Klockan laggar efter...

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av eddy, 10 okt 2010.

  1. eddy

    eddy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM
    Hey!
    Jag kör en SGS med Voodoo-lagfix, orginal ROM och inte rootad.
    Min klocka har laggat efter ganska mycket, även innan lag-fixen. Den håller sig bra i några timmar sen blir det några minuter efter, sedan ökar det gradvis.... Jag har provat både att använda automatisk uppdatering efter nätets värden (eller vad det nu heter) och att ha det "normalt". Inget av dem fungerar.
    Detta är sjukt störande, som ni kanske förstår. Finns det något sätt att fixa detta på? Har sett Clocksynk redan, men den behöver ju root, och jag hade inte tänkt roota förrens 2.2 har släppts officiellt. Finns det något annat sätt? Eller påverkas telefonen på något sätt om jag rootar nu och senare vill uppdatera till 2.2, eller är allt som vanligt?
    Tacksam för svar!
     
    Last edited: 10 okt 2010
  2. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Testat flasha om den med original fw? Min står på auto och går perfekt iaf :)
     
  3. eddy

    eddy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM
    Hur gör man det då? I Kies eller? Vill inte hålla på med Odin och lama mig för jak kan inget>.<
    Jag försökte uppdatera en gång, men Kies berättade så snällt för mig att allt var uppdaterat. Hur flashar man då in med samma FW som man redan har? O.o allt på telefonen försvinner då eller?
     
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Lånar denna tråd.

    Min klocka står oförklarligt still!

    Exempel: Klockan stod på 01.59, datorn på 02.20. Kör clocksync som fixar biffen. I en minut. Klockan 2.28 märker jag att klockan fortfarande står på 02.20. Intressant nog står en klockapp jag har på rätt tid. Jag kör clocksync igen och säkerställer att det står att "system time" är korrekt. Startar om. Klockan i notification bar står helt stilla. Ställde ett alarm på ett par minuter framåt i tiden. Apparna passerar den tiden men inget alarm ringer.

    Hur ska jag ta mig till jobbet imorgon?
     
  5. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Har tydligen med vintertiden att göra, har man auto på tiden så verkar det bli så men om en kvart så borde det funka igen
     
  6. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Tack. Ska hålla utkik och se vad som händer. Jag som inte körde automatisk tidsinställning och GMT +2 som de flesta verkar ha fått göra. Nåväl... Snart vet vi.
     
  7. Kissinger

    Kissinger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skall inte klockan ställa om sig till vintertid automatiskt om man har ställt in klockan på "Automatisk Använd nätverksvärden"?
     
  8. Raymond

    Raymond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har gjort en snabb test genom att backa tillbaka klockan till 1.57. Systemklockan tickar på som den ska och klockan som visas på låsskärmen gör det också. Det är klockan uppe i hörnet som stannar och tydligen även väckarklockan. Det verkar vara en avsiktlig funktion i Android eller TW eftersom tiden från kl 2.00.00 till 2.59.59 existerar två gånger. Jag kör Froyo JP6 på telefonen.
     
    Last edited: 31 okt 2010
  9. Rojje

    Rojje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jo. För mig fungerade det. Då jag slog på mobilen i morse var tiden korrigerad.
     
  10. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    precis så blev det för mig. nu fungerar det i alla fall och jag är i tid till jobbet :-)
     
  11. littlelen

    littlelen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Va sweet o sitta på nattjobbet och se... 02:59 -> 02:00 xD såg så jäklans fel ut när man såg de live...
     
  12. jedijens

    jedijens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Min klockan stannade också på 1:59...


    Måste vara jobbigt att jobba en timme extra...
     
  13. littlelen

    littlelen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hehe, jotack.. 9h vs 10h som inatt.. de klurigaste va dock när den analoga industriklockan stanna på 3 i en hela timma xD gött för oss som hade rast, bara kika luren.. de andra i fabriken.. tråkigt för dem :D haha
     
  14. tlew

    tlew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För vilka operatörer funkar det att använda inställningen "använd nätverksvärden" för tiden (klockan)? Jag har TRE, men klockan går fel trots att jag har den inställningen.

    Jag upptäckte häromdagen att klockan gick fel på några minuter. Jag hade manuell uppdatering av tiden inställt, men ändrade "använd nätverksvärden". Så här två dagar senare går den fortfarande två minuter efter. För en halvtimme sen testade jag med att ändra klockan manuellt, så den går 20 minuter fel. Sen ändrade jag tillbaka till "använd nätverksvärden". Så här en halvtimme senare så går den fortfarande 20 minuter fel. Så detta med "använd nätverksvärden" kanske inte funkar med alla operatörer?
     
    Last edited: 1 nov 2010
  15. littlelen

    littlelen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Telia går också fel nu i så fall... :S