Problem: Kies hittar inte telefonen

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av zosma, 6 mar 2012.

1. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Jag är bara väldigt trött på skitsnacket om "flytet"..
    sitter du och jämför "flytet" i olika windows datorer med att bläddra i menyerna också?? jag har aldrig haft problem att bläddra fram en krävande app på hemskärmen och starta den å njuta av den kraftfullaste mobilen som kan köpas idag... sluta bläddra i hemskärmarna om det stör dig!!

Svensksålda Note har fortfarande sin första firmware.. såklart kan det finnas buggar som rättas till i senare släpp..

2. Mithan

Mithan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men snälla nån, vad är det för "skitsnack" om att jag har problem med min mobil?? Om du inte kan med att en annan person har problem med sin mobil så behöver du fan inte kommentera heller.
    Det är väl klart som fan att jag ska kunna bläddra bland mina hemskärmar & använda mobilen när laddaren sitter i utan problem!
    Jag vet inte vad du har för krav på dina mobiler, men enligt mig så ska man kunna ha 7 stycken hemskärmar med ett par widgets utan något som helst problem.
    Klart att det kan finnas buggar, men att mobilen är helt obrukbar när laddaren sitter i, appar som aldrig kraschat förut kraschar, den är Väldigt seg (även utan appar) mm är inte ok.
    Sen när man vill göra en backup för att det är massa jobb på den så fungerar inte Kies.
    På TRE stycken datorer som jag provat med, är ju ett bevis på att det inte är datorerna det är fel på utan Kies &/eller mobilen.

3. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    läs om läs rätt.. (Jag är bara väldigt trött på skitsnacket om "flytet"..)
    Det innebär att jag är trött på alla skolungar som ska snurra runt bland hemskärmar och menyer för att hitta fel efter att man har lusat ner mobilen med tröga buggiga, onödiga appar och widgets... köp en iphone, den funkar bra att sitta och bläddra runt med för den har bara dumma ikoner och inga widgets...

Last edited: 11 mar 2012
  4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Det med skärmen inte känner av tryckningar när laddaren sitter i, är laddaren som orsakar problemet och kan lösas med annan laddare. Testa ladda via USB porten på datorn, så kommer du förmodligen märka att knapptryckningar är mer responsiva.
    Att appar kraschar, ligger i utvecklaren till appen att se till uppdatera och anpassar till Noten.
    KIES är rena skiten, många som har problemet med det, ibland så hittar den telefonen och andra dag inte. Själv hade jag också problemet, men funkar nu efter många gånger ominstallationer och använder den väldigt sällan ändå. Finns andra program man kan använda istället för KIES.
    Backup kan man göra med andra appar/program och måste inte använda KIES till det.

Allt du nämnt är mjukvaru baserat och inte har med mobilen att göra egentligen.

5. Mithan

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om du nu är trött på skitsnacket från massa skolungar, varför tar du då upp det här med mig?
    Jag har haft ett x antal mobiler med android & vet hur jag ska bete mig med de.

Jag har tyvärr fått ett dåligt ex av Noten verkar det som eftersom inget jag provar gör det bättre.

Men du verkar ha väldigt svårt att inse att det finns mobiler som inte är som dom ska & man att man uttrycker sitt missnöje med det på ett forum för android/noten.
    Så jag hade varit tacksam om du, med dina ord, slutar med Ditt skitsnack när du inte har en aning om hur det är med min mobil.... Tack

6. Mithan

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har provat med ett flertal olika laddare, & ja de fungerar lite bättre när man laddar via datorn. Men när jag sitter & kör lastbil flera hundra mil så har jag ingen möjlighet till de utan måste ladda med billaddare & då är den nästintill omöjlig att använda. Det är likadant med alla laddare jag provat, säkerligen 10 stycken.

Jag har gjort 3 systemåterställningar & mobilen beter sig fortfarande likadant, även om jag inte har några appar eller widgets så är den trögare än den borde.
    Med tanke på de så är det väldigt drygt att ICS, eller vilken uppdatering som helst, dröjer.

7. jimmy.e

jimmy.e Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Senaste versionen av kies, fungerar sporadiskt med div datorer.
    -Varför har jag inte en aning om.
    Men det är ett problem i kies usb drivrutiner med windows maskinerna, Lösningen är att ladda in en äldre version.

Nyast är inte alltid bäst.

8. TheSituation

TheSituation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då Kies fungerar högst sporadiskt och efter den senaste uppdateringen inte alls så ställer jag frågan här; finns det någon ny uppdatering till Noten?

9. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skall kolla ikväll, men generellt så har KIES/Mobil-kopplingen lösts genom att:

1. Starta om både dator och mobil
    2. Starta Kies som administratör
    3. Kör felsökningen (drivrutiner installeras om)
    4. Koppla in mobilen

om det fortfarande inte fungerar:
    Kontrollera ikonen "ny hårdvara" och se vad som kan ha gått snett

10. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har provat allt detta, förutom nummer två. Hur gör man det?
    Har även provat på flera (2) datorer utan resultat.

11. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Högerklicka på Kies ikonen på ditt skrivbord och välj "Kör som administratör" i menyn som kommer upp.

12. forsell

forsell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa att kryssa ur USB debugging. Fungerade för mig!

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

13. TheSituation

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det fungerade inte men; när jag kopplade upp min telefon mot wifi-nätet häromdagen för att se på Milan - Barca gjorde min telefon mig uppmärksam på att det fanns en uppgradering av programvaran. Efter att jag laddat hem och installerat denna fungerade Kies igen.

Last edited: 30 mar 2012
  14. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Lite gammal tråd kanske men ville inte starta en ny. Fick min ICS via OTA i lördags. Försökte febrilt att koppla min telefone via Kies på fredag utan att lyckas, testade på 3 olika datorer. Tab 10,1 funkade bra. Nu idag med ICS så testade jag att koppla noten till Kies, så funkade det. Så frågan är om det bara var tillfälligt, eller om det funkar bättre med ICS. Annars jag har i stort sett aldrig lyckats koppla noten till datorn med kies. Utom en gång för länge sen, men då fick jag försöka många gånger, sen testa med tabben, tog ur tabben och koppla noten så gick det. Men i fredags försökte jag i flera timmar utan lycka.

Men nu idag gick det direkt.

15. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Har du alltid använt TouchWiz som launcher?

16. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: