Knapparnas kvalité

Diskussion i 'Legend' startad av teddyjohan, 26 maj 2010.

  1. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan man lämna in telefonen för detta tror ni? Fattar inte va HTC har gjort... ett par hyffsade knappar borde ju inte va så j***a svårt att göra...

    Edit: då min telefon även redan verkar vara använd, så har jag reklamerat den.
     
    Last edited: 27 maj 2010
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet verkar vara väldigt sporadiskt, och det var också därför jag ställde frågan här. När jag kollat på Youtube så har knapparna inte gjort något ljud alls i vissa videos och i vissa låter det som att dom knäcker till rejält vid varje användande.
     
  3. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När mina knappar lägger sig på kanten så knäcker den till utan att den registrerar tryck, måste trycka ner den så den klickar igen.
    Det borde ju klassas som tillverkningsfel.
     
  4. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som sagt, känns lite oroväckande att så många ändå upplever problemet. Jag är mest orolig för att skaffa mobilen och att det senare uppstår, och då finns ingen särskilt bra lösning: antingen får jag den åtgärdad eller bytt, eller så inte.

    I båda fallen blir jag av med mobilen och all data på den i bästa fall ett antal veckor. I sämsta fall får jag intallera om en ny mobil eller får en icke-HTC som lånemobil.

    är det hos din återförsäljare eller hos HTC du reklamerat, JDroid?
     
  5. Ritte

    Ritte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hade samma problem med min, jag kontaktade HTC som tyckte att det lät märkligt och bad mig att lämna in den på lagning.
    Jag skickade in den till katshing som skickade den till Anovo och 3 veckor senare konstaterades det att man inte märkte någon skillnad mellan min legend och två andra, alltså behövdes inget repareras.

    Det du beskriver om man stryker fingret över knapparna är tydligt hos mig.
    Jag hade kunnat ta striden med katshing/anovo och hävda att HTC sagt att jag bör få den lagad men jag orkar inte var utan den i 3 veckor till.
     
  6. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Illa, som sagt, med tanke på prislappen. Antar att det dock finns mängder av nöjda användare där ute. Ddet blir ju lätt så att man bara skriver om man själv har problemet, och de flesta Legend-ägarna är ju inte medlem här.

    Har kikat lite mer på videos för att se hur vanligt det verkar vara, och en intressant sak jag noterade är att i en unboxing-video så var knapparna helt ljudlösa vid klick. I en senare video från samma användare såg knapparna ut att sitta lite snett, om man säger. Och en av knapparna gav ifrån sig ett riktigt högt, klickande ljud.

    Fascinerande.
     
  7. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är hos komplett jag reklamerat (meddelat endast). Men har inte fått svar än... jag åter kommer om detta.
     
  8. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gör så, ska bli intressant att följa! Köper nästa HTC i Juni eller Juli så jag följer sånt här med spänning!
     
  9. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Dom godkände returen iaf, så nu skickar jag in den idag.

    Edit: Dom har ju alltså bara godkänt att ta emot den för att undersöka den eller liknande än så länge.
     
    Last edited: 28 maj 2010
  10. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har fått en ny skickad till mig som förhoppningsvis kommer fram imorgon.
    Jag vet inte om dom bytte enbart pga knapparna för det verkade som den va använd tidigare också (iaf min uppfattning). Men knapparna va skräp hur som helst, knäckte och fick trycka flera gånger ibland.

    Det återstår och se hur den nya jag får är. Hoppas den är normal!:scared:
     
  11. torre

    torre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som vissa andra, homeknappen känns lite racklig, man måste trycka i mitten eller på högersidan. den har sina dagar, ibland är den bättre men oftast inte.

    garantifråga kanske? vad säger HTC om detta?

    skönt att inte vara ensam om detta problem...
     
  12. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, ja, känns som att jag satte huvudet på spiken med den här tråden :) får min Legend när som helst, ska känna lite själv. De testex som finns i butik är ju så söndertummade att knapparna är typ fasttejpade...
     
  13. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du behöver inte vara orolig om telefonens knappar tror jag, jag är skitnöjd med min telefon och knappar, men allt är relativt och hantera telefonen varsamt :)
     
  14. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick en ny igår (DOA reklamering). Det tog 1v inkl alla frakter så mycket snabbt hanterat av komplett.
    Denna knappsatsen är mycket bättre. Kan väl inte säga att den känns speciellt bra iofs men den sitter iaf inte så löst/snett och den regestrerar alla knapptryck.

    Så får ni en knappsats som är skräp så kanske det är värt att skicka in den. Det ska ju uppenbarligen inte vara så kass som min va iaf.