Angående DIS & OIS, så klarar sig Nexus bra utan OIS vad gäller foton, videoklippen däremot är något skakiga men för mig som sällan filmar så är det fullt acceptabelt ändå. Såg på High on Android nissen på Youtube, han lyckades med att få bra ihop en kvalitativ video med en sådana kamera/smartphone stabilisator (brukar kosta 200-250 USD). Kan vara en bra investering ifall du filmar ofta med kameran i dina smartphones.
Angående att telefonen ska gå att böja; Ja Jerry lyckades att böja ihop telefonen vid 2 tillfällen, dock är det endast han hittills som lyckats och ingen har rapporterat in att telefonen ska ha böjts i byxfickan hos dem. Anledningen till att bend test vart "relevanta" var för att testa ifall iPhone 6 Plus gick att böja ihop enkelt, då den böjts i folks byxfickor. Men ifall nu Nexus 6P inte böjer ihop i folks byxfickor (vilket den hittills inte gjort), är sådana tester längre relevanta? Jerry lyckades även med att böja HTC One M9, ingen som vad jag vet har rapporterat in att den telefonen ska ha böjts i sina byxfickor. Då har telefonen funnits rätt länge ute på marknaden med flertalet ägare med tighta byxor och byxfickor.
Gällande spruckna visirglaset på baksidan, så ja härdat glas är känsligt för kvicka förändringar vad gäller värmeförhållanden. Ifall du verkligen oroar dig för detta, försök bevaka hur Google & återförsäljare agerat i dessa ärenden på andra marknader som i USA samt eventuellt kanske försöka höra dig med den svenska återförsäljare du eventuellt funderat på att handla ifrån redan nu. Länka till artiklar och forumposter där mer information om fallen ges, så som Swedroid-artikeln och annat.
Hmm jag har en vän som placerade sin iPhone 4 bakom sin V50's framhjul och backade medvetet över bilen, detta 2-3 månader innan Apples presentation av 4S för att få försäkringspengar. Men jag anklagar inte dig för att ha utfört samma kalkylerade handling.

Click to expand...