Köpa Galaxy?!

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av saga2005, 2 nov 2009.

  1. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan..
    Tänkte köpa en Galaxy till julklapp.
    Tänkte höra med er därute, är det värt och köpa en Galaxy nu? El ska man vänta ett tag till? om det kommer ut nått bättre.
    Är rätt så intresserad av en Galaxay. Men har hört både negativt å positivt om mobilen. Tycker ni det är värt å köpa el vänta?
     
  2. Fooseb

    Fooseb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjo, och välkommen till forumet.

    Kan ju bara tala för mig själv. Och Galaxyn är ett av de bästa köpen jag gjort. Haft den sen den släpptes i Tyskland, och den har varit felfri sen inköp. Även om det kommer en hel del nya telefoner nu så tycker jag att det bara är en annan telefon som skulle kunna vara intressant förutom Galaxy och det skulle vara Motorola Droid (vilket ej har släppts än).

    Sen om det är värt att köpa eller att vänta, kan nog bara du själv svara på :) Jag tycker att den är underbar.
     
  3. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är också väldigt nöjd med min Galaxy - tror inte heller att du skulle bli besviken.
    men...

    Många nya telefoner står för dörren (se ovan) annat exempel är
    https://swedroid.se/acer-liquid-till-frankrike-till-jul

    Personligen tycker jag att Galaxyn kom alldeles försent till Sverige.
    Hade den kommit samtidigt som den kom till Tyskland så hade den nu varit topnotch här i Sverige (som Android telefon) - nu har den precis kommit och den kommer möta hård motstånd om bara någon månad från de nya processorerna som är på G.

    Om jag var dig nu - med en äldre fungerande telefon - vänta och lägga pengarna på Acern.
     
  4. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar :)

    Okej. Är galaxy´n snabb i menyerna m.m?
    Hur är skärmen vid solljus? Ser man nått då?
    Vet ni om man kan köra Android 2.0 på den sen?
     
  5. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men Tror Acers tele har för stor skärm. Har oftast 2 mobiler i fickan, p.g.a jag har jobb mobil på mig ofta. så vet inte om den får plats.. Tror galaxy´s storlek är lagom.
     
  6. Fooseb

    Fooseb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Efter senare Firmware uppdateringar så har den bara blivit snabbare och snabbare. Skärmen är nog det som står ut mest gentemot andra telefoner. Den är GRYM!
    Och vad gäller Android 2.0, så kan vi bara hoppas på att Samsung portar det till Galaxyn, annars så kommer det att komma hemkokta Rom's baserade på 2.0 även till denna telefon.
     
  7. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Jag är grymt nöjd med min Galaxy. Det enda kanske är att det inte finns lika många modifierade roms att välja på om man jämför med HTC-telefonerna.
    Jag blev förvånad över hur snabb den var och skärmen slår det mesta(finns det någon med bättre skärm?!). :cool:
    Klart Acer Liquid verkar nice, men är den inte lite stor?
     
  8. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror oxå att Acer är för stor. =/
    Hur är Galaxy jämfört med Magic i snabbhet m.m..
    Funkar Galaxy´ns Wifi bra?
     
  9. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Jag har inga problem med min wifi. Satt och surfa i bilkön till Max hamburgerrestaurang idag. :D
     
  10. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är själv lagom sugen på en galaxy, men har mina tvivel just nu ändå...

    Skulle jag satsa på en pekskärmsmobil, så blir det helt klart denna just nu. Trots det tycker jag android verkar vara lite väl ungt fortfarande, och personligen verkar det som krutet läggs mest på att allt ska se så tilltalande och lättanvänt ut som möjligt, istf att man lägger fokuset på funktionalitet (enkelt exempel kalendern, som såvitt jag förstår inte visar vilken vecka det är för tillfället?). Förståeligt eftersom den främsta konkurrenten (?) är iphone, som jag personligen inte är det minsta imponerad av, känns mer som en leksak än en kraftfull telefon/handdator.

    Trots detta är jag som sagt ändå sugen på en android, och främst galaxyn. Gillar dessa enkla och funktionella formfaktor, och 5mpix kamera med blixt (hur det kan finnas 5tusen kronors telefoner med kamera som saknar blixt kan jag aldrig förstå). Är personligen även tveksam till just endast-pekskärm, utan knappar, samt att jag läst om lite dålig batteritid på vissa ställen :/

    Undrar förresten om någon vet huruvida det kommer lanseras någon android telefon i sverige med samma formfaktor som motorola dext/samsung moment? Gillar verkligen den formen med sidesliding full qwerty...

    // Andreas
     
  11. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tycker nästan tvärt om, utseendet har ju igentligen inte uppdaterats sen 1.0 sånär som på småsaker. Det största har varit tillägg av funktionallitet i varje uppdatering
     
  12. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker Galaxy är snyggare en Magic iaf :)
    Tänker nog köpa Galaxy iaf..Orkar inte vänta på nått bättre. Dom nya som kommer sen vet man inte så mycket om just nu. Inga recensioner än så länge, lär vell dröja ett tag till =/, dom kan jue vara helt kassa vem vet?! Visst är dom snabba, men batteri tiden då? kan jue inte vara det bästa..Acer el SE tele som kommer kanske får dåliga kretik. Vem vet. ta det som är säkert nu iaf..
    Man kommer nog rätt så långt med en Galaxy skulle jag tro ändå. Finns nog spel å apps så det räcker ett tag framöver, så man har nått att göra när man har tråkigt =P. sen om det går att uppdatera till Android 2.0 så är det bara ett plus :)
    Nä blir att inskaffa snart så :)