Fråga: Knox, kommer det att gå att återställa?

Diskussion i 'Galaxy S6 - ROM-filer och utveckling' startad av REiced, 5 jun 2015.

?

Kommer Knox att gå att återställa?

  1. Ja! - utan backup

    0 röst(er)
    0,0%
  2. Nej!

    100,0%
  3. Ja! - men bara med någon form av backup man har gjort innan...

    0 röst(er)
    0,0%
  1. REiced

    REiced Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    ROM:
    Stock for the moment..
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Stock
    Info:
    Custom kernel och ett gäng xposed mods..
    Platta:
    Xperia tablet Z
    Hej! Jag är lite skadad och är en sån som byter rom oftare än jag typ byter kallingar eller nå.. Och jag är nu efter 1 dag med telefonen så otroligt sugen på att byta rom... (Är så sååååå mycke skit med i telefonen att man blir smått deprimerad..) Nu till frågan..
    Jag har inga problem med att man inte kan använda samsung pay om knox triggas på telefonen, men det känns som att det kanske skulle kunna vara bra att kunna lägga in det igen om man nån gång måste skicka in luren på lagning.. Så vad tror ni, kommer det att komma något sätt att återställa knox? och kommer man då isf ha varit tvungen att ha gjort en backup på det innan eller kommer det gå att återställa ändå?
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Allt tyder på att det inte kommer att gå.. Dock har jag lite svårt att se hur Samsung ska kunna neka dig att fixa det om du står på dig dvs.. De har ju inte specifikt sagt till oss användare att knox hindrar dig från samsung pay? Jag har aldrig fått ta del av sådan information i något steg i min rootning av mobilen. Dvs rent konsumentsrättsligt tror jag att vi iaf i Sverige kan få det fixat för att kunna ta del av mobilens fulla funktionalitet. Bara gissning men det ställer ju ganska höga krav på användaren att hålla koll på knox counter om man t.ex köper en begagnad mobil?
     
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Och för att svara på din fråga om service som faktiskt var det du frågade :) så verkar det som att vi i europa med vår konsumenträtt får mobilen lagad även om knox är 1. Iaf det jag har läst på xda. Beror säkert på vad det är för fel om du t.ex bränner din cpu för att du överklockar har jag svårt att se att Samsung kommer stå för det.. Men om knappar slutar att fungera eller liknande kan de ju knappast hävda att det var för att du slängde in twrp :)
     
    REiced gillar detta.
  4. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    KNOX kommer du själv aldrig kunna att återställa till 0x0x. En verkstad kanske kan det.
    Du har pingpong root om du vill och kan använda det.
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Någon som fått garantiärenden nekat pga knox triggat?