Klockan varnar konstant för överhettning och startar om sig själv

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Canson88, 11 maj 2022.

  1. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Nu har jag jobbig problem med min klockan som är en galaxy watch 4 classic 42mm LTE.
    Den uppdaterades till senaste update igår tror jag.

    Började grilla idag och klockan varnade för överhettning och stängde av sig, startade om den och samma varning kom igen ganska omgående efter omstart. Så tog av mig klockan och la den inomhus och fortsatte min grillning.

    En timme senare provar jag starta klockan och samma sak igen , varvar för överhettning och stänger av sig.
    La in klockan i kylen 10 min bara för att vara säker att den är tillräckligt kylt , provade starta och samma sak där.

    Lyckades återställa den då varning och inte dyker upp när man rör klockan och går in i menyer?
    Men även efter återställningen hjälpte det inte. Så fort jag slutar röra klockan så kommer varningen inom 1 minut och klockan vibrerar och stänger av sig efteråt.

    Vad ska man göra nu då? Skicka tillbaka klockan på reklamation?

    Aldrig haft problem med överhettning annars. Även vid samtal och sånt.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 743
    Mottagna gillanden:
    44 740
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt. Jag hade problem med överhettning när LTE-mottagningen blev väldigt dålig, men annars betedde den sig hyggligt.

    Kan du testa och se om du hinner stänga av LTE/mobiluppkopplingen?

    Om en återställning inte hjälper låter det som ett garantiärende. Vet inte om de kan lösa det åt dig på samma dag om du har nära till någon av deras servicecenter: Auktoriserad Samsung märkesverkstad - Samsung Service
     
    Kristy gillar detta.
  3. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Synd att jag inte hann prova stänga av LTE uppkopplingen som du sa bernard eller sätta klockan i flyplansläge innan jag skickade iväg den till Inet där jag köpte den ifrån.
     
    bernard gillar detta.