köpa over ear lurar

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tokke2, 21 apr 2018.

  1. Tokke2

    Tokke2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2
    köpa over ear lurar
    jag tänkte skaffa mig ett par nya lurar för att lyssna på musik och köra handsfree med

    jag går och tränar så jag vill ha ett par som klarar av lite svett som blir

    jag tänkte mig ett par Sennheiser PXC 550 eller Plantronics Voyager 8200 UC

    viktigt att det är bra ljudreducerande mic, samt räckvid är bra , samt med bluetooth

    kör idag med Ubit in ear lurar som köptes från kina, bra ljud i dom, men räckvidden är inget att hurra för, samt micen tar upp mycket ljud runt omkring

    har ni några tips om vad man ska skaffa sig ?

    eller kan ubit duga till musik, sen skaffa en Plantronics Voyager Legend till samtal duga?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är det verkligen så smidigt med over ear på gymmet/vid träningen? Rör de inte enkelt på sig när man gör olika övningar?

    Sennheiser PXC 550 är väl inte alls anpassade för att tåla fukt?


    Jag har ett par Voyager 8200 UC. De är mycket bra att ha till datorn då det följer med en smidig USB-mottagare, som har betydligt bättre räckvidd än datorns inbyggda BT. Upplever ljudet som bättre också. Mikrofonen är mycket bra - har aldrig hört någon klaga, även i bullrigare miljöer.

    Tror dock inte att de heller lämpar sig bra för träningen. De tål nog inte fukt heller, speciellt inte svett. Är ju ingen bra kombination med elektronik och saltvatten.
     
    hahadaoc gillar detta.
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag körde tills alldeles nyligen med on-ear på gymmet och vid löpning, ett par AKG Y50BT. Riktigt bra lurar med bra ljud och bra batteritid, men inte optimalt att ha vid träning pga det blir varmt och de ramlar av lätt.

    Ett par on-ear lär bli ännu svettigare och klumpigare.

    Nu i veckan köpte jag ett par Jaybird X3 och kan inte vara mer nöjd, sjukt smidiga att ha vid löpning och på gymmet. Bra ljud när man väl ställt in EQ i Jaybirds app. Bra räckvidd och de är byggda för att tåla svett och fukt!

    Köp istället två olika hörlurar, ett par till vardags och ett par till träning är min rekommendation.
     
    bernard gillar detta.
  4. Tokke2

    Tokke2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack for era svar, detblev ett par Sennheiser PXC 550, och sen har jag minna in ear lurar jag har på gymmet, tack
     
    220volt och bernard gillar detta.