Fråga: Köpa PanzerGlass till LG G2, vart?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av PiZZaMaN, 27 feb 2014.

  1. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  2. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Den danska butiken som xda-tråden länkade till har skyddet inne, med en frakt till sverige på 29 spänn. Lär inte ta många dagar från danmark.
     
    PiZZaMaN gillar detta.
  3. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Får kolla upp och beställa när jag kommer hem till datorn.
    Att jag skrev inlägget innan jag satt vid en dator är för att jag förutom att vilja veta vart man köper och undrar vad ni tror även vill tipsa om produkten :-)
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Såg intressant ut! Har kört Spigen på mina 2 tidigare telefoner o varit extrem nöjd. Kanske kan detta vara ett mer prisvärt alternativ? Dom hade inget till Z1c såg jag men det kommer säkert

    Skickat från Tapatalk
     
  5. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    köpte mitt från smartfast.dk och jag fick den efter någon vecka, undrar nu hur ja ska få på den då den inte är lika lätt som att tex sätta på iphone
     
  6. Droid_269

    Droid_269 Guest

    In i badrummet och på med varmt vatten i duschen, vänta några minuter sen sätt på det. Brukar fungera bra!
     
  7. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    I xdatråden rekommenderades gångjärnsmetoden, verkade smidigt.
     
  8. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Intressant, kanske ska lägga en beställning.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  9. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag har Iloome Flex som är ett 0.13mm tunt glasskydd. Det finns ett hårdare skydd som är betydligt tjockare från Iloome (0.30mm eller något) liknande från panzerglass.

    En viktigt sak att tänka på är att LG G2 är väldigt rund och härlig telefon runt kanterna. När du sätter på ett glasskydd på 0.20-0.30mm så kommer själva kanten på skyddet kännas väldigt mycket. Mitt skydd som är tunnare än panzerglass känns väldigt tydligt även om jag inte stör mig på det.

    För att montera så ska man använda gångjärns-metoden. Absolut bäst när du vill fästa skyddet med precision. Mitt glasskydd är exakt lika brett som aktiva skärmen så om jag missade vid monteringen syns det väldigt tydlig men med gångjärns-metoden så fixerade jag glasskyddet perfekt.

    Om det fastnar damm under skärmen vilket är näst intill oundvikligt om man inte sitter i badrummet med maximal ånga så använder man sig av två tejpbitar. Ena tejpen fäster du på skärmen och lyfter skärmskyddet där dammet finns och andra tejpen klistrar du mot dammet för att få bort. Fungerar mycket bra. Jag tog bort ett damm korn från ett skärmskydd som suttit på i 3 månader utan problem.
     
  10. corbendallas

    corbendallas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har köpt PanzerGlass.
    Tycker det funkar bra. Telefonen känns bra skyddad, touchkänslan är inte som apelsinskal utan bra glid som på originalskärmen.

    Det som stör lite är ju att skyddet inte täcker hela skärmen, utan du har ca en mm på varje sida som är "oskyddad". Inget som stör jättemycket men det finns där att reta sig på. I början kunde jag tycka att den reagerade aningen sämre på "touch" och så är det nog. Det händer jag får "peka om" och det går betydligt bättre att hålla telefonen i handen och använda tummen snarare än tex pekfingret som har mindre "träffyta".

    Så det finns små irritationsmoment.
    Iloome verkar vara ett spännande alternativ, men vad jag förstod så skulle inte heller det täcka hela skärmen??

    Jag har haft skyddet på i ett par tre veckor nånting nu och har inga planer på att ta bort det, så man kan väl summera det med att dom små irritationsmomenten lär man sig leva med, eller hittar vägar runt. Har funkat bra för mig i alla fall.
    Summa summarum så kan jag rekommendera PanzerGlass och skulle köpa det igen, fast jag vill gärna prova Iloome och se vad som passar just mig bäst.
    Att det blir något gjort av "glas" känns som vägen att gå.

    //T
     
    PiZZaMaN gillar detta.
  11. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Anledningen till varför glasskydden inte går ändå ut beror på att G2:an har rundade kanter och glas är inte lika flexibelt som plastskydd vilket gör att man måste göra skyddet mindre för att det inte ska lossna i kanterna.

    Iloome gjorde sina skydd större från början men fick mycket klagomål på att skydden lossnade i kanterna. Därför minskade de storleken och för att skydden ska sitta bättre.

    Jag är mycket nöjd över mitt glasskydd. Köpte det från Iloome hemsida och kostade strax över 200kr med frakt från USA. Tog drygt en vecka att få hem. Kan rekomendera då jag haft det på i någon månad utan att vara besviken. Enda negativa är att trots att det är glas så får man ändå små micro repor på skyddet men inget man ser om man inte synar skyddet noga.
     
    Last edited: 1 mar 2014
  12. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    ahh

    va i badrummet och gjorde det, allt gick fint tills jag insåg att ja hade lagt den 2 mm mer åt höger och då kunde man se lite av skärmen :cry: blir väll att köpa en ny
     
  13. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Varje gång jag har förstört displayer så har inte telefonerna landat med skärmen nedåt. De blir lite hur som helst. Vad är det som säger att detta hjälper om telefonen landar på ena hörnet t.ex.?
     
  14. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    gör som jag, köp ballistic tough jacket, skyddar från topp till då och riktigt härligt grepp . Visst, luren blir lite tjock men har tappat luren 4 ggr då den landat på skärmen och inget har hänt. Den tillsammans med panzerglas lär bli nice
     
  15. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Slumpen

    Ett glasskydd sitter inte på displayen för att skydda telefonen om du tappar den. Mitt glasskydd sitter där för att skydda mot repor sen att skyddet är utav glas och kan ta direkta smälla mot skärmen är bara en bonus. Jag tar hellre ett skärmskydd i glas på telefonen oavsett hur jag tappar den då det skyddar bättre än utan eller med skärmskydd i plast.

    Tappar du mobilen ofta kanske du ska fokusera på ett skydd runt telefonen istället för ett skärmskydd.
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu är det så att jag har skydd till alla mina mobiler. Kalaideng på allt. Mobiler kan spricka ändå.
    Jag är utomhus ofta och väldigt aktiv.
     
  17. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har precis slängt på ett panzerglass, men stötte på patrull. Skyddet vägrar fästa i kanterna vilket gör att den blir en "luftrand" runt hela skyddet förutom överst. Nån mer som haft problem med det och hur har ni Isåfall löst det?
     
  18. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER


    Det blir problem med G2 eftersom den har rundade kanter. De som tillverkar glasskydd som går ända ut kommer inte få fäste längst ut då.
     
  19. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    trodde de bara var jag? o_O ser rätt dåligt ut dock fick jag inte fast den rätt så tänkte köpa ett nytt panzer, hur är det med iloome? samma?
     
  20. blaugrana

    blaugrana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inga problem med mitt iloome, sitter bra runtom.