Hoh, här händer det grejer. Lite väl mycket tror jag.
Imorse lyckades vinna en auktion på en svart vodaphone magic.. med 15 sek kvar gav jag ett bud, men budet var för lågt då någon budat utan att jag refreshat sidan. Så med 6 sek kvar gav jag ett bud och
vann. 306€+28€frakt. Fett som fan, tänkte jag, och efter lite mer drama betalade jag. Killen har 270 reviews och 100% positiva, det känns väl okej.
Typ 1½ timma innan det där hände gav jag två ströbud på två andra, det var mer än 8h kvar på dem, tänkte mer bara som säkerhet. Det var fortfarande apbilligt, i 300€-klassen, och jag tänkte mig inte direkt att jag kommer vinna dem.
Det kanske inte var så smart gjort ändå. Tro fan att jag vinner
en till jäkla auktion eftersom ingen bjuder över. Men jag är inte direkt någon van tradera/blocket/ebay-person.
Frågan är vad fasiken jag ska göra nu. Som jag ser det kan jag:
1: Köpa den och sälja den i Sverige. Det finns ju inga på tradera eller på ebay, borde la funka? Kanske tjänar tom på det, men det innebär ju lite jobb + risk, och helt rik är jag inte... alls.
2: Maila honom och säga det var ett misstag och försöka häva det, men om det absolut måste så köper jag väl den, och sälja den här.
3: Ignorera det hela så får det väl spärra mitt konto. Fult dock...
4: Försöka att någon tar över köpet. Priset är ju satt redan och man ser vad man köper.
Funderar på alternativ fyra först och, tja... här har vi ju androidens näste.
Har vi någon HÄR som är intresserad av en vit htc magic (se länk ovan) med 8gb minneskort för 300€+frakt? Isf sker så klart affären och kommunikationen mellan köparen och den som nu nappar först, jag lägger mig inte i ert
Nappar ingen får det la bli alternativ 1 eller 2.
Edit: la till info om minneskort + stavning.Click to expand...