existerande tråd på frågor utöver usb problemet så flytta gärna mitt inlägg dit.

    /Silverbullit
     
  9. Navve

    Navve Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  10. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER


    Låter som en korrupt fil...
     
  11. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har du prövat kompabilitetsläget? Prövat ta "Kör som administratör"? Kolla så att programmet och de .dll det ska ha åtkomst till inte har skrivskydd i.. sånna där basicstuff som var aktuellt med xp64 :)
     
  12. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag installerade kies på w7 x64 och det fungerar utan anmärkning, så det är inte operativsystemet i sig som är problemet.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  13. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har installerat Kies nu och pluggat i usb-kabeln men programmet står bara o tuggar och vill ansluta men inget händer, vad är felet??
    Har inte froyo, fixar eller annat utan orginal på allt.
     
  14. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har med windows 7 64bit, funkade utmärkt att updatera för mig och det fungerar även utan problem varje gång jag kopplar in telefonen. Skrev även i tråden nyss där folk klagade på batteritiden hade blivit sämre efter updateringen till 2.2. För mig har den blivit mycket bättre, dryg 100% bättre.
    Så jag fattar verkligen inte vart problemet ligger, eftersom alla skall ha samma programvara i telefonen och kies. Då SKA det ju fungera likadant för alla, så för mig låter det som att vissa har fått måndags exemplar eller att felet ligger i eran dator (tex virus, massa skitprogram osv)? Bara en tanke säger inte att det är så, tycker bara att det låter skumt att det fungerar utan problem för vissa.
    Och jag har för övrigt även testat kies på 3 datorer. 2 st hemma med win 7 64bit och jobbdatorn med win xp. Och fungerar utan problem på alla
     
  15. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja jag fattar inte varför den bara står o tuggar??
    Gick in under "välj telefon" och där hittar den en telefon som jag inte ens har?
    S8500
     
  16. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack för ett svar äntligen,
    jag har prövat compability mode (XP SP3/SP2 etc) men no go,
    vilket compability mode kör ni?

    Programmet är installerat som admin och i pref är admin ibockat.

    Jag har testat två kies versioner,
    avinstallerade mellan och rensade registret mellan samt återställde compability mode. (Körde ccleaner för detta syfte)

    Har ni installerat några övriga filer/drivers för att få igång kies?



    Tacksam för alla råd!!!

    /Silverbullit
     
  17. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag installerade Kies, och det fungerade. Inga kompatibilitetslägen eller någonting nödvändiga.

    Du kan ju prova stänga av UAC och se om det är det som ställer till det för dig.

    Såhär:
    • Öppna Kontrollpanelen - System och säkerhet - Ändra inställningar för User Account Control
    • Dra ner kontrollen till meddela aldrig och starta om datorn.
    • Testa om det fungerar.
      • Om Kies startar men ej hittar telefonen:
      • Välj alternativet för drivrutinsåterställning från Kies-menyn uppe till vänster.
      • Prova igen.

    Efter installation och test kan du ändra tillbaka till den ursprungliga inställningen för UAC om du gillar den skenbara säkerheten det ger. :)
     
  18. Silverbullit

    Silverbullit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack för den bra detaljerade rådgivningen,
    men hur får jag upp kies menyn när problemet är att programmet inte öppnar sig i en ruta?
    Finns det någon inställning uppe till vänster någonstans på ikonen?
     
  19. Perus

    Perus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS23
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Hej!

    Jag tillhör dom som inte heller hade några problem med Kies (..93_82) på W7x64 - kör visserligen med UAC avstängt och sen med Avast antivirus - tänk på att olika antivirusprogram är inne och rotar (läs kollar) vad processerna har för sig och det kan påverka negativt i vissa lägen.

    /Per
     
  20. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Silverbullit,

    Jag kör XP men försöker hjälpa ändå...

    Starta upp datorn och låt den ladda klart allting.
    Avsluta Kies-tray-ikonen (om du kan).
    Starta nu Kies via Start-menyn och kolla på hårddisk-lampan.

    Den borde tok-blinka några sekunder medan Kies laddar.
    Om det hade fungerat skulle du nu först få upp en splash-screen med copyrightinfo medan den laddar klart, och sedan tas den bort och det kommer upp ett fönster med Kies-skrivbordet i.


    Kies är verkligen skit! Jag skulle prova att starta det från commandline med flaggan "/?" för att se om det kunde hjälpa dig debugga på något sätt, men då hängde sig min dator! Sanslöst! Jag vet inte om det beror på att jag tryckt i en 3G-dongel i datorn nu när jag sitter på tåget, eller vad. Varken datorn eller Kies har krashat förut.