Köpa en surfplatta från Kina - Vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av arebokert, 23 apr 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. arebokert

arebokert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid!

Jag hade tänkt köpa mig en surfplatta från Kina och vet inte riktigt vilken jag ska välja. Jag har tidigare varit inne på att göra detta, men aldrig riktigt lyckats bestämma mig för vilken jag ska ha. Anledningen till detta är att så många surfplattor från Kina har bra hårdvara men dålig mjukvara och har ofta inte heller community support.

Jag har tagit fram ett förslag här, men jag vet inte riktigt om jag vågar slå till:

http://www.aliexpress.com/store/pro...Rockchip3188-2GB-32GB-1/100712_766157032.html

Denna verkar bra, och har en del bra reviews, men vågar jag köpa den? Jag ska mest använda surfplattan till att surfa samt kolla på videor. Den behöver vara ganska stark då jag ska använda mxplayer för att avkoda 1920x1080 videor.

Jag har råd att lägga ut max 2500 kr, och jag hittar ingen surfplatta i Sverige som är tillräckligt bra för det priset. En Ipad hade varit att föredra om det inte vore för de hutlösa priserna.

Några förslag?

MVH

2. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Vet inte om du tycker att 7" är för litet men annars skulle jag absolut satsa på en Nexus 7, den har ju quadcore så garanterat tillräckligt med kraft för att avkoda videorna. Som du skriver så är communityn inte något vidare för kinaplattor...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.