Klockan går konstant fel efter inst. av Mod X

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av spinx, 1 maj 2011.

  1. spinx

    spinx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej, installerade för ett tag sedan Mod X från SGM-froyo-BETA2.1_UpdatePack_v3.zip , telefonen flyter på bra, men klockan uppe i högra hörnet ställer sig konstant ca 9h fel. Jag har testat att dels bocka för "Automatisk" tidsinställning från nätverket, detta fungerar inte alls (vilket det gjorde förrut). Sedan om jag ställer in den manuellt så tickar den inte vidare. Ställer ja den på 20.45 så står den kvar på 20.45. Jag har även laddat hem "ClockSync" appen men det fungerar inte, det står att de syncas men inget händer. Den enda klockan som fungerar är "Klocka" appen, dock ställs den också 9h fel då ja rebootar luren.

    Vad kan jag göra? Ursäkta om det blev lite rörigt men ja hoppas ni förstår.
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    När du väljer att ställa in klockan manuellt ställer du också in vilken tidszon du är i? Vet inte om det gör någon skillnad. Sen undrar jag vart du har hittat 2.1 updatepack v3? Hittar bara den vanliga 2.1 paketet.
     
  3. spinx

    spinx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej, tidzonen är korrekt inställd, ja trodde också det var felet till en början. v3 hittar jag här : https://rapidshare.com/#!download|9...zip|151560|R~245A5D2A4923AE8470A4D6E075A73415
     
  4. Fueleh

    Fueleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  5. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Aha, jag fick för mig att det var en uppdatering för själva SpicagenMod, men nu är jag med :)
     
  6. landen

    landen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har också ungefär samma fel men min går en timme för sakta varje gång jag startar om den! har inte lyckats fixa det heller
     
  7. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    min klocka hade ett lag förut där min d-clock widget visade en timme efter låsskärmens klocka, klockan i statusbaren låg en timme efter widgeten, men jag rebootade och så löste det sig :)