Knakande luckor

Discussion in 'Desire HD' started by Elinsa, Nov 9, 2010.

?

Hör du ett knackade ljud?

1. Ja

60 vote(s)
    40,3%
  2. Nej

89 vote(s)
    59,7%
  1. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min knakade inte efter 1 veckas användning men nu efter 2 så knakar den ganska friskt. En glipa har jag också. Men inget som stör mig i vardagligt användande..men om man klämmer och har sig så märks det...och då blir man irriterad.

2. nickeh75

nickeh75 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ny lucka på väg från HTC skulle få den inom de närmaste dagarna, hoppas att knaket försvinner

robztr likes this.
  3. tomas

tomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här. Björn på deras support verkar ok.

4. choudhry

choudhry Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

vad ringde ni för nummer? Eller mejlade ni?

5. tomas

tomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick vägen genom deras webbplats och skrev till dem... tror att det var ett formulär

6. Aanuka

Aanuka Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ny lucka från HTC kom nyss med posten. Äntligen så hör man inget! Mycket bättre passform på denna.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

7. Tuna

Tuna Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.

Min fungerade bra i ca en vecka nu har det börjat att knaka i luckan. När jag kollade lite närmare så såg jag att på den genomskinliga plattan som sitter inder luckan så hade "piggen" i mitten gått av. Någon som vet var man köper den plattan ? behöver både platta och lucka.

8. jyrgas

jyrgas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min har knakar inte, och ser inte hur den skall kunna knaka då den siter som ett berg på telefonen, tog väl 10min att överhuvudtaget få bort den.
    då ska vi inte tala om batteri luckan som jag kämpade med i säkert 20min bröt två naglar på kuppen. inget glapp heller tycker jag.

9. TjReal

TjReal Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min lucka knakar och sitter inte bra på ena sidan, buktar ner på samma sida så det blir en ful höjdskillnad mellan luckans och aluminiumets kant.. Andra sidan däremot sitter den tight utav h-vete och knappt man får lös den + jämnt och fint linjerad jäms med alu kanten.. Mailat HTC om detta och hoppas på en ny lucka, inte tänkt att man skall behöva koka inombords varje gång man anv telen, för så pass mycket pengar som den kostar så skall för fasen luckorna sitta som dom ska tycker man..

10. Tuna

Tuna Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller helt med dig (TjReal) jag har mailat jag med, skriv här om hur det går för dig , om du får någon ny lucka.

11. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

alltså min batterilucka kommer av hur lätt som helst :S nästan jobbigt! ibland råkar jag bara få av den för att jag håller i den pittelite för hårt lr ngt..

12. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma för mig..den sitter kvar i dockan när jag har den där. Men nu har jag satt en tejpbit på insidan så nu sitter den ganska bra..känns lyxigt på ett "flaggskepp".

13. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Min knakar också när man trycker på sidan av luckan, känns inte helt ok men jag kan leva med det... men får man en ny lucka bara sådär så varför inte :)

14. Denesfay

Denesfay Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick min Desire HD utbytt idag. Min förra knakade rejält + att aluchassit var helt feltillverkat på vänstra sidan. Postade en bild på detta förut. Men på den nya nu så är det klockrent! Luckan sitter som berg! Inget knak eller något. Helt stumm! Men det där med nivåskillnad mellan aluchassit och luckan när man trycker på luckan är nog på alla. Det är även så på min. Det buktar ner lite när man trycker på vänstra (bakifrån sett) sidan.

15. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min knakar om man trycker på sidorna längst upp (nedifrån sätt) på simkortsluckan, i skarven mot aliminiumchassiet. Någon annan som har det problemet? En skitsak egentligen men man går ju o stör sig på det :P

16. SweKen

SweKen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Men vad fan tror ni att ni köpt för något,en Rolex för 200.000 eller.
    Tror fan att det knarrar lite när man stoppar dit ett par gummi/plastbitar mot metallen,och kan ni inte leva med det så får ni nog byta märke på telefonen...:-)

17. Tuna

Tuna Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

:(
    Ja man har ju ägt en hel del telefoner genom åren om man säger så och jag har då aldrig varit med om knakande luckor förut så uppenbarligen så går det att göra telefoner som inte knakar :)

Sen är det ju så att Rolex tillhör klockornas "top of the line" på samma sätt så tillhör Desire HD mobilernas "top of the line" , så svaret på din fråga är att ja, jag tror att det är en "rolex" jag köpt.

Summan av det hela är således att jag tycker att om man köper det bästa som finns på telefonmarknaden så ska man fa... kunna förvänta sig att luckorna inte knakar , som sagt det knakade fa... inte på min nexus one.

18. SweKen

SweKen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo men frågan är ju vad ni gör med telefonen,håller man den i handen som en telefon ska hållas så knarrar det inte,sitter man däremot och vrider,bänder,trycker och klämmer så kan du nog få dom flesta telefoner att knarra på ett eller annat sätt...:P

19. Tuna

Tuna Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej visst, när man håller den som man håller den när man bara ska prata i telefon så kanakr det inte, men varje gång ska slå på den efter skärmsläckarläge eller avstängning så har man höger hörn i handflatan och då knakar det. Så i princip varje gång man plockar upp telefonen eller lägger ner den i fodralet så knakar det.Även när jag skriver sms så har jag lillfingert under telefonen som stöd och då knaker det. Sen tror jag att det är olika på hur mycket det knakar. Det är en sak om det knakar när man medvetet trycker på punkter men jag tycker absolut inte att det ska knaka vid "normal" användning vilket är jäv... störande.

sen om man ser på omröstningen så är det uppenbarligen ett problem när 35% har knakande luckor samtidigt som 65% inte har det. Hade varit en sak om alla hade knakande luckor då hade det ,så att säga varit så på den här modellen men detta får man väll säga rör sig om att produktinsfel som resulterat i dålig passform på ca 35 % av luckorna.

Last edited: Dec 16, 2010
  20. Clejs

Clejs Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som har fått hem ny lucka, hur gick ni till väga för att få hem den? :cool: