Köpa Nexus S från USA/UK

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Cliddo, 7 dec 2010.

1. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Precis. Det var en som skrev har over som sa att han lyckats. Inte fatt svar fran han dock.

2. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Min tillbaka knapp funkade otroligt dåligt när jag packade upp telefonen men det rättade till sig efter en stund var nog kylan som spökade.

Är supernöjd hittils :)

3. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Kalmar din lilla jakel. :P

Du kan inte heller valja svenska i telefonen?

4. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Nope ingen svenska, dessutom verkar inte den där adaptern laddaren funka heller som man betalade extra för. Skitsamma huvudsaken är att jag har min telefon :)

5. chaval

chaval Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kommer lägga beställning idag med hjälp av bekant som har UK billing adress.
    Den ska skickas till BorderL adress. Återkommer med besked

6. peterparnes

peterparnes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För er som fortfarande väntar på FedEx-paket så talade just FedEX om för mig att underleverantören har 3 dagar på sig att leverera paketet inom Sverige :( Det går alltså snabbare för USA->Arlanda än inom Sverige.

/Peter som fortfarande väntar på sina telefoner, snyft.

7. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det gick ju sådär, de försökte dra pengarna men insåg väl att kontot var i en svensk bank så det sket sig. Trodde först att problemet låg hos min bank men tydligen inte. Ringde Carphone och fick det bekräftat att det inte gick att använda konton från andra länder. Att jag hade en engelsk adress (borderlinx) hjälpte inte mycket.

Edit: Hur gör vi nu då?

Edit2: De sa ingenting om att det var en Borderlinxadress i alla fall. Bara bankkontot som de bekymrar sig över.

Last edited: 21 dec 2010
  8. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Illa? Själv så kom telefonen idag men när jag inte var hemma. Den skulle komma kl 15 och då var jag inte hemma. Allt jag hittade var en lapp att vi kommer imorgon igen och gör ett nytt försök. EN HEL DAG TILL :mad: Hur ska jag överleva ;)

9. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

BundleBox verkar vettigt men då uppstod nästa problem. Gick in på BestBuy via en proxy från proxy.org och det gick fint. MEN det var stört omöjligt att kunna adda en Nexus till varukorgen. Grrrr.....Vad är det för fel med att jag vill kasta mina pengar över BestBuy och dessutom göra rätt för mig vid importen genom att betala skatt och tull?

10. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Installera Hotspot Shield eller FreeVPN så ska det gå smidigare. Jag använde FreeVPN vid min beställning av Nexus One.

11. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det verkar ju som det är rätt många som har köpt via INTO nu och lyckats bra med detta. De kanske är lite dyrare men å andra sidan är det ingen krångel (förutom att man måste vara hemma när paketet levereras :)) Visst kanske man kan tjäna lite på att köpa från någon annan men för mig är tid pengar med så jag köper gärna lite dyrare men utan krångel. I mitt fall var det bara att beställa. Behövde inte ta reda på så mycket mer.

Nu kanske jag dock inte skall säga för mycket jag har ju inte fått telefonen än o_O

12. dsg

dsg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är min på Arlanda iallafall.

Hur har det varit för er andra som fått den via fedex, har dom ringt innan dom kom eller dyker dom bara upp ?
    Jag får slå en signal till fedex imorgon tror ja.

13. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

De dyker tyvärr bara upp. Tyvärr är det så att de använder poståkeriet i Sverige som underleverantör och det är lite GodagYxskaft när man ringer dem. De levererar ju dagtid. Vet du att du kommer vara på jobber när FedEx skall leverara så skulle jag ändra adressen till jobbet. Ångrar att jag inte gjorde det just nu!!!

Sedan har jag syndat. Inte nog med att jag köpt en Nexus S nu. Jag köpte precis en Samsung Omnia 7 o_O Måste ju test lite WP7 med, även om Android ligger mig närmast hjärtat :)!!

14. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jobbar med utkörning av fedex. Ring fedex asap. Be de styra ditt paket till en adress du finns dagtid på. Säg att du får produktionsbortfall om det inte fungerar. Oftast gillar chaffisen att köra paketet till ett företag mera än en privat adress. Där blir man ju oftast av med det. lycka till.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

riper gillar detta.
  15. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nu landa nallen i paris :)

16. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

First post :)

Har en bekant i UK som kan agera mellanhand. Visst är det så att hon kan köpa telefonen för £430, få den skickad gratis till sig (fraktfritt inom UK, DHL), ta telefonen till ett DHL Service Point, lägga i en ny låda och betala frakt till Sverige? Inga andra avgifter tillkommer väl? Tullfritt inom EU, momsen betald i UK. DHL hela vägen, porto £25 till SE. £460 = ~4900sek.

Är det någonting jag missar? Blir ju billigare än att ta från USA, OM telefonen fastnar i tullen.

17. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag har redan fixat på annat sätt. Jag personligen skulle aldrig tro en förstågångspostare om du inte har referenser på något sätt - utan att döma. :)

18. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Är en nära vän till min bror, så ingen internetbekant eller annat löst :) Tvivlar inte på henne på något sätt, så där är det inga problem, tänkte mest på min tankegång. Vill ju ogärna råka ut för +50% i någon kostnad man inte förutsett :) Eller ja, vafan, det är skitsamma också egentligen, m å s t e ha denna telefon! :P

*edit
    Eller jaha, du missförstod kanske ännu mer? Tänker INTE plocka in telefoner till någon annan, undrar bara för att JAG ska få telefonen så billigt och snabbt som möjlgit :D

Last edited: 21 dec 2010
  19. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Välkommen :)

Ja, det ska fungera utan några överraskande avgifter.

otto gillar detta.
  20. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jaha, då är det ju bara att köra på! Det blir jättebilligt om du har en kontakt i UK. :)