Köp av router

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Bandi 50, 13 okt 2018.

  1. Bandi 50

    Bandi 50 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus
    Önskar router med mkt bra säkerhet på vpn samtidigt ett bra wifi. Skall vara tryggt för konsoler, tv, telefoner etc. Några pris uppgifter hade uppskattats med.
    Nu har konstanta problem med wifi, ja de mest konstiga problem att jag har inte kunskap nog att förklara . Tacksam för all hjälp
     
  2. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Ska du köra VPN direkt i routern så kör på Asus AC86U. Har den själv och den är grym. Klarar ca 200mbit via VPN.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, skulle också rekommendera AC86U. Mycket bra hårdvara för just VPN då det mesta är hårdvaruaccelererat (även OPVN), och priset är inte så tokigt. Routern är bra i övrigt och har stöd för bland annat MerlinFW som bygger på ASUS open source-mjukvara, och som utökar funktionaliteten samtidigt som det ser ut som det vanliga/medföljande UI:t (inte som DD-WRT eller Tomato, som många upplever som mindre klickvänligt/mer komplicerat): Asuswrt-Merlin - Browse /RT-AC86U at SourceForge.net

    Många andra routers, även betydligt dyrare sådana, klarar inte av särskilt höga hastigheter över speciellt OpenVPN utan att CPU:n går på knäna.

    Du kan hitta dem billigast på eglobalcentral.eu (~150 euro) : https://www.eglobalcentral.eu/asus-dual-band-wireless-ac2900m-gigabit-router-rt-ac86u.html
     
    Last edited: 14 okt 2018
    Axan gillar detta.