Eftersom det ändå var en del som var intresserade av mitt dubbelköp måste jag tipsa om att det verkar hyffsat enkelt och billigt (jag vann ju en auktion av misstag på 300€! det säger väl en del... ) att köpa på tyska ebay. Just nu finns det tre svarta magics till salu, varav två ligger på bara strax över 200€, den närmast till hands på 290€ och med två timmar kvar. Vågar ni PMa mig vågar ni nog bjuda där med... bara tajma in slutet på auktionerna. Och bjud för fasiken inte på flera samtidigt!
Är det inte lite vågat att buda på auktioner där säljaren har angivit att han skickar inom Tyskland? Jag har köpt grejer på ebay flertalet gånger och har alltid varit noggrann med att säljaren har angivit att han skickar till Sverige. Eller har jag missat något?
Då har du missat nått pellen Men grabbar och tjejer. Försök alltid betala eller buda på auktioner som tar emot Paypal så är det ganska safe att få tillbaka sina pengar om nått går snett! Cheers
Funderar även jag på luren, vill dock inte ha tres svindyra alternativ så det blir troligtvis en import. Har tittat mycket på denna auktion: http://cgi.ebay.de/HTC-Magic-ANDROI...9|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50 Vad tror ni om säljaren vågar jag gå med och höja priset?
Men alltså...hur vet man om säljaren faktiskt är beredd på att skicka utomlands då han själv har valt att uppge att bara skicka inom Tyskland? Känns ju jävligt risky att lägga bindande bud på något man inte vet man kan få skickat till sig? :/
Bernard vad tror du om auktionen jag länkade vågar jag gå in? Verkar det skumt? Vill ha en vit olåst.
Då jag är lite ovan med ebay övht tänkte jag inte på det när jag budade. Efter att jag budat tänkte jag att kan vara ärlig och säga att det var ett misstag, och om han nu totalvägrade i värsta fall skicka några euros till snubben för annonskostnaden. TBH vet jag inte varför en del inte vill då det ändå är vi köpare som står för kostnaden. Jag har en känsla av att det är inom tyskland som är default-värdet som väljs medan många faktiskt inte bryr sig... men givetvis vet jag inte. Det där med Paypal är dock en bra idé som jag också förbisåg i mitt fall. mykolog: ser ut ungefär lika bra ut som de två jag vann. Din säljare har över tusen rekommendationer, 100% positiva. Tänk bara på att han bara går med på banköverföring (och betalning om du hämtar den), alltså inte paypal. But... I'd hit it.
Verkar krongligt det här... Vet inte ens riktigt om han skickar till Sverige. Sen när man försöker skicka mail måste man ange kreditkortsnummer! "wtf"
Satt och bjöd på en Magic i kväll och ser den susa iväg upp mot 400€ när det finns köp-nu-pris på 349€...
Tävlingsinstinkten vaknar i folk när det blir till att bjuda.. utmärkt för säljaren, mindre bra för korkade budgivare
En evighet En dag för DHL/tyska posten att få den till till Sverige. En evighet för svenska posten att få den till dig. Min skickades från Tyskland förra onsdagen. Kom till Malmö på torsdagen. Nu är det nästa onsdag kväll och svenska posten har fortfarande inte lyckats leverera den till mig.
Räkna inte med att det stämmer till 100%. Jag har fått paket (och tagit ut dem!) som enligt postens tracer legat i stockholm. Jag höll det alltså i handen när jag kollade...
Jaha vad surt... men jag trode det var DHL som körde hela vägen? men tydligen inte.. mitt packet kom till sverige eftermiddags så hoppas att jag har det på fredag iaf
Jag tänkte bara flika in att vi beställde två telefoner från handyattacke.de och de kom fram igår (onsdag) eftermiddags utan problem. Vi beställde i torsdags, 6 dagar är väl inte världens snabbaste leverans, men helt ok. Från tyskland kördes dom med GLS, och sista biten i sverige med Schenker.
Ah, fint. Folk har undrat mycket över dessa tyska butiker, om de är att lita på och så. Vilket pris landade du på, totalt, med frakt?
Gött då behöver jag nog inte oroa mig längre, har också beställt från den butiken men det har varit välldigt svårt att få kontakt med dom via mail. Fick dock ett svar till slut efter en 4 mail dit, dom svarade på tyska med så problemet kanske var att jag skrev till dom på engelska.
Det blev sammanlagt exakt 4465kr var, med frakt Lite mer än vi hade räknat med, men det var framförallt för att paypal hade så j_kla dålig växlingskurs. Enligt handyattackes hjälpsida tar dom tydligen kredit/debitkort, men det blev inte vi erbjudna, så vi valde paypal.
4500 kr är ju fortfarande 1500 bättre än i sverige.. och så får man en telefon som går att roota till skillnad från den nordiska Magicen. Det går säkert att roota den också iofs, men inte med samma metod som fungerar för den europeiska Magicen.