Köpa HTC Hero - Abonnemang eller Utan

Diskussion i 'Hero' startad av mofaza, 19 aug 2009.

  1. mofaza

    mofaza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!
    Efter mycket velande har jag hittat min älskling. Älskar allt med den nya HTC Hero och avundas er alla som har en.
    Ska skaffa en nu men undrar då - Om jag skaffar en med abonnemang, var blir det billigast?
    Jag har 3 nu och efter att ha ringt till ansvarig för inköp av deras telefoner har jag fått veta att de inte kommer köpa in den.
    Jag smsar mycket ock kommer köpa till fria sms vilken operatör jag än väljer. Vill kunna surfa som bara den och ringa utan att behöva överaskas av höga kostnader i slutet av månaden.
    Vill ha ett pris på runt 400-450 kr i månaden.

    Några tips?
    Är det smart att köpa den fritt och sen köra vidare på 3 och i så fall - var köper jag den billigast?
     
  2. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Tele2 Snackis kanske?

    Dom har tilläggen SMS-paket och Mobil Surf.

    F.ö. är inte HTC Hero operatörslåst enligt Tele2 så du kan ju använda vilken operatör du vill.
     
    Last edited: 19 aug 2009
  3. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag betalar 49kr/månad för Telia Max 25 (underlättar då såklart om man är under 25...) och har på det tillägget mobilsurf extra eller vad det heter. 5gb trafik/månad för 199kr. Använder iofs Telia då jag bor uppe i de norrländska skogarna och alla andra operatörer är sådär här...

    Annars kanske införskaffa telefonen från eBay eller nåt, skaffa ett abb. hos valfri operatör med juste dataöverföringsdeal så är det klart.
     
  4. mofaza

    mofaza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hund
    Att köpa den från Tele2 låter ju lockande då den är olåst men måste ju betala 200 kronor i månaden på telefonen vilket gör att den kommer kosta 4800. Inte för billigt precis men tack för tipset.

    Köpte du den hos Katshing då eller? Ja men då måste jag hitta en billig telefon där och där är dom ganska dyra.
     
  5. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Är inte 4800 kr billigt? Är det billigare att köpa den utan abbonemang för 5349 kr då? :P
     
  6. mofaza

    mofaza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Verkar som om jag kan komma åt den för 4000 begagnat :D