Köpa DHD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av BinkyLOL, 17 nov 2010.

1. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja detdär undrar jag också... jag vill gärna kunna kolla på film på min DHD om jag nu införskaffar den. Att jag skulle se påmkv filer i 720 eller 1080p är inte sannolikt då det tar så förgrymmad platts, så det är mestadels lägre upplöst material jag undrar över.

2. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Finns ju iaf ingen poäng med 720p eller 1080p iom att skärmen bara är 480 pixlar bred...

3. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

om man har "HD" filmer på datorn och inte orkar ladda ner en annan version, eller orkar koda om filmen bara för mobilen då? Vissa rippar sina bluray filmer för att ha säkerhets kopia på datorn och ja, ska de koda om en gång till bara för mobilen?

testade 480p,720p film på min SGS fungerade utan problem, testat olika
    272*656 och 480p på min DHD det laggar ordentligt...
    Men om man inte bryr sig om film på mobilen så ser jag ingen nackdel med dess mindre prestanda på det området :)

4. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bhar inte hört någon annan vad jag vet som har problem med lågupplöst material. alltså lägre än 720p :S

5. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Läs tråden "rockplayer buggar på DHD" eller liknande ;)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

6. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har redan läst det mesta intressanta här på forumet, alltså av det som handlar om DHD. Har läst mycket om buggar och sådant. Men jag funderar... Borde inte den inbyggda videospelaren klara av det... jag menar, hur svart kan det vara att gör en spelare som klarar av lågupplöst material när mobilen har så krafiga specs. Jag är nästan rädd för att detta med film kan bli en dealbreaker för mig :/

7. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänk också på att alltid ha hörlurar på dig när du ska titta .
    Jag har flera olika filmer och tv-serier laddade i telefonen . Nu satt jag i bilen 04'00 på natten utanför staden och tittade ,det var så tyst att man hade hört en knappnål på flera meters avstånd falla .Jag har mediaspelaren på max och om jag kupar handen kan jag höra vad som händer ,men dom gånger en annan bil körde i närheten tog det ljudet över och jag var tvungen att spola bakåt för att spela om .
    Vad jag säger är att du kan aldrig visa någon annan titta själv osv om det finns minsta lilla ljudkälla i närheten. Utan lurar krävs helt ensam mitt i natten utan något ljud som stör för att höra (flera recensioner och andvändare på forum tar upp detta men HTC förnekar allt och säger att ljudet är bra)

8. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag hör alla problem som telefonen har så börjar jag tveka mer och mer på om det verkligen är ett bra köp. Man kanske åtminstonde ska vänta på nästa uppdatering från htc, som antagligen kommer föra med sig både Gingerbread och lite övriga uppdateringar. Då kan man se om saker som ljudvolym och videuppspelning har förbättrats.

9. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur upplever ni andra ljudet? Och är det olika beroende på vad det är för ljudkälla man avnvänder? Spelar exempelvis musikspelaren, webbläsaren och mediaspelaren(video) upp på totalt olika maxvolym? Och en annan sak... tror ni att vi kommer få uppdateringar på dessa saker? Bättre videosuport och högre ljud?

10. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Bättre videosupport tror jag definitivt, ljudet vågar jag inte uttala mig om. Eftersom det är ett väldigt rent ljud så kan det nog förstöras om det höjs för mycket, och det är nog inget HTC föredrar. Men men, spekulationer! :)

11. BinkyLOL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror nästan jag väntar några veckor med att beställa min... då hinner jag för hoppningsvis kanske se en glimt av vad nästa uppdatering kommer att ge och dessutom lär det inte spela någon större roll för mig. Jag kommer få min telefon ungefär samtidigt ändå

12. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Jag drömde inatt om att jag köpt en Desire HD och jag minns mycket väl att skärmen var jättestor, så jag hade problem att dra ner notification-listan med tummen. Det kändes inte bra med så mycket pengar borta från kontot heller kommer jag ihåg. Den var riktigt snygg i alla fall.

13. mistere

mistere Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fan, nu ångrar jag att jag precis beställt en.. :(

14. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det gör inte jag :) Önskar bara att den levererats också.

Tummen går att öva upp, precis som att öva upp fingrarna när man spelar gitarr. Om det nu skulle vara ett problem.

15. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Asså man måste ju röra på handen för att komma åt notifications, det kommer man inte bort från, om man inte har riktigt stora händer, men det är inte en svår rörelse man måste göra med resten av handen för att komma åt toppen av telefonen, värre är med vänster hand att pricka sök knappen i market :P

16. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

använda DHD kräver i princip alltid 2handsfattning, att använda funktioner skriva på den etc kräver alltid 2 händer..
    Jag tycker att skärmens storlek är bra, men känns pixlig (man ser verkligen "prickar" även i svart läge på skärmen)
    tur att T9 tangentbord finns när man kör bil i alla fall ;)

och som andra påpekat, ljudet är hemskt.
    det är bara att glömma vad andra personen säger i telefon när man ringer om man befinner sig runt folkmassa eller i trafiken nere på stan.
    headset är nog tyvärr ett måste.

Min går tillbaka till butik tyvärr, men helt klart en grym telefon!

edit: den tappar av någon konstig signal ibland mot mina andra telefoner jag haft med samma simkort.

edit2: nu när jag tänker efter, om man kikar på video recensioner på Ytube, så ser man verkligen hur "grå-dassig" skärmen är.
    färgerna känns tomma på något sätt, jag vet inte men så var verkligen inte Desire Z, Desire eller andra smartphones jag kikade på i affärerna.
    kan kanske iofs ha att göra med upplösningen på den skärmen att göra men det är bara min subjektiva bedömning.

Last edited: 27 nov 2010