Fråga: Köpa begagnad Pixel 6 Pro nu, eller vänta till prissänkningar?

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av ViggoSjoblom, 25 aug 2022.

  1. ViggoSjoblom

    ViggoSjoblom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2022
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag funderar på att köpa en begagnad Pixel 6 Pro. Jag har kikat runt lite och har hittat en annons för 5500kr. Skulle ni säga att det är värt att köpa en begagnad P6P nu för detta pris, eller bör jag vänta till prissänkningar(ex. på Fnac) när Pixel 7 släpps?

    Tack!
     
  2. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Köpte en helt ny Pixel 6 Pro för några veckor sedan och är väldigt nöjd. Men huruvida den är värd nuvarande priset kan bara du avgöra. Behöver du den inte nu och är beredd att vänta kan du ju spara lite, men går ju inte att säga hur mycket.
     
    qube, Taskman, Kristy och 1 annan gillar detta.
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Såldes på Cyperphoto på BF för 5500:- när man loggade in tror var 6300 när man inte var inloggad.

    Allt beror nog på priset skulle jag nog säga Pixel 6 Pro är riktigt bra telefon och det skiljer inte allt för mycket mot Pixel 7 Pro.

    Men vore också samtidigt kul få Google att verifiera om Google Esim MEP kommer till Pixel 6 Pro när det rullar ut till 7 Pro, det för mig skulle kunna vara det avgörande att köpa en 7 Pro vs 6 Pro om man inte hade en 6 Pro redan.
     
  4. DanaSantos

    DanaSantos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2023
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    För det första, när du köper en begagnad telefon är det viktigt att du är säker på att säljaren är pålitlig och att telefonen fungerar som den ska. Du kan be om detaljerade bilder på telefonen och fråga om några problem eller skador. Det är också en bra idé att kontrollera säljarens betyg och recensioner, om de är tillgängliga.

    För det andra, när det gäller att köpa en begagnad telefon istället för en ny, måste du väga upp kostnaderna och fördelarna. En begagnad telefon kan vara betydligt billigare än en ny, men det kan också finnas en större risk för problem eller att den inte fungerar lika bra som en ny telefon.
     
    Kristy gillar detta.
  5. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kan ju vara värt att kika på typ Refurbed eller liknande sidor som säljer begagnade telefoner, de lämnar ju en garanti vid köp?
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    5500 kr är helt klart i överkant för en begagnad P6Pro. Jag köpte en här i forumet för 4500 kr i höstas, sålde den några månader senare för samma pris på blocket. Den var då i nyskick med att fräscht batteri. Det tog några dagar innan den blev såld så tror därför att priset var rimligt och inte i underkant. Har även köpt och sålt en Pixel 7 Pro för 5500 kr här i forumet. Skulle säga att ett rimligt begagnatpris på P6Pro idag är runt 4000 kr och P7Pro 5000-6000 kr. Möjligtvis går de för något mer på tradera. Kom ihåg att många annonsörer på blocket och facebook lägger ett högt pris för att det ska finnas utrymme för prutning så om du ser annonser med en P6Pro för 5-6000 kr betyder det inte att det är det faktiska begagnatpriset som de normalt säljs för.
     
  7. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    528

    MINA ENHETER

    För åtta månader sedan när inlägget skrevs så var det inte helt uppåt väggarna.
     
  8. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 197
    Mottagna gillanden:
    5 015

    MINA ENHETER

    Det är ett gammalt inlägg från augusti.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Haha. My bad.