Knappar som inte funkar -Garanti?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av cyklaren, 25 jan 2012.

  1. cyklaren

    cyklaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Från början: Jag tappade luren i marken, från 30 cm höjd, o spräckte skärmen.

    Gick tillbaka till butiken för att laga, de kliade sig i huvet o sa: svårt svårt dyrt dyrt, ca 900:-, och det kan vi inte göra här, det är en så svår telefon.

    Tack vare den här tråden slapp jag betala ca 900:- för att laga, och behövde inte vara utan telefonen längre tid än det tog att pilla till det:
    https://swedroid.se/forum/57790-mitt-skarmbyte.html

    Under tiden glaset var spräckt fungerade telefonen felfritt, jag lämnade den hemma för att inte skada den mer.
    Efter bytet har den fungerat felfritt i ca 2 veckor.

    Tills nu, när knapparna i botten strejkar. Istället för hem bakåt sök o den med fyrkanterna blir det mellanslag. För att backa måste jag starta om den, vilket jag gjort ca 20 ggr idag. Har tagit isär den o försökt se om det kommit skräp i, men inte det heller.

    Det finns garanti kvar på telefonen, men om de inte ser att någon skruvat isär o satt ihop den känner de igen mig i butiken o lär minnas att glaset var spräckt för 3 veckor sen, och hävda att garantin inte gäller. Och jag anser inte att det är mitt fel, eftersom den fungerat prima i nästan 2 veckor efter att jag lagade den.

    Vad gör man?
     
  2. Rexmundi

    Rexmundi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samm problem för tillfället.... får gå dit och bråka med dom lite :)
     
  3. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Det är väl displayen du köpte som skall reklameras?