köpråd-ipad2 elelr nexus7?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jocke888, 11 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Hej,
    En begagnad ipad 2 kostar ungefär samma som en ny nexus7.
    Jag är android fanboy, men vet att användarupplevelsen hos ipad är väldigt bra.
    Jag skall främst ha plattan på tåget och hemma i soffan.

    Vad röstar ni på och varför?
     
  2. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Om du bara skall ha den att surfa med så hade jag valt iPad 2. Dem är hållbara, har större och skärm för surf och film. Enkelt att organisera filer såsom filmer via iTunes om du så skulle vilja. iPad ger överlag en skönare upplevelse än vad en Android-platta i dagsläget gör.

    Denna tråd är för övrigt i fel forumdel, och borde flyttas till Köpråd.
     
  3. Stefan-1987

    Stefan-1987 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hoppas jag kommer till hjälp! Jag har haft min iPad nu i ca 2-3 veckor. Säger samma sak som dig, jag är en Android fanboy och därför skulle jag aldrig köpt en iPad utan den har jag vunnit. Tycker att känslan är riktigt schysst hos iPad och det är utmärkt att spela spel, kolla på nätet, lyssna Spotify och kolla klipp på YouTube. Men jag älskar ju dessa underbara widgets som Android har på hemskärmarna. Nexus 7 har jag aldrig provat faktiskt, men i och med att det är Google som levererar mjukvaran så måste det vara snarlik med de olika Nexus enheterna. Men det är upp till dig vilken storlek du vill ha? Jag har även en Galaxy Tab 2 på 7", den tar jag endast med mig till jobbet och kollar film på bussen. Den är liten och praktisk liksom. De jag ogillar med iPad & Apple är att allt måste ske via iTunes. Apple produkterna stöder tydligen mp4 (vad jag vet) så har du andra format på filmer så måste dom konverteras om för att synka dom till iPad. Sedan finns det appar som klarar av att spela andra format, då måste du typ släppa din fil till Dropbox för att kunna kolla på iPaden. Ångrar egentligen att jag köpte min Galaxy Tab 2 7", tycker den är värdelös, allting är segt och inget blir som jag vill. Det var mest för att jag ville ha en surfplatta. Ska jag dra en slutsats i de hela så röstar jag på iPad framför Nexus 7 (på grund av skärmstorleken). Men vänta till Nexus 10 släpps i Sverige? Den ska tydligen ha den bästa pixel intensiteten på marknaden. iPad mot Nexus 10, då säger jag självklart Nexus 10! Ledsen att de blev lite långt!
     
    jocke888 gillar detta.
  4. niklosia

    niklosia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Rätta mig om jag har fel men är inte Nexus 7 bättre för filmer i det avseende att de kan spela filmer rakt av om man laddat hem? Bara att föra över filerna utan konvertering. Hur funkar det med iPad?
     
  5. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Om man inte använder sig av jailbreak så blir man tvungen att lägga in film via iTunes. Konvertering kan man göra om man laddar ner en film som ej stöds av iPaden.

    Själva överföringen till iTunes är en ganska snabb process, men sedan om man skall konvertera så tar det en lite längre tid. Dessutom om man skall vara olaglig så finns det ypperliga appar för filmtittande till iOS redan så man slipper iTunes och allt som har med konvertering att göra.
     
  6. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Tack för era svar, som jag kommer ha i åtanke vid eventuellt köp. Det blir nog att åka till MediaMarkt eller elgiganten och känna och hålla i de bägga för att känna vad som känns mest rätt. Jag visste faktiskt inte att det fanns någon köpråd-sektion på swedroid, ursäkta felpostningen.
     
  7. Grympryl.se

    Grympryl.se Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa vilken du känner är bäst för dina behov. Själv hade jag valt ipad 2 för att surfa med.
     
  8. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Jag måste nog vara den första här som överger min iPad 3 för Nexus 7. Inlåsningen gjorde sig till känna. Funderar dock på en Nexus 10 med 3G. (om den nu kommer).
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.