Köpa ny TV. 10k i budget

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av tsimfuck, 11 jul 2018.

  1. tsimfuck

    tsimfuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Platta:
    iPad
    Övrigt:
    Apple Watch 6
    Airpods Pro
    Mac mini
    Imac 24"
    Macbook Air
    Hej, dags för ny tv då nuvarande strular för mycket. 10k i budget. Har idag en 52” Sony som skickar ljud och bild trådlöst från en box. Det är det som strular och orkar inte med det längre. Tror även den överföringen stör mitt wi-fi.
    Jag har kikat en del på Philips eftersom jag vill prova ambilight. Samt att jag givetvis funderar på 65”
    Men nu hittade jag en 55” samsung 8000-serien. Samsung 55&quote; 4K UHD Smart TV UE55MU8005 - TV

    Vad tror ni?
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 164
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    bernard gillar detta.
  3. Roggert

    Roggert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2016
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    184
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    Mi Pad 3
    Nu tittar inte jag särskilt mycket på tv och framförallt inte på filmer. Men har själv en Philips-tv med ambilight och kan säga att den funktionen stängde vi av ganska snabbt. Dock funkar tv:n alldeles utmärkt.
     
  4. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Letar också ny TV och börjar känna mig lite påläst nu. Om du kan sträcka budgeten (eller låta den sjunka lite mer i pris) så verkar LG's OLED TV vara något helt fantastiskt:
    LG OLED55B7V (TV)

    Annars är Philips bra TV-apparater. har en idag med Ambilight och tycker det är ganska trevligt, tänk på att placera den rätt så att effekten blir som du önskar.

    Du skriver att du funderar på 65", hur långt ifrån TVn sitter du? Jag sitter 2,6 m från TVn och tror inte jag orkar köpa större än 47/49" trots att 55" verkar vara det nya "normala".
     
    mr_tompe gillar detta.
  5. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Köp minst 65 skulle jag säga. Sitter ca 3 meter från TVn och har en 75 själv. Skulle aldrig vilja gå ner igen.
     
    bernard gillar detta.
  6. tsimfuck

    tsimfuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Platta:
    iPad
    Övrigt:
    Apple Watch 6
    Airpods Pro
    Mac mini
    Imac 24"
    Macbook Air
    Har bestämt mig för en 65a. Sitter ca 4 m från tvn. Hur är samsungs 7005?
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Är också lite inne på att byta tv. Har bara använt plasma apparater tidigare och då från Panasonic och jag har varit galet nöjd med bilden. Det är sanslöst bra med HD kanaler och när man tittar på fotboll tex, gräset blir inte blurrigt alls när kamerorna rör på sig. Innan denna plasma köpte jag en LED av dyrare modell men lämnade tillbaka den för att bilden var så dålig med tidigare plasma. Köpte då ytterligare en plasma istället.

    Sett på dessa Samsung bla att man inte uppger Hz på dom, antar att man vill ha en med 100 Hz?
     
    bernard gillar detta.
  8. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Oj, är det sån skillnad? Det är ju inte lätt det här med att köpa TV. Jag har snöat in mig lite på antingen förra årets QLED (Q7F) eller årets (Q7FN) från Samsung. Gillar designen och bilden ska tydligen vara riktigt bra. På föra årets modell är det 120 Hz.

    Jag är mest orolig för blänk och reflektioner i skärmen vilket gör att jag väljer bort OLED då dessa tydligen har lite sämre ljusstyrka samt att svärtan på QLED ska vara riktigt bra.

    Min fru såg inte riktigt behovet av en ny TV... tills jag visade denna bilden, då var det helt plötsligt inte så dum idé att titta på en ny :)

    [​IMG]
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Får ont i magen när jag bara funderar på att byta tv [emoji3]. Tycker det är otroligt svårt. Nu är inte min Panasonic trasig så jag måste inte byte men jag tänkte flytta in den i ett annat rum och då passa på att byta. Vid det tillfället när jag testade en LED tyckte jag det var sämre bild på den, vet inte hur dagens apparater är men för att jag ska köpa måste tv:n ha minst lika bra bild som min nuvarande plasma TV och vara lite större [emoji3]. Får väl köpa på elgiganten eller mediamarkt så man kan lämna tillbaka om man inte är nöjd