Köp av App på Market

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Victor, 29 jun 2009.

1. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man köper en app på Market, har man alltid tillgång till den appen oavsätt hur många gånger den uppdateras?
    Identifierar den via ens google konto? och kan man alltid ladda ner det igen om man t.ex installerar om telefonen?

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Japp, japp och japp.

En appmakare kan dock välja att "lägga ner" en app och starta på en ny (nytt filnamn).. då kommer du inte få uppdateringar även om den "nya" appen är exakt likadan. Känner inte till något sådant fall med betalapps dock, men en del gratisapps har gått den vägen då utvecklaren plötsligt beslutar sig för att ta betalt för den.

3. Victor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej :) det mesta där låter bra, surt att utveckarna har teoretisk möjlighet att strypa av redan betalande kunder haha. nae men det låter utmärkt, kanske att man börjar shoppa loss lite, majoriteten är ju ganska billiga :)

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ja, det kan definitivt bli surt om utvecklaren blir girig och bestämmer sig för att fula sig.. men å andra sidan är det ju också orimligt att kräva gratis uppdateringar resten av livet bara för att man har betalt 0.99 dollar vid ett enda tillfälle. Som vanligt får man försöka finna den gyllene medelvägen.

När appen genomgår en STOR ändring, ett generationskliv, så tycker jag att det är det rimligt att utvecklaren tar betalt för den igen. Om man redan har köpt appen sedan tidigare så vore dock en "uppgraderingssubventionering" trevlig. Ungefär som att om man redan kör en ärlig kopia av Windows Vista så får man köpa Windows 7 billigare.

5. Victor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jo precis, jag kommer ju inte kunna spela Starcraft 2 med min gammla Starcraft key direkt :P