Köpa ny halvbillig Android

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av test1fy, 11 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. test1fy

    test1fy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Funderar på att köpa en ny lur, har f.n en gammal Sony Ericsson W660i som inte är helt ultramodern längre. Har funderat mycket kring operativsystem osv och min slutsats är att Android helt klart passar mig bäst.

    Jag vill ha en väl fungerande telefon, gärna inriktning på multimedia och musik! Vill såklart ha en touch-skärm, det spelar egentligen ingen roll om det är ett skärmtangentbord eller ett utfällbard qwerty-tangentbord, är dock ganska less på knappsatser.

    En mobil jag kollat på är Samsung Galaxy Spica, som jag även testat litegrann. Det verkar vara en bra mobil som har det jag vill att den ska ha, saknar dock multitouch :cry:.. Ska jag införskaffa mig en sådan eller är det någon som har ett annat tips? Får väl helst kosta runt 3-4 tusen, men det är inte särskilt noga. Kan tänka mig att köpa en som kostar över 5000.
    Så, en ganska billig Android med touch (multitouch är ingen nackdel :D) som klarar multimedia galant.
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag hade ungefär samma krav (hade dock en w595i innan) och den som jag tyckte var best var Acer Liquid.
    Liquiden kostar ca 3500~4500 beroende på vart du vill köpa den ifrån (köpte min från Webhallen, 4000.-)
    Multimedia är inte så svårt att fixa i Android (min åsikt), gillar man inte den inbyggda spelaren finns det många alternativ (själv kör jag cubed), och till filmer (divx/xvid mm.) kan man skaffa yxflash då xvid inte finns integrerad, funkar klockrent enligt mig. :-)
     
  3. test1fy

    test1fy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har bara hört talas om att Acer skulle ha gjort en Android, aldrig sett någonting mer om det.. Tack för tipset! Verkar helt klart vara ett alternativ.
    Nån fler som har tips på liknande lurar eller om Acer Liquid / Samsung Spica?
    Tack på förhand :)
     
  4. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Får ju en Desire för 4500 så varför inte köpa det bästa ?
     
  5. mynta2004

    mynta2004 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns ju inget annat än Desire (enl. mig och många andra).
    Köp den!!!!!
     
  6. test1fy

    test1fy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Åhå, Desire verkade inte helt fel. Verkar också vara nånting för mig med inrikting på multimedia, underhållning och information. Kan faktiskt bli den jag köper. Hittade den för 4500 på PC City som verkar vara en bra sida. Finns den billigare någonstans? Vill ju helst ha den olåst eller låst till Halebop, bor nämnligen i Norrland och vill ha täckning överallt även där inte det finns 3G-nät.. Tack för tipset :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.