Köpa Samsung Galaxy Tab 7"?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Munken12, 14 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Munken12

Munken12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har blivit sugen på att köpa en surfplatta av något slag, men har lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra.
    Marknaden för begagnade Galaxy Tab är skapligt stor och desstom finns många till resonliga priser för en student som mig!

Min fråga är då: är det "för sent" att köpa denna tab? Har kikat på många reviews och tycker den ser skön ut, samtidigt som det är ett himla gnäll om browsern, och dess tröghet... Vad tycker ni; gör jag rätt i att slå till på en begagnad för 2000-2500, eller borde jag slå till på något som släpps senare men som kostar betydligt mer?

Tacksam för svar!

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Den spelar ju film bättre än efterföljaren, vad du ska ha den till är ju helt avgörande...

3. Munken12

Munken12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min tanke är att ha den till surf, mail, film, läsa pdf och läsa/skapa ett och annat textdokument. I övrigt vill jag såklart att den klarar av spel som inte är helkass (vilket jag är rätt säker på att den gör?) och att den är kvick i största allmänhet. Vill kort och gott uppleva att den segar och laggar så lite som möjligt.

Hur stort problem är egentligen browserns seghet? Har en del utav hackandet vid scroll och zoom försvunnit med någon uppdatering kanske?

Tack!

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Problemet i browsern har jag för mig åtgärdats i uppdateringen till 2.3, annars så rootar du och lägger in en ny ROM jag kör själv med overcome romen och har noll lagg i browsern, annars kan du tanka ner typ dolphin HD och använda i stället för original browser.
    Jag tycker att galaxy tab fungerar perfekt till surf och film :) lägg den i horisentellt läge och du får in hela sidan på skärmen utan att du behöver zooma för att se vad det står (om det inte är väldigt liten text på sidan)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.