Fråga: Klarar Stock S4 (MJ7) med (Safe)root proxyfiera all trafik?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av ClaesBas, 29 dec 2013.

  1. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Undrar om jag kan få till t.ex SSH Tunnel eller motsvarande att skicka all nätverkstrafik över SSH/SOCKS?

    Utöver root behöver denna typ av program stöd för Iptables och ev. vissa moduler.

    Har någon kört detta på en "Saferootad" S4 med 4.3 (MJ7) eller vet vad för Iptablesstöd Samsung har out of the box (med root)?

    Ovanstående kunde vara bra att veta innan man ev. rootar denna Knoxförpestade telefon!

    Saferooten jag refererar till: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2565758
     
  2. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag vill alltså styra ALL trafik till och från min telefon över en SSH/Socks-tunnel via en maskin som får agera proxy för att inte "läcka" information/lösenord m.m. på publika nät. Vanliga VPN-funktionen är inget alternativ när man snabbt och enkelt vill kunna låna gästnätverk eller ansluta via publika nät. Apparna som fixar detta behöver root och använder vissa funktioner i Iptables (Linux brandvägg), därför ställde jag frågan om S4:an (MJ7, första "Knoxromen") klarar detta (saferootad).

    Hade inte denna Knoxskit kommit, hade man kunnat gå över till GE och/eller en customrom (som man visste hade det stöd i Iptables som behövs).

    Jag tänker iaf avvakta med uppdateringar tills någon förhoppningsvis kommer på hur man blir av med knoxbootloadern....