knapplås borta?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av rille77, 21 apr 2010.

  1. rille77

    rille77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Plötsligt funkar det inte att låsa telefonen genom att trycka på powerknappen. Installerade nåt homeswitcher men tog bort den igen sen, lobbade lite med powerbesparande inställningar men fattar inte om jag ställt om nåt .
    Någon som kan hjälpa mig?
     
  2. rille77

    rille77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Svarar själv här efter att jag fått svar från HTCs support.

    Svaret lyder:

    New Response From [ Evelina (Nordics Support (Tech)) ]
    Hej Rickard!

    Detta kan antingen vara ett hårdvaru-fel eller ett softvaru-fel.
    För att undersöka om det är ett softvaru-fel kan vi göra en återställning av telefonen och eventuell bugg kommer då att försvinna. Tyvärr kommer allt som du har på telefon-minnet att raderas. Såhär gör du en återställning av din telefon:

    Gå in på meny > inställningar > privat > fabriksåteställning > välj återställ telefon.

    Starta sedan om telefonen och förhoppningsvis ska inte felet kvarstå!
    Mvh Evelina
    HTC
     
  3. Salle

    Salle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena Rille, jag hade exakt samma problem och har ställt frågan på flera forum men inte fått något svar. Helvete vad jag klurade på den här lösningen. Det hjälper att reseta luren, men du får inte köra restore på dina inställningar för då kommer du fucka upp allt igen. Been there a couple of times. Du får alltså synka kontakter mm igen, barnlek om du använder googles tjänster iof.
     
  4. rille77

    rille77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag körde en restore och fick tillbaka lite saker, men installerade om programmen via backup från SDkortet.

    Nu funkar det iaf... Surt sa räven, inte samma känsla som innan med telefonen. Men skönt iaf, som att formatera om datan.

    Lite nykänsla över det hela.
     
  5. Salle

    Salle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, hoppas det fortsätter funka för dig. För min del la knappjäkeln av igen efter att jag började lägga till program och genvägar. Jag skulle rekommendera att göra en total ominstallation utan att köra en restore. Något skit kan ligga och skräpa, så var det uppenbarligen för mig.