Klantade till Root/flash - kan mobilen räddas?

Diskussion i 'Magic' startad av TePeL, 31 maj 2010.

1. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det verkar vara recovery mode du nämner. Där kan man göra nandroid restore. Har du testat att ladda ner en recovery.img lagt den i tools mappen i din sdk och sen ställt telefonen i fastboot och kört kommandot "fastboot boot recovery.img" i kommandotolken på din dator. Du måste stå i toolsmappen i din sdk när du kör kommandot och ha telefonen inkopplad givetvis.

2. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej. Då måste du ha en sappimg.nbh/zip i 3.05 version. Vet inte om det finns eller hur man kan bygga en. Har du ett goldcard så kan du evt. testa flera RUU's som kommer från andra regioner. (Baserade på 3.05)

3. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ok så om jag gör en korrekt gold card så får jag inte något CID fel, däremot kommer jag få felmeddelande att det är en äldre version? Men får jag det så vet jag iaf att goldcarden är bra - isåfall kan jag i och för sig testa andra RUU filer (har jag gjort dock inte med gold card - då fick jag samma problem att dem gick igång men stannade vid 36% på radio).

Polkaman ska testa om det funkar. Någon specifik recovery jag borde testa med?

*edit*

Sedan händer inget mera, mobilen bootar inte om.

Last edited: 3 juni 2010
  4. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har du recovery för "gamla" Magic, alltså pre-sense. Prova om den startar med Hero versionen. För Sense.

5. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sorry men nu förstår jag inte hur du menar - vad ska jag göra? Skriv gärna kommandon om du menar något med fastboot eller menar du att jag ska försöka med RUU fil för Hero versionen? För Sense eller Före Sense?

6. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mobilen ska inte boota om utan gå in i recovery-mode. Det ska komma upp en meny på mobilen. Vilken recovery använde du dig av?

Edit: Testa med recoveryn för sense om du inte har gjort det.

7. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Recovery mode funkar inte - jag vet vilken meny du menar, har varit inne där innan hela strulet började. Men det var väl genom home + power man kommer dit och om jag testar det nu blir det boot loop istället. Med kommandot du skrev blev det som jag citerade ovan - inget händer, kommer/går inte in i recovery.

Den recovery som ligger i nu är recovery.img som ligger med i rom1.zip som jag snodde från RUU setupen.

Jag lyckas inte få in en annan recovery med fastboot, får hela tiden signature verification error. Antagligen pga att jag sitter med perfectSPL - vilket i sin tur kräver adb för att byta, och tjo... adb funkar inte :S (har jag iaf inte lyckats med - inte i hboot, inte i fastboot, inte när den håller på bootloopa - fler möjligheter att på något vis få enheten med i adb?)

Härligt med såna cirklar ;)

8. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det enda sättet jag får in en ny recovery i mobilen är när jag kör fastboot flash zip rom1.zip - i den filen finns recovery.img. Men trots det så kommer jag inte in i recovery menyn alls...

Går heller ej att bara kopiera in en annan recovery.img in i zip filen för den är väl skyddat på något vis...

Shit också börjar ledsna på detta... synd att bli av med pengarna men så mkt tid jag har lagt på det redan nu... å andra sidan är det ju mest en principsak/utmaning nu. Grrrrr :mad:

Men allting sagt och gjort - varför i h*e får jag black screen vid uppdatering av radio!? Är det pga att det ligger en gammal radio på men men ny hboot så det på något vis totalt förvirrar systemet? Eller har jag helt enkelt på något vis förstörd minnesdelen där radio'n ligger, så det egentligen ALDRIG kommer funka att skriva över ngt där?

Vart kan man vända sig med HTC mobil i sådana skick här i Sverige? Ena alternativet är väl butiken där den köptes och lossas inget, men om jag nu helt enkelt vill kolla med HTC service om dem KAN fixa detta och vad det skulle kosta? Finns nån verkstad?

//J