Köphjälp platta för Gatcha spelen

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kronvall, 12 aug 2022.

  1. Kronvall

    Kronvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2021
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    257
    Dottern har önskat sin en platta för att spela Gatcha (life/club) spelen på, men det behöver vara Android eftersom apparna har fler tillägg där i relation till iOS. Det är liksom hela syftet med plattan så jag borde kunna köpa vad som helst nästan, men det är lätt att bli dumsnål, så vilken platta bör jag köpa (hennes egna pengar) för att ha lite livslängd på den men ändå inte överbetala för fancy stuff hon inte behöver?

    Kan tillägga att jag har noll erfarenhet av androidplattor efter x antal år i church of St:jobs så utgå ifrån att jag är helt novis i frågan
     
  2. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Vi är nöjda med våra Xiaomi Pad 5 hemma, prisvärda plattor som jag hittade via forumet för halva priset (2000kr/st) och därför köpte 2 (en till mig och en till "familjen"). Har inte mer erfarenhet än så vad gäller ägande, men har testat en del sega androidplattor genom åren..ville ha en någorlunda kvick med bra skärm om det skulle va nån alls. Skulle säga de är prisvärda även för 3700 som de kostar nu och googlar man verkar det finnas fler som håller med. Negativt är att det inte går att hitta originaltillbehör i butik här, men det är kanske inte prio heller.
     
    katho gillar detta.
  3. Kronvall

    Kronvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2021
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    257
    Ser ju passande ut, men 2000kr är ju mer lockande, antar det var en kampanj någonstans?