Köp av ny telefon. Vad för modeller finns det?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cire, 30 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hej.

Efter haft iphone ett tag nu så visar det sig att jag inte klarar av att ha en mobil med glas runt sig.

Innan dess hade jag en Nexus One som jag var VÄLDIGT nöjd med men efter haft den 8 mån kunde jag sälja den för lika mycket som jag köpte den för vilket gjorde att jag ville testa något annat. Och inget på android marknaden var bättre än N1 just då så vart iphone.

Så vad för modeller bör jag titta efter? Prisklass lär vara iaf runt 5k. Funderar på att köpa in den från USA då jag har släktingar där som kan köpa och skicka så blir billigare. Har inget emot att köpa en telefon som INTE finns i Sverige. Bara roligt. Vill kunna haxa med den så bootloader är +.

Har inte följt Android marknaden sedan jag sålde min N1 så vilka modeller bör jag titta på? Finns det några som släpps i sommar kanske?

Mvh

2. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har läst mig till att Samsung Galaxy s 2 skall vara bra. Sen var det nån LG Optimus eller nåt sånt hette den, den skulle också vara bra.

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tillägg:

Jag vill inte ha en "kamera" telefon, hellre bättre hårdvara än massor av MP.

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eftersom alla Android har bootloader så är det bara att ta första bästa :-)

http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/root_friendly

Hät hittar du en liten lista som kan vara till hjälp gällande vilka telefoner som har bra möjlighet att leka med olika roms, och vilka man kanske bör undvika.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

Last edited: 31 maj 2011
  5. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tack! Då vet jag vilka telefoner jag ska undvika. Hade tittat lite på en motorla men de verkar ju inte alltför glada med olika ROMs.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.