Fråga: Köpa S9+ från Comviq, säga upp abb men behålla lur?

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av borstarmicke, 3 okt 2018.

  1. borstarmicke

    borstarmicke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    38
    395:- med abb/mån varav 195:- är för 10gb data.
    200:-/mån i 24mån tot 4800:- för en S9+ måste väl vara en bra deal, dessutom ett par IconX med nu oxå!

    Comviqs telefoner ska ju vara olåsta oxå, stämmer det?

    De skriver ju, "ingen bindningstid, ingen uppsägningstid" på sin hemsida.

    Så till min egentliga fråga, kan man säga upp abb direkt o behålla o betala av telefonen?

    Ber om ursäkt om det låter snurrigt, jobbar natt... :)
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Så här skriver Comviq
    Uppsägning av abonnemang

    "Vi på Comviq har ingen uppsägningstid på våra abonnemang. Om du har köpt en mobil, och valt att betala den på avbetalning, ihop med ditt abonnemang gäller en bindningstid på 24 månader. Tänk på att du alltid betalar för innevarande faktureringsperiod. Inga återbetalningar för innevarande faktureringsperiod görs."
     
    Droid82 gillar detta.
  3. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    5 653
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843

    Det stämmer att Tele2/Comviq telefoner är olåsta.

    Svar på din andra fråga, nej det kan du inte göra. Comviq har 24 månader bindningstid vid köp av telefon på delbetalning så då får du betala 395x24=9480kr i slutfaktura vid uppsägning.

    På Tele2 kan du däremot skaffa abonnemang med delbetalning av telefonen och säga upp abonnemanget och fortsätta delbetala telefonen.
     
    Kristy och Droid82 gillar detta.
  4. borstarmicke

    borstarmicke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    38
    Okidoki, tack för svaren!
    Har ett gammalt obundet frisurf abb på Telenor för 399:-/mån, inget man kan förlänga med 24mån o köpa rabatterad telefon på tyvärr... snarare vill de nog att jag byter bort det! :)

    Comviqs 40gb abb för 495:- med S9+ och IconX lockar en del.... :) Känns riktigt prisvärt!
    Annars kanske en Poco F1, fast Samsungs amoledskärm o kamera är ju svårslagna!
     
  5. Conichiwa

    Conichiwa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+ liliac

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+ liliac
    Telefon 2:
    Sony XZ1 Compact
    Jag sitter i skrivande stund med min nya S9+, med exakt det abonnemang du beskriver i början av ditt inlägg. Jag har även tidigare en Sony XZ1 Compact med abonnemang hos Comviq och denna har jag 1 år kvar på. Min sambo tar över mitt gamla abonnemang och jag får en sprojtans ny och fin galaxy <3 bindnings tiden är inte farlig på 2 år (det går fort) och jag kan varmt rekommendera erbjudandet!
    Sitter även spänt och väntar på mina iconX som ska levereras vilken dag som helst nu :cool:
     
  6. borstarmicke

    borstarmicke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    38
    Har oxå ny S9+ fast via telenor då jag fick ett bra erbjudande när jag skulle säga upp mitt abb. o gå till Comviq.... :)
    Hämtade faktiskt mina IconX idag!
    Har iofs inte bestämt om jag ska behålla dem lr göra luren 1000:- billigare... :)
     
    Conichiwa gillar detta.
  7. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kan inte påstå att ljudet i dom är något vidare. Men sen är dom ju små och jag jämför med ett par brusreducerande hörlurar från Sony och ett par trådlösa in-ear från Jabra. Båda springer cirklar runt iconx tycker jag och då kostar Jabralurarna typ 600 spänn. Visserligen inte true wireless, men det skattar jag inte så högt.
     
    Conichiwa gillar detta.
  8. Conichiwa

    Conichiwa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+ liliac

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+ liliac
    Telefon 2:
    Sony XZ1 Compact

    Jag själv har aldrig kommit överens med in-ear alla då jag ofta haft problem med öronen och det har gjort ont efter användande. Men nu när jag provade lurarna som kom med galaxy'n i lådan (som också är in-ear) så sätt dom skit bra! Inget ont eller tryck som tidigare så jag undrar om det inte beror lite på ens egna öron också? :)
     
  9. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det gör det absolut. Det gäller verkligen att pluggarna slutet tätt, annara blir ljudbilden väldigt tunn. Jag har faktiskt inte testat akg-lurarna som följer med telefonen. Däremot har jag ju testat iconx-lurarna och i mitt tycke så är de rätt svaga i basen samt att de inte klarar vissa höga frekvenser. Det låter rent av illa, skorrande vid vissa frekvenser.

    De sitter dock bra i örat och har ingen tendens att ramla ut. Däremot ömmar mina öron efter ett tag.
    Kommer nog använda mina vid träning, men i övrigt kommer jag använda mina sony-lurar alternativt jabra. Båda är klart bättre på det mesta.
     
    Conichiwa gillar detta.