Köpa tablet i USA.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Galaxxy, 6 maj 2012.

  1. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tjenixen! Jag sticker till USA i veckan och tänkte köpa en tablet där. Kraven är att det ska finnas android 3.0/4.0, en kamera (relativt bra), MAX 10'', helst 8.9 eller dyl. Dual/quad core skulle vara en fördel. Mycket minne samt att man slipper konvertera filmer är också en nödvändighet. Kapacitiv skärm tar jag som en självklarhet.

    Har aldrig ens prövat en android tablet och är mycket skeptisk till om dessa kan mätas med iPad?

    Just nu har jag en iPad 2 som jag tröttnat lite på, om jag inte hittar någon bra android köper jag förmodligen 3an ändå.

    Ops, btw, tråden skall kanske ligga i köpråd, sorry.
     
  2. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ingen som har något förslag?
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Då 3G i USA ofta inte är samma sak som 3G i Europa så bör nu nog sikta in dig på en Wifi-only platta så slipper du risken att du köper något som inte fungerar när du kommer hem.

    Nu har jag inte stenkoll på alla plattor men du skriver att du gärna vill ha en 8.9 tummare och Max 10.1. Gissar att 7 tum kanske inte är ett alternativ?

    När det gäller 8.9 tummarna finns det kanske bara Samsung att välja bland och då finns det, vad jag vet, 3 olika modeller. Tegra2-baserad med eller utan 3G och en Qualcommbaserad med LTE/4G.

    Skall du då undvika eventuella risker med att du köper för fel "mobilstandard" så återstår dock bara den Tegra2 baserade wifi-modellen som heter P7310.

    Men då Tegra2 har problem att spela HD-material i roterat läge och 8.9 plattan är i "roterat läge" när den är i landskapsläge så faller den bort på dina andra krav angående videouppspelning. Den 8.9 platta som har bäst prestanda när det gäller just videouppspelning lär vara LTE/4G varianten men jag är mycket osäker på hur en sådan som köps i USA fungerar i Europa.

    Så om vi då håller oss till Samsungs modeller så återstår deras 10.1 tummare som är "oroterad" i landskapsläge och finns som wifi-only modell (P7510).

    Men sen kan jag väl tycka att Tegra 2 baserade plattor börjar känns lite "förra generationen", speciellt med tanke på Samsungs oförmåga att prestera en officiell 4.0 till sina befintliga plattor. Dessutom kostar de inte mer än kanske en 500 hundring extra att köpa i Sverige så de är knappt värda att köpa i USA med tanke på problem med eventuella garantiärenden.

    Hade jag varit i din situation så hade jag kollat närmare på möjligheterna att få tag på en Galaxy Tab 2 10.1 tum som är den nya modellen som de håller på att lansera. Den verkar ju klara det mesta i videoväg och kommer med Android 4.0: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_2_101-review-749p4.php

    Osäker dock på om det går att få tag på ännu. Det finns även en Galaxy Tab 2 7 tum om du är sugen på en mindre platta.

    Lite roligare att komma hem med från resan med något som inte går att köpa i Sverige ännu och dessutom verkar den nya vara prissatt ungefär som den gamla.
     
    Galaxxy gillar detta.
  4. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, det uppskattas! Jodå, 7 tum går bra det också :)