Köpa telefon från kina?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av stayhard, 27 jun 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Du måste betala med bankkortet ja. De vill väl inte ge 5% av varje försäljning till ett amerikanskt företag kan man tänka.

stayhard gillar detta.
  2. stayhard

stayhard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haha ändra mig igen, kollade in minideal.net som han ovan prata om och dom verkar bra också, original telefon, singapore frakt och här är ett svar ja hitta från dom till en annan som beställt:

"thanks for your reply,we will root , install play store and greek language,and pack it well,mark it as gift,so that you can avoid tax,"

Dessutom avslöjade dom att nästa vecka är det rea på telefonen, dom sa inte pris men väntar nog för att se :)

Last edited: 28 jun 2014
  3. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Så gör även Eternal Team och andra seriösa säljare på Aliexpress.

4. stayhard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej då är de endast rean som avgör, ja får se vad den kostar nästa vecka på minideals.net annars blir de via aliexpress som du tipsa om. Nu ska ja inte kika mer för de känns som ja bara kommer vela ännu mer :P

Å andra sidan så skrev ju killen som beställde en på minideal.net att de bara tog 10 dagar att få hem den med singapore frakt, de är ju jävligt snabbt egentligen. Ni som beställt av Eternal Team på Ali, är de lika snabbt med singapore?

Sen kika ja lite på Jiayu G4S igen och den verkar ju ha samma hårdvara som Redmi Note, bara att den är lite mindre (4.7"), så varför ska ja inte köpa den? Dum fråga kanske :P

Last edited: 28 jun 2014
  5. flipp

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    10 dagar kan det säkert ta om man har tur. Min erfarenhet är att ET skickar 1-3 dagar efter man beställt. Sedan är det väl lite olika hur lång tid singapore post tar på sig. Jag brukar köpa via aliexpress eftersom jag gillar deras system för betalning och feedback. Men siten du pratar om ovan funkar säkert den med.

6. smurfb

smurfb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg att du tittat på beställa från ibuygou.com, rekommenderar dom! Jag beställde en MI2 därifrån och fick en äkta telefon som dessutom dök upp på ett par dagar.

Dom hade dessutom slagit in paketet med omslagspapper och en personlig födelsedagshälsning. Om det var det som gjorde det eller om jag bara hade tu vet jag inte men slapp både tull och moms trots att paketet skickades via DHL.

Det finns säkert många andra bra säljare också men dom fungerade iaf bra för mig.

7. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Skärmen funkar helt OK, minst lika bra som min HTC One .
    Battertid faktiskt bättre än på HTC.
    Byggkvalitet är bra, lite plastig baksida men inga problem med flex eller annat

8. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Samma hårdvara? inte riktigt va? Sämre processor och sämre mjukvarusupport i alla fall... Men måste du absolut ha en mini-telefon är det ju dumt att köpa en 5,5".

Det behöver inte ta 10 dagar från någonstans alls (om du inte beställer med DHL), det kan sitta i den kinesiska tullen i 2 veckor innan det ens är påtänkt att det ska skickas med Singapore Post. Så det beror på tur, när på året man beställer osv.

Last edited: 29 jun 2014
  9. flipp

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    S860 känns ett snäpp bättre nu när jag uppgraderat till kitkat. Nu är flytet minst lika bra som Hongmi 1S. Tidigare tänkte jag att Hongmi Note var mer prisvärd men nu är jag inte lika säker.

10. stayhard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sorry, de va en icke trovärdig sida ja tittat på upptäckte jag. Va verkligen inte samma hårdvara.

Ne ja vill inte ha en mini telefon men Redmite Note kändes som i största laget men ja tänker köpa den, det är en vanesak.

11. stayhard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja vet inte om ibuygou.com ljuger men såhär står de hos dom iaf:

Ibuygou is the official partner with xiaomi.eu.Biggest Online Original Xiaomi products shop

Nu är iaf telefonen beställd och ja gjorde beställningen hos minideal.net. Anledningen var att dom hade en livechat och var snabba med svar. Ibuygou har jag inte fått svar hos än på två dygn.
    Minideal hade även paypal betalning och gick med på att sänka värdet på paketet så att ja får billigare skatt/moms/import avgift om ja skulle åka på de, skickades med DHL.

Så nu är det bara att vänta och se, ja kommer skriva här när ja fått telefonen. Tack för alla svar och tips. Utan er hade ja inte köpt någon telefon :)

Last edited: 30 jun 2014
  12. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    xiaomi.eu är inte en officiell sida.

13. stayhard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag iaf fått min telefon, kan varmt rekommendera minideal.net och att skicka med DHL, fick den tullfritt och de gick jättefort :) Telefonen är kollad och den är äkta.

En grej undrar jag bara, ja åkte på de där med Roaming, vad gör jag åt de? Alltså datatrafik funkar inte utan Roaming aktiverat.

EDIT. efter lite kollande i telefonen så har minideal rootat telefonen och tagit bort alla kinesiska appar, man kan läsa massa kommentarer på deras sida att många ber om detta så dom gör väl de som vana antar jag. Ska ja fabriksåterställa telefonen först kanske? I telefonens menyer då?

Last edited: 3 jul 2014
  14. flipp

Mottagna gillanden:
    8 763
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fabriksåterställer du den lär google play försvinna.

15. stayhard

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

De gjorde det, men tanka bara ner gapps for miui så var de ordnat.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.