Köpa från utlandet

Diskussion i 'Magic' startad av Magsta, 27 maj 2009.

1. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

350 € låter ju som världens kap :) Om frakten är rimlig så. Jag fick betala 370 € + 15 € frakt och det var också via tyska Ebay. Det värsta var väl att han snålade med frakten och jag fick vänta 5 dagar på paketet utan trackingnumber, gjorde med redigt nervös. Men till slut damp den ned i brevlådan :)

2. stening

stening Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

313 euro + 14 euro frakt alltså 327... tycker det var ganska bra... har abstinens... vill ha den nu :)

3. bullas

bullas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. coolvik

coolvik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    45 933
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Medelpriset verkar ligga på ~350€ med frakt vilket ju är cirka 3 800kr, helt klart inte dumt.

6. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

En till rätt stor fördel med att importera är att tyska Magic levereras med 8gb minneskort, det gör ju telefonen från Tre ca 200kr dyrare (eftersom den levereras med 2gb minnekort) :)

7. coolvik

coolvik Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur svårt är det att dumpa ROM:en från en Magic?

Menar om man råkar komma över en för några timmar. Kan man på ett enkelt sätt dumpa svenska ROM:en för att flasha sin osvenska Magic?

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    45 933
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du får tag i en svensk HTC Magic kan man bara köra steget i vår root-guide tills dess att man bootar den modifierade recovery-filen, därefter kan man köra en Nandroid backup i menyn som dyker upp och sedan på SD-kortet skall väl då något som liknar en dump av ROM:en ligga.

Att bygga en ROM utifrån dumpen och signera den med testnycklar etc. är säkert inte gjort i en handvändning. Vi har tyvärr ingen svensk "Haykuro" ännu.

Jag kommer att efterlysa en sevensk dump så fort Magic börjar dyka upp i affärerna, så skall vi försöka se till att få dumpen i rätt händer.

9. Monsterkid

Monsterkid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har också köppt en av "playa-f" på tyska eBay.
    Han sa att det var någon tysk helgdag i tyskland igår och att han skulle skicka den idag eller på ons. Har skickat massor med pm till honom via ebay och frågat om han skickat den och om man får något kollinr. Han har inte svarat alls :confused: han hade 53 sålda oblejk 100%bra omdömme så jag hoppas att han inte blåser mig. Hur gör man om man märker att det gått lång tid och att man inte får svar från honom på ebay?

10. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    777
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du behöver nog inte oroa dig, men om det går snett så får du kontakta Ebay.de och se vad du kan göra. De har förstås en massa uppgifter på honom som kan vara behjälpliga om han försöker blåsa dig/er.

11. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hoh, här händer det grejer. Lite väl mycket tror jag.

Imorse lyckades vinna en auktion på en svart vodaphone magic.. med 15 sek kvar gav jag ett bud, men budet var för lågt då någon budat utan att jag refreshat sidan. Så med 6 sek kvar gav jag ett bud och vann. 306€+28€frakt. Fett som fan, tänkte jag, och efter lite mer drama betalade jag. Killen har 270 reviews och 100% positiva, det känns väl okej.

Typ 1½ timma innan det där hände gav jag två ströbud på två andra, det var mer än 8h kvar på dem, tänkte mer bara som säkerhet. Det var fortfarande apbilligt, i 300€-klassen, och jag tänkte mig inte direkt att jag kommer vinna dem.

Det kanske inte var så smart gjort ändå. Tro fan att jag vinner en till jäkla auktion eftersom ingen bjuder över. Men jag är inte direkt någon van tradera/blocket/ebay-person.

Frågan är vad fasiken jag ska göra nu. Som jag ser det kan jag:
    1: Köpa den och sälja den i Sverige. Det finns ju inga på tradera eller på ebay, borde la funka? Kanske tjänar tom på det, men det innebär ju lite jobb + risk, och helt rik är jag inte... alls.
    2: Maila honom och säga det var ett misstag och försöka häva det, men om det absolut måste så köper jag väl den, och sälja den här.
    3: Ignorera det hela så får det väl spärra mitt konto. Fult dock...
    4: Försöka att någon tar över köpet. Priset är ju satt redan och man ser vad man köper.

Funderar på alternativ fyra först och, tja... här har vi ju androidens näste.
    Har vi någon HÄR som är intresserad av en vit htc magic (se länk ovan) med 8gb minneskort för 300€+frakt? Isf sker så klart affären och kommunikationen mellan köparen och den som nu nappar först, jag lägger mig inte i ert :)

Nappar ingen får det la bli alternativ 1 eller 2.

Last edited: 2 jun 2009
  12. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade nog köpt hem den och sålt i Sverige. Du kan förmodligen tom tjäna lite pengar på den.

13. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    777
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Definitivt. Du får lätt tillbaka pengarna i sverige, och säkert någon tusenlapp därtill (särskilt om du kastar in en svensk ROM innan du säljer den).

14. bullas

bullas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till mig sa han att han skulle skicka den idag och skicka mig kollinumret så fort som möjligt. Har inte fått nåt kollinummer än men väntar till imorgon innan jag kontaktar honom igen.

/Andreas

15. rupert79

rupert79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om De finns någon här som får tag i en SVART magic och kanske vill tjäna ett en slant så vill jag gärna köpa en svart för ca 4500.-, får någon tag i en mycket billigare än så bryr jag mig inte om ni gör er en hacka... orkar inte lära mig tyska för en telefons skull! kontakta mig om ni är intresserade!

16. Monsterkid

Monsterkid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

är väl bara att hoppas då..
    taskigt om han skulle skicka till dig och inte till mig imon. :o

17. bronco

bronco Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är lätt intresserad av den vita Magicen! Du har PM!

Last edited: 3 jun 2009
  18. hymnis

hymnis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vann precis en svarting från tyska ebay. 322 € + 12,90 € frakt. Verkar vara en seriös säljare med riktigt snabba svarsmail. Betalat via paypal direkt så med lite tur kommer den om några dagar.

Hade en på kroken igår men så 5 sekunder innan auktionen gick ut så strulade webläsaren och någon (MaxH ;)) hann få in ett bud över mig och knep den för 306 €.

Last edited: 3 jun 2009
  19. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

MaxH? Det kanske var den extra telefonen han inte vill ha isf då ;)

20. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, 306€-fonen var den svarta, den jag vill ha kvar själv, så det var nog jag som knep den av dig, hymnis... :)

Du kan väl skratta åt mig då du antagligen kommer få din före mig, lucky you att du kunde betala med paypal. Min säljare ville ha överföring (som verkar ta 3-5 dagar... helt otroligt, vi har skickat folk till månen, men elektroniska impulser verkar ta vägen via mars...), så han skickar kanske sitt paket på fredag. Själv hoppas jag att jag har paketet innan fredag NÄSTA vecka, men det vetifan. :P

Förresten, ni kan sluta PM:a mig om den vita dubbelköpet, jag ska snart alldeles strax till er :P

(Glöm inte att gå att rösta, 4 dagar kvar!)