Köpråd 3-4,500kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pazmhu, 29 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pazmhu

pazmhu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Min samsung galaxy i5700 börjar ge upp och har då tänkt köpa ny men vet inte riktigt vilken.

Vill ha en mobil som uppdateras länge och inte börjar kännas trög efter ett tag.

Mobilen kommer mest att användas till surfning, sms, mail och spotify lyssning utöver ringandet

Har kollat på

HTC Sensation
    Samsung Galaxy S II
    Google Nexus S
    HTC Incredible S

Men vet inte om det är värt att lägga ut dom extra pengarna som SGS2 och Sensation kostar eller om man ska köra på en Google Nexus S för 2999kr?

Med Nexus S så lär man ju få uppdatering rätt fort?
    Hur mycket skiljer det mellan Nexus S, Incredible och Sensation/SGS2?

Just nu lutar det mot en Nexus S då man kan få den för 3000kr.

Vilken tycker ni man ska satsa på?
    För och nackdelar med telefonerna?
    Kommer det någon annan hyffsat snart som man ska köpa istället?

Tacksam för hjälp

Mvh
    Hampus

2. Absinis

Absinis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Sitter i precis samma sits som dig :P Också skit svårt att välja vilken jag ska köpa. för mig lutar det åt gs2 då jag ska ha den ett bra tag. så vill endå ha en mobil som inte blir "dålig" efter ett år eller så. Dock är det över 6veckors leveranstid på tele2 där jag ska beställa ifrån :/

3. pazmhu

pazmhu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just nu så väljer jag mellan Nexus S och SGS2 men som jag känner nu så känns det kanske inte värt att lägga 1500kr extra på en SGS2 men det kanske är så pass stor skillnad?

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja absolut mellan dessa två!

Sgs2 om du har råd & vill ha den.

Nexusen eller Incredible S som ett ekonomiskt alternativ.

Sensation. Ja, är väl bara jag kanske men den är sådär för det priset. Surfning ungefär som min Desire S, dvs riktigt bra men klart sämre än SGS2, har inte testat Nexusen så mkt men den är ju motorsvagast (äldst) i gänget.

SGS2 som sagt men Nexusen är ju lite klen idag så en Incredible S kanske kan vara budgetalternativet?

Obs frågetecknet i slutet, försök att klämma på dem innan & fundera på vad du ska använda den till. Själv så var jag helt inne på sgs2 men insåg att den var för stor, tänker då mest på att manövrera med en hand. Prestandan behöver jag inte som aldrig spelar spel eller ser på film, det blev en Desire S ;)

Edit : Desire S som för övrigt har samma hårdvara som Incredible S då. Du vill ju tydligen ha en större skärm så då kan ju Incredible S vara det rätta!

Last edited: 29 jul 2011
    pazmhu gillar detta.
  5. pazmhu

pazmhu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!
    Då väljer jag mellan SGS2 och Incredible S, ska ner en gång till imorgon och känna lite på dom olika telefonerna men tycker att dom har legat bra i handen tidigare.

Men hur mycket prestanda förlorar man om man väljer Incredible jämfört med samsung?

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Flytet i surf på webben som jag upplevt det, ang spel har jag noll koll.

7. Dezpite

Dezpite Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag köpte nyss en ny telefon. Gick från wildfire till nexus s och jag är grymt nöjd. 2999kr från cdon.

Jag tänkte att så långe det inte laggar och att allt är smooth så gör det mig inte något om det är dualcore eller 1 ghz processor! Allt flyter på bra för mig. + att man får uppdateringar också.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

8. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om jag var osäker idag skulle jag ha svårt att motivera att köpa mig en SGS2/Sensation. Finns så ytterst få områden där den extra kraften i dessa enheter utnyttjas idag så bara om jag verkligen visste med mig att jag nyttjade något av dessa skulle jag köpa en sådan.

Annars skulle jag hellre ta en Nexus S/Incredible S/Neo eller dylik och då avvakta och köpa en värstingmobil den dagen då det fanns användningsområden för dem.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.