Problem: Klarar inte växla mellan 3G och HDSPA

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Gyns, 19 dec 2011.

1. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej.

Jag fick min telefon i Fredags och har stött på ett problem. Har återställt 3 gånger och provat med 2 olika simkort (Telia som operatör på bägge men olika abonemangsformer). Den låser mot 3G som den skall, men när jag börjar köra med datatrafik och den skall växla upp mot HDSPA så kraschar trafiken och det står ett R vid täckningsstaplarna. Efter en stund när den krånglat färdigt så går den upp på HDSPA och fungerar så länge jag kan hålla trafiken igång. När det sen gå ner till idle på 3G och skall upp igen så blir det så igen. Är det bara att lämna tillbaka eller är det någon som vet vad det är för fel? Börjar tröttna ordentligt på hela Android grejen. Min tredje android telefon som inte har fungerande basfunktionalíté.

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Inte hört om nåt liknande.

R står för roaming och brukar dyka upp när du inte har nån täckning - du kan endast roama på andra operatörer för att ringa 112. Är du säker på att det inte är det som händer?

Du kan ju prova att stänga av lite onödiga frekvensband enligt den här guiden.
    https://swedroid.se/forum/52115-for...genom-att-stanga-av-onodiga-frekvensband.html

Annars så finns ju möjligheten att flasha in en annan mjukvara till modemet.